Gå til innhold

Vi skal ha en liten hund! Men hva slags?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips? Må være forholdsvis liten, "lett" for førstegangshundeeiere, og en som ikke reker....Orker ikke så masse hundehår overalt. Vet at det siste begrenser utvalget ganske bra, men det er da vel noen aktuelle raser? Tips? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bichon Frise er barnevennlige og ikke røytere.... og Lhasa Apso er også fine, som også ikke røyter....;o)

Skrevet

vi har en bichon frise :)

super hund. røyter ikke, men må igjen klippes hver 2-3.mnd. vi kjøpte klippemaskin selv, så ta jeg ett skippertak inni mellom. siden vi ikke har han på utstilling, så er det mest en praktisk klipp, ikke en utstillingsklipp )

han er en super familiehund, å er veldig glad i ungene og liker godt når de "koser" med han.

snuppa på 5mnd kan ligge å dra i pelsen hans, mens han bare snur litt på seg og legger seg bedre til rette.

visst snuppa skriker ute på stua, mens jeg er inne på kjøkkenet en tur, så kommer hab gående å piper til meg. å han går i føttene mine helt til jeg går å henter snuppa :)

de er også veldig lett lærte og har personlighet til tusan!!!

Skrevet

skulle jeg hatt hund igjen hadde det helt klart blitt en Cairn Terrier....de er veldig familievennlige og ikke som terriere flest ;-)

Hadde ellers en strihåret dachs i 16 år og han var helt herlig!!!

Så nest etter Cairn Terrier er det Strihåret Dachs som jeg liker.

Men Dachsen er jo en jakthund så kan ha litt av de instinktene..,,selv om vår var et kosedyr uten like :-)

Skrevet

Må si meg enig i "Samsyn, Camilla og Therese"

Strihåret dachs er en fantastisk hunderase. Mye personlighet, og et skikkelig kosedyr tross masse instinkter.

Skrevet

både cairn og dachs er bra alternativer, men kanskje ikke for førstegangs?

Jeg ville sett på livsstilen deres som utg pkt. Er dere aktive og mye ute så er de to fine bikkjer, men er dere litt mere "stuegriser", ikke så mye på tur osv, så hadde jeg valgt en annen rase.

Sjekk en god hundebok og se hva som passer best inn i deres familie!

dvergschnauser er også et godt alternativ. puddel hadde jeg ikke valgt.

Skrevet

Vi har en Papillon. Kjempefin hund som faktisk ikke røyter så masse til tross for lang pels. Problemet med vår er at han bjeffer på alle han ikke kjenner og hver gang det ringer på osv. Når han oppdager at de som kommer er noen han kjenner, så blir han superglad og er verdens beste hund. Det samme gjør han når vi kommer hjem. Da er han helt i hundre. Han er veldig glad i vår datter på 8mnd, men holder seg litt på avstand sånn at hun ikke får tak i pelsen hans. Men han passer på henne og er der med en gang hun gråter. Og han vil alltid hilse på henne først når vi kommer hjem. Jeg ville nok valgt en sånn hund igjen, men da ville jeg gått på diverse kurs med han som valp sånn at han lærte seg å oppføre seg når vi går på tur osv.

http://www.canis.no/oppdretter/rasevelger.php?mid=126&s=9

Her er en hundevelger. Der krysser du ut dine kriterier og så velger den rasen som passer til dere.

Lykke til med valg av hund :)

Skrevet

Chinese Crested. Ikke noe hår og ikke noe hundelukt. Ganske deilig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...