HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 18. april 2010 #1 Skrevet 18. april 2010 Jeg skal ha mitt første barn i høst, og er nå 14-15 uker på vei.. Magen min er kjempestor, står rett ut og ser kjempegravid ut allerede. Leser om så mange som ikke får mage før de nærmer seg uke 20 og jeg føler meg litt "utenom det vanlige".. Så har jeg lest at det er vanlig at andregangs gravide får tidligere mage enn første gangen.. det fikk meg til å tenke på at jeg har vært gravid tidligere og mistet sent i 1.tri. Telles dette da som førstegangs gravid? hehe.. vær så snill ikke le av rare meg.. Jeg mener og jeg allerede kjenner småe bevegelser der inne.. litt bobling og "dirring".. trodde heller ikke dette var vanlig så tidlig.. derfor disse rare tankene.. Har dere noen tanker eller historier om dette? Unnskyld meg! Hihi!
Carizma83 Skrevet 18. april 2010 #2 Skrevet 18. april 2010 Gratulerer med graviditeten! Jeg er førstegangs og inne i min uke 20. Magen begynner å komme nå. Men i løpet av omtrent hele svangerskapet har jeg vært veldig oppblåst,så jeg til tider har sett høygravid ut.Dette gjorde så jeg tidlig måtte legge bort mine vanlige bukser. Det kan jo være det du kjenner,da er det også litt sånn bobling i magen,akkorat som om den lever sitt eget liv. Men det er kanskje ikke så lett å vite før du har vært til ordinær UL? Jeg fikk vite at morkaka mi ligger foran på magen,og at det kan enda ta lang tid før jeg kjenner liv og spark.
lille persille nr 3 Skrevet 18. april 2010 #3 Skrevet 18. april 2010 det var jammen ikke et dumt spørsmål! Jeg er tredjegangs gravid og hørte fra jordmor at livmoren er litt som en ballong, dersom det er blitt blåst opp en gang har den mye lettere for å blåse seg opp igjen. dersom du hadde begynt å få litt mage, kan det jo godt tenkes at dette er tilfelle for deg og. Uansett, vi er jo så forskjellige. Jeg hadde mer mage første gang, så litt mindre sist og aller minst denne gangen- hehe. Kjente også liv i uke 14-15. Dersom man er veldig innstilt og konsentrert kan jeg godt tenke meg at det lar seg gjøre å høre for "førstegangs" også allerede da. Lykke til, da! Så bra at det gikk bra for deg denne gang :-)
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 18. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 18. april 2010 Hei og takk for svar Jeg var veldig oppblåst frem mot uke tolv.. grunnen til at jeg da skjønte det var luft, var at magen var flatere på morgenen enn om kvelden.. Nå er den som ei kule hele dagen lang. var på en ul når jeg var ca akkurat 13 uker på vei.. da fikk jeg vite at morkaka mi lå fint til og bak mot ryggen, så den skulle ikke være i veien for noe spark eller noe Men omrent i overgangen fra uke 13 til 14, poppa det frem en mage som ser veldig gravid ut men det kan såklart hende det er mye luft, men at det er luft hele tiden. Har og hatt en del forstoppelse.. det kan jo kanskje ha noe med saken å gjøre,, Men kjekt å høre det ikke bare er meg som kan se ut som ei kule så tidlig .. hehe )
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 18. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 18. april 2010 Tusen takk for svar Lille persille nr 3 Det er akkurat sånn jeg har sett det for meg jeg og.. at den ble litt blåst opp forrige gang og er litt som en ballong Kjenner ikke "liv" på dagen og når jeg gjør andre ting.. men når jeg har lagt meg om kvelden og kjenner ekstra godt etter synes jeg jeg kjenner noe rart jeg ikke har kjent tidligere.. for luft og sånne bobler har jeg jo kjent tidligere i svangerskapet Og det er ikke likedan.. mere som sprudlende bobler.. champagnebobler.. ikke tunge vonde luft bobler.. hihi (sorry detaljene) Takk for lykke til! Lykke til til deg også Ja, jeg er veldig glad det har gått bra denne gang.. var bra bekymra ei stund, men nå koooser jeg meg Og formen er jo så mye bedre nå enn den var i 1.tri.. for en herlig og spennende tid.. *sukker dagen lang*
Løvinna30 Skrevet 18. april 2010 #6 Skrevet 18. april 2010 da jeg var sånn 15 uker på vei hadde jeg DEN bollemagan. Det var tydelig en gravid mage. (nesten litt flaut å ha mage så 'tidlig'). men det er jo mye som skal ha plass i magen da, bebien, alt fostervannet, og morkaka. Og du har faktisk en baby i magen din som vokser og vokser for hver dag som går. Jeg har egentlig lurt på det samme, har vært gravid før, men tok abort i uke 8. Så kan det ha noe med å gjøre at magen kan bli litt 'fort' stor? jeg aner ikke.. Når magen først kom så har den vokst sakte med sikkert. Innimellom så lurer jeg på om jeg kan ha vært like stor den tiden i uke 15 som jeg er nå.. Er nok ikke det, men har tenkt på det av en eller annen merklig grunn, haha. Jeg er 25 uker i dag da.
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 18. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 18. april 2010 Det er litt som du sier.. at det nesten er litt "flaut" å ha gravidmage så tidlig.. føler nesen folk tror jeg går og presser den ut for å se gravid ut, fordi jeg er så stolt.. Men jeg prøver nesten å holde den inne.. men det er jo umulig hehe,, så kjekt å se det ikke bare er meg som har lurt på dette.. føler meg endelig litt "normal". Ei jeg kjenner så hun fikk plutselig stor mage i uke 12-13, men så var det akkurat som om den hvilte litt, før den begynte å vokse igjen i uke 20.. så kan jo være som du sier, at den ikke er så mye større nå enn da du var 15 uker på vei.. Av og til tenker jeg "hvordan skal det her gå?? Hvor stor skal jeg bli siden jeg er så stor allerede nå?? haha.. Tusen takk for svar :)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå