Bamsemums Skrevet 18. april 2010 #1 Skrevet 18. april 2010 Vi har 3 barn på 5, 18 mnd. og 1mnd. Mannen min er borte 5 dager i uka. Og jeg trenger sårt gode råd og rutiner i hverdagen ;-) De to eldste går i barnehagen. Ser for meg et mas og slit når vi skal stå opp og komme oss ut døra til barnehagen. Men med gode rutiner så hadde det nok hjulpet godt på.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 18. april 2010 #2 Skrevet 18. april 2010 Legge frem klær kvelden før Gjøre klar barnehagesekker dagen før Få inn god rutine på matpakkelaging hvis de har det Stå opp en halv time før du tror du må. Det er mye deiligere å ha rolige morgener enn å få den ekstra halvtimen i senga. Husk at verden ikke går under om barna ikke kommer seg i barnehagen før halv ti - ti, avhengig av når kjernetiden er.
Solitude Skrevet 18. april 2010 #3 Skrevet 18. april 2010 Hektiskt kan det være ja Men enig med at hvis du legger tøyet klart kvelden før og har sekkene klare. Jeg lager nistene også kvelden før også og det blir spist med god lyst dagen etterpå. Jeg står opp en halvtime før barna og dusjer og steller meg. Så vekker jeg de to elste som begynner å ta på seg tøyet selv, siden minsten er ganske treg å få opp. Da bruker jeg tid å få han klar imens jentene ordner seg selv. Så spiser vi frokost og så er på med yttertøy. Det har jeg også lagt klart kvelden før. Når minsten var liten så pleide jeg å sette på barne-tv for jentene og så ha han på et leketeppe på kjøkkenet når jeg skulle lage middag. Hvis ikke så ble det full kaos. Da satt jentene rolig og så på tv og trengte kun å følge med minsten. Tok mestparten av husarbeidet etter at jentene la seg, da gik det fortere unna en når man stadig ble avbrutt med mammaaaaaaa...... Nå er mine større og jeg er alene med 3 men med gode rutiner som jeg følger slavisk så går det utmerket Alt går hvis man bare er forberedt og planlegger litt
erteposen + 4 Skrevet 18. april 2010 #4 Skrevet 18. april 2010 Om kvelden: - legge fram tøy, pakke matpakker/frukostpakker, pakke bbg. og skolesekk, planlegge og forberede middag, rydde og gjøre huset klart til neste dag. Morgen: En av oss står opp tidlig og vekker barna rett før en går, slik dagene ikke blir så lange og en er opplagt til fritidsaktiviteter. Middag: Vi er avhengig av ukesmenyer, ukeshandling, fryser og gjøre klart mye kvelden før om alle skal spise sunt før trening osv. Det endret seg med skolebarn i hus. Om jeg ikke var i permisjon så hadde jeg tatt fiskefilet fra fryseren og lagt den klar i marinade til i morgen, og sikkert vaska og klargjort grønnsaker for koking. En sunn middag går sjelden lenger enn 25 min. å lage med vannkoker.
Nagilimia Skrevet 18. april 2010 #5 Skrevet 18. april 2010 Jeg leste om ei her om dagen, og hun skrev at hun tok skikkelig kveldstell på barna om kvelden og la dem i det dem skulle ha på dagen etter, feks body og strømpebukse/t-shorte istede for pysj, frem til barna ble så store at de kunne kle seg selv. Synes det hørtes lurt ut jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå