Gå til innhold

opplevd å miste fosteret sent i svagerskapet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

er nå i min uke 18 og skal på ord.ul til uken... er så redd der ikke skal være liv eller at det er noe galt med lille knøttet.....

har hørt hjertelyden sist i uke 16!

Hvor vanlig er det å miste så sent i svangerskapet??

kjenner ingen aktivitet enda fra mini å det bekymrer meg.. alle andre snakker om de kjenner spark og bevegelse og blablabla... føler ikke noe livstegn fra mini jeg :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du har hørt hjertelyd for 2 uker siden så er det veldig sannsynlig at at det er liv i fosteret.

Jeg kjente ikke liv før uke 20+3, er normalvektig med en liten bilring. Morkaken lå altså på fremsiden.

Ikke tenk på det..

Skrevet

Hvis man er førstegangs er det ikke vanlig å kjenne liv før ordinær ultralyd.

Jeg kjente heller ikke liv i uke 18, trodde jeg. Men såg på ultralyd at babyen sparket som bare det. Når jeg såg det sparket kunne jeg kjenne en slags kiling, men jeg hadde ikke tidligere tolket at det var bevegelse fra babyen. Etter UL ble jeg mer bevisst på hva jeg skulle kjenne etter, og da kunne jeg tidvis merke bevegelse. Men det var ikke før jeg var over 20 uker, jeg liksom ikke var i tvil om hva jeg kjente. Rundt uke 22-24 ble det tydelige spark.

Så tror du bare kan slappe av, alt er nok i orden selv om du ikke kjenner liv enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...