mamma til en snart to Skrevet 18. april 2010 #1 Skrevet 18. april 2010 hei, sniker meg inn fra 2. trimester. . . jeg lurer på hvor mye klær og hva en bør kjøpe i de forskjellige størrelsene? Har fått beskjed om å ikke kjøpe så mye i størrelse 50. har kjøpt 2 bukser å 2 bodyer. hvor mye mer bør jeg ha? å størrelse 56... hvor lenge blir de brukt? skal jeg kjøpe en del klær i den størrelsen? håper på svar, har lyst å handle litt klær:)
Ladybug~N&E Skrevet 18. april 2010 #2 Skrevet 18. april 2010 kommer jo an på hvor stor babyen er når den kommer da;) men her så brukte vi str. 50 ganske lenge. de aller fleste passer inn i 50 den første tida. jeg hadde satset på 2-3 sett i str 50 og litt flere bodyer. jeg er vledig opptatt av at bodyen skal passe akkurat til enhver tid da dette er undertøy. alt annet kan brettes opp;) hadde vel ikke akkurat gått berserk i 56 heller men kanskje rundt 5 sett. er jo masse salg rundt omkring så jeg hadde handlet masse i også større str jeg. er moro å handle babytøy!!! dessuten vanker det nok litt barselgaver også og der opplevde jeg å få mye str. 62....
2010 Mammaen Skrevet 18. april 2010 #3 Skrevet 18. april 2010 Signerer hun over her jeg, men jeg synes kanskje det hørtes lite ut med 5 bodyer i str 56. Det kan lett gå 3 på en uheldig dag, og litt kjedelig å måtte vaske hele tiden. Bodyer er ofte også billige, så jeg har kjøpt inn 8-10 stk i 56 tror jeg. På name it og barnas hus har de ofte (nesten alltid tror jeg) "tilbud" på 3 bodyer for 100 kroner.
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 18. april 2010 #4 Skrevet 18. april 2010 Jeg hadde nok heller ikke kjøpt så mye klær i str 50. Får du gutt eller jente? Ofte er gutta NOE større. Jeg fikk brukt str 50 i 1 uke sist. Junior var 4100g. Denne gangen kjøpte jeg ingenting i str 50 til jenta vi venter, men fikk vite for en ukes tid siden at hun nok er litt lita, så har kjøpt bittelitt i 50. Str 56 varte vel en måneds tid. Først når jeg kom til str 80 at størrelsen varte over noen måneder! Det går unna i begynnelsen. Men signerer de over: Kjøp nok bodyer, bukser og annet går det litt mindre av... Så sant det ikke er full bleielekkasje. Og det er det jo ikke helt sjelden dessverre.....
mamman til minin Skrevet 18. april 2010 #8 Skrevet 18. april 2010 Her var 50 for lite helt fra starten. Gutt på 3600 g og 52 cm. 56 fløy også unna, men de vokser kanskje litt forskjellig, disse små. 62 varte noe lenger og 68 lenger enn det igjen.. Jeg ville hatt 8-10 bodyer å skifte på med. Vi fikk en gulpegutt og det ble mange skift. Bukser og underdeler trenger man ikke så mange av.
mamma til en snart to Skrevet 19. april 2010 Forfatter #9 Skrevet 19. april 2010 jeg venter jente . å både jeg og sambo var små som babyer ( vet ikke om det har noe å si ) Nå tror jeg at jeg har det meste av klær til de første ukene ( str 50 ) * 5 bodyer med lange armer * 5 bukser * 5 par sokker * 2 luer * 1 strømpebukse masse trekantsmekker også en bamsedress i str 62. denne regner jeg med å få bruke fra starten av, ettersom det ikke gjør noe at den er stor. men lurer på , burde jeg hatt noen kortarmede bodyer ? skal ha septemberjente, så tenker at det kansje er litt kaldt? og strømpebukser... fant bare en strømpebukse i str 50-56 . er det ikke normalt å bruke det så tidlig ? nattedrakt fant jeg heller ikke noe annet jeg burde hatt ?
2010 Mammaen Skrevet 19. april 2010 #10 Skrevet 19. april 2010 Strømpebukser har jeg funnet i str 50/56 på både name it og HM. Tror ikke du vil trenge kortarmet body i september. Kjøp heller noen gode med lang arm i ull... Jeg fikk nettopp en pysj i gave i str 50 fra Cubus - så det har de der i alle fall...
mamma til en snart to Skrevet 19. april 2010 Forfatter #11 Skrevet 19. april 2010 oki da får jeg gå å se på name it og cubus trenger nok noen pysjer og noen strømpebukser:)
Rosa J10 Skrevet 19. april 2010 #12 Skrevet 19. april 2010 Jeg har egentlig ikke kjøpt noe i str 50. Tipper at str 56 passer få uker etter fødsel likevel. Kommer jo selvfølgelig litt an på babyen, men min er estimert til ca 3 - 3500g, og da satser jeg mest på str 56. Og om klærne er litt for store i starten, er det jo bare søtt! (Så sant hun ikke drukner i dem da...) Kan jo alltids ut å shoppe etter fødsel også!
nr13imagen Skrevet 19. april 2010 #13 Skrevet 19. april 2010 Jeg har aldri brukt klær i str 50. Blir altfor lite for mine barn som er godt over 4 kg. ihvertfall. Str. 56 har jeg en del av, ellers går man fort over til 62. Burde ikke kjøpe altfor mye i de helt små str.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå