Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #1 Skrevet 18. april 2010 Vi skal bygge et tilbygg til huset på ca 24 kvm. Noen som har en ide om hva det vil koste? Det skal bare være vanlige rom, ikke noe vann o.l. Venter på anbud, men har ikke peiling. For meg kan det like gjerne være 1 million som 250 000....
Ugl@ Skrevet 18. april 2010 #3 Skrevet 18. april 2010 Spørs jo hva dere skal ha der, om det er ekstra soverom, eller feks et ekstra bad. Stor forskjell på kostnader da. Type tak ikke minst, og hva slags grunnarbeid som må til for å bygge på. 1million blir det neppe for så lite tilbygg. Og spørs hva dere eventuelt kan gjøre selv også så klart.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #4 Skrevet 18. april 2010 Som sagt ikke noe bad, bare vanlige rom. Soverom. Og så må vi gjøre om litt på det som er i huset fra før... Men ikke noe vann som skal legges inn, bare vegger, tak og gulv. Vi kan male selv, men mer enn det har vi ikke lyst til.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #6 Skrevet 19. april 2010 Kommer jo an på hvilken snekker dere får tak i, og om han gir dere rabatter på byggevarene. Lurt å få flere forskjellige anbud, så dere har litt å velge i. Du kan prøve å legge ut jobben på mittanbud.no. Kan ikke komme med noe prisforslag, siden jeg ikke vet hvordan det ser ut, hvor mye som må rives og ellers hva slags løsninger dere har tenkt å ha, men vil tenke meg at kvadratmeterprisen ligger på ca 15.000. Da pleier som oftest fundament å regnes med i den prisen. Jeg vil råde deg til å vente til du har fått et anbud, er ikke så lett å få svar på sånt på et forum fullt av gale kvinnfolk :-)
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #7 Skrevet 19. april 2010 Vi bygde på ca 18 kvm før jul. Det kostet oss rundt 100 000 kr, men da gjorde vi det meste selv. Og fikk lagt varmekabler i det ene rommet. Vi hadde bil som kom med støpen til gulvet og så hadde vi noen til å ordne taket. Men ellers alt det andre gjorde vi selv, ikke det elektriske da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå