Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #1 Skrevet 18. april 2010 Er akkurat over i 2. trimester, og det var jo nå vi kunne begynne å glede oss virkelig. Har begynt å fortelle nyheten til noen, men nå kunne jeg ønske vi ikke hadde gjort det. Har vært på sykehuset og fått vite at fosteret kan være alvorlig sykt. Det kan ha kromosomfeil, det kan ha en annen alvorlig diagnose, men de vet ingenting. Det er flere uker til neste kontroll, og frem til da må vi bare gå her og leve i et vakuum. Jeg vil ikke at magen skal vokse, jeg ønsker ikke kjenne spark, jeg ønsker ikke å høre "gratulerer" av folk som har fått vite det av ande. Hva skal jeg svare da? Takk, men det er kanskje alvorlig sykt? Vil bare si at dere er så heldige hvis dere har friske foster i magen. Jeg har jo vært gravid før, og da har jo alt gått bra. Hadde aldri trodd at akkurat jeg skulle havne i denne situasjonen.
Gjest ->>- Skrevet 18. april 2010 #2 Skrevet 18. april 2010 Det høres ut som en utrolig kjip og utmattende situasjon. Håper det går veien for dere.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #3 Skrevet 18. april 2010 Kjære dere. Det er utrolig tøft å være dere nå. Jeg var der selv for en stund tilbake. Jeg fødte ei utrolig nydelig, men alvorlig syk jente. Selvom det ser svart ut nå, så kan det hende det blir flott når barnet deres kommer itl verden likevel:) Har du tatt fostervannsprøve? Hvilke kromosomfeil er det snakk om? Du må uttrykkelig be om en fostervannsprøve, så du kan finne ut mer om hva du har i vente. Evt. velge en abort om det blir for mye for deg. Masse lykke til. God klem
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #4 Skrevet 18. april 2010 Uff så trist :-( Og ja, det er utrolig lett å ta ting for gitt. Har vært der selv. Ønsker dere all lykke til
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #5 Skrevet 18. april 2010 Har fått tilbud om morkakeprøve, men vi tror ikke vi vil takle å komme i den situasjonen hvor vi evt får dårlig resultat. Vil jo gjerne vite hva som er galt også, så dette er veldig vanskelig. UL viste også andre alvorlige ting som ikke trenger å ha med kromosomfeil å gjøre, og det vil jo ikke en sånn test vise. HI
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #6 Skrevet 18. april 2010 Huff...kjære vakre deg:( Jeg er redd for å skrive noe galt og såre deg mer, men i håp om at jeg kan hjelpe deg vil jeg skrive: For ca 7år siden så jeg en dokumentar fra et barnehjem i et fattig vestblokkland. I kjelleren på det barnehjemmet var det fult opp av vakre små foreldreløse barn. Grunnen til at de var plassert i kjelleren der for å dø, var fordi de hadde et eller flere handikap. De var så tynne og lå i sikkel, avføring og blod. Når tv-teamet kom ned i kjelleren fikk de se armer som strakk seg mot de og smil fra håpefulle små barn. Ingen av barna gråt, selv om de var bare skinn og bein. Så det jeg gjerne vil få sagt er, at hvis det er noe galt med den vakre spiren din, er babyen din kjempeheldig som kommer til deg. En mor med ressurser og masse kjærlighet. Et barn som helt sikkert kommer til å elske sin mor og sin far uendelig høyt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå