Luna har født. Skrevet 18. april 2010 #1 Skrevet 18. april 2010 Fra ca 6+3 ble jeg helt for jævlig kvalm, jeg er trøtt og sover 20 timer i døgner, får stadig blodtrykksfall og svimler og jeg er så slapp at jeg ikke fungerer i hverdagen. Vært hjemme en hel uke nå og fatter ikke hvordan jeg skal komme meg på jobb på mandag. Jeg har aldri vært så mye som kvalm en gang tidligere. Dette er nr 3, hva har skjedd?? Andre som har det slik? Er snart 8 uker nå....
LINDA*** Skrevet 18. april 2010 #2 Skrevet 18. april 2010 å være gravid, enten det er med nr.1, 2 eller 3, eller 4 for den sakens skyld, så medfører det ofte med seg en del "rusk i systemet" Om du ikke var sånn de foregående svangerskapene, så er det hvertfall dette du har fått nå. Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt legen med en gang jeg sto opp i morgen tidlig, og fått en sykemelding. Jeg har hvertfall hatt en lav terksel når det kommer til sv.skaps-plager tidligere. Ta kroppen på alvor. Det er søren meg ikke verdt noe som helst å holde ut en arbeidsdag med den formen du hørtes ut som du hadde. Lykke til!
..snøklokke.. Skrevet 18. april 2010 #3 Skrevet 18. april 2010 Du bør absolutt ringe legen din. Svimmelheten og slappheten er jo også en følge av at du ikke får i deg nok væske og mat, og det er jo ikke bra. Du må i hvertfall ikke presse deg på arbeid, ingen takker deg for det. Jeg er av den mening at en skal jobbe når en kan, men når en er syk- ja da er en syk.
MammatilE&E+2MA+julibaby? Skrevet 18. april 2010 #4 Skrevet 18. april 2010 hei Hei føler med deg og er vi er i samme båt!!! venter også nr 3 og her slo kvalmen inn for fullt på onsdag samtidig som jeg ble forkjølet og vondt halsen, alt på en gang....!! var ikke kvalm med nr 1 men med nr 2 var jeg kvalm som bare det de første ukenene. jeg tenker hele tiden på at det går som regel over rundt 12-14 uke og det er så godt å tenke på at formen og energien kommer tilbake i 2 trimester....og det er jo ikke såååååå leeenge til:) det hjelper å spise grønne sure epler for meg!! Jeg må nok ringe legen i morgen og be om sykmelding, men hva skal jeg si på jobben, er jo litt tidlig å si noe enda syntes jeg... jeg er bare 5+5 i dag!!
CHC Skrevet 18. april 2010 #5 Skrevet 18. april 2010 Off jeg føler sååå med deg!!!! Er i uke 11 i dag å jeg har ikke vært ute på 4 uker pga kvalme, svimmelhet, sjelvinger og null matlyst. Har også sovet nesten hele døgnet en periode. Jeg var så heldig å ble sykmeld i uke 7 og detta starta i uke 8 så jeg har vært hjemme hele tiden og skal være det til uke 12 for så å besøke legen igjen å se litt på formen. Det som har holdt liv i meg er mye vann, gullerøtter og mandler når kvlamen har kommet. Har også brukt kvalmearmbond som har funka litt. Håper det snart går over for meg. for noen dager siden kasta jeg opp pga at jeg var så svimmel og sliten, var ikke kvalm den dagen. Skikkelig ekkelt!!! Håper på bedring snart å håper du slipper å være sånn så lenge som meg!!! Men ring legen din!
lillespire08+10 Skrevet 18. april 2010 #6 Skrevet 18. april 2010 Det er visst helt normalt:) Og ja, tror du kunne hatt godt av en sykemelding. Jeg er gravid med nr.2, og er i MYE dårligere form denne gangen enn med nr.1. Da hadde jeg ingen sykefravær pga graviditet, men hadde morgenkvalme i et par mnd. Denne gangen er alt bare helt på skakke :S Tror mye av det er fordi jeg har en liten en i tillegg, de sier jo at kvalme og slitenhet er en følge av stress og lite søvn også. Jeg begynte med egenmeldinger, men er nå sykemeldt og ligger rett ut hele dagen på sofaen :/ Huff, nesten så jeg føler meg deprimert. Samtidig er kvalmen blitt litt bedre, den har dempet seg, mye sikkert pga mye hvile og søvn. God bedring til deg:)
mum4 2girls-81 Skrevet 19. april 2010 #7 Skrevet 19. april 2010 Er ca 7 uker på vei. Kvalmen begynte for 3 dager siden og har gradvis bygget seg opp for hver dag. I dag gikk jeg til legen og fikk 1 ukes sykemelding, klarte ikke å gå på jobb. Har to jenter fra før av(03 og 05) hadde ikke kvalme i disse svangerskapene, kanskje det er gutt denne gangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå