Gå til innhold

Noen som sliter i svangerskapet her...?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 23 uker på vei og har vært dårlig hele svangerskapet med ulike plager. Først var d blødninger, så var d tidlig bekkenløsning, så var d forstoppelse, og jammen meg fikk jeg ikke magekatarr også.. Nå er jeg altså over halvveis og begynner slite fryktelig med slapphet, svimmelhet og nummenhet i kroppen. I tillegg har jeg fryktelige luftsmerter nesten hver eneste dag (sannsynligvis et resultat av at magen ikke får tømt seg ordentlig). Jeg synes jeg har prøvd alt av gode råd. Har også vært ut og inn av sykehus hele svangerskapet for å sjekke at d ikke er noe alvorlig. Begynner å bli ordentlig fortvilet og motløs med tanke på at jeg har hele 4 mnd igjen.. Jeg ser liksom ikke enden.. Oppmuntring fra andre er d også vanskelig å få. Synes de aller fleste heller liker å fortelle meg om hvilke andre plager som dukker opp når svangerskapet endelig er over. D hjelper ikke akkurat så veldig når d eneste jeg har klart å trøste meg med er at de fleste plagene vil gi seg når barnet er ute. Er d noen andre der ute som også sliter fryktelig med svangerskapet? Eller kanskje noen som er ferdig med et tungt svangerskap og kan gi litt oppmuntring?

 

Hilsen temmelig motløs jente..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Off... Ja, det skal ikke alltid være like lett dette her. Jeg er også 23 uker, og har egentlig ikke jobbet mye 100% i løp av de ukene...

 

Jeg hadde det igrunn ganske greit frem til uke 10/11? Da begynte jeg å spy... så fikk jeg brev fra legen om å gå på tidlig UL for jeg hadde parvovirus B19. Siden uke 12 har jeg vært på sjukehuset en gang i uka for å sjekke lillegutt... Koslig å se han så mye da, men er jo litt stress å få de timene til å passe med jobben å slikt...

 

Å nå er jeg sykmeldt for jeg har begynt å få vondt nede i bekkenet ;) Jauda... men jeg får bare sørge for at det ikke utvikler seg... så best som jeg kan...

 

Håper det går bedre med deg etter hvert? Hjelper kanskje med litt godvær? Jeg ble veldig happy da våren kom, men denne helga har jo bare vært shit! Hehe.. jeg skulle fly til kr.sand i helga, å møte de jeg studerte med. ALLE er der, men jeg er stuck her, pga vulkanen på island... Å i helga kom det ruskeværet. Å i dag våkna jeg til snø!! Hva er det fornoe?? Det syns jeg var unødvendig... hehe...

 

Ja, nå blei det litt syting her fra meg åsså... det var jo ikke meningen. Jeg skulle jo oppmuntre litt :P Vi får bare glede oss til augusr <3 Vet du hva du venter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi venter ei lita jente:) Så d eneste jeg tenker på når jeg har kjempevondt er den dagen vi skal få møte henne. Jeg har vært 100% sykemeldt hele svangerskapet. Har ikke sjans til å klare å jobbe med disse smertene.. Har problemer bare med å komme meg ut i d hele tatt. Har du barn fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D høres ikke bra ut :( Jeg har ingen gode tips desverre... men du har sikkert prøvd mye også kan jeg tenke meg? Begynt å strikke å lese da, for at tia skal gå litt fortere... Å kanskje invitere besøk til deg en dag om du orker? Filmkveld med selskap av venninner? Godt å ha litt selskap innimellom :-) Så du får se hva du orker da...

 

Jeg har ikke barn fra før, så vi er veldig spent! :) Liten gutt her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Jeg har vært sm siden uke 6 - kvalme da til uke 13, så overtok lavt blodtrykk 90/40 - og lav blodprosent. Nå syns jeg blodtrykket er litt bedre - uke 23 nå - og jeg har kommet meg litt ut - og da sier bekkenet stopp... Går til manuell terapeut som har fått på plass brusken i symfysen - var forskjøvet, så det vår dritvondt! ellers fortsatt vondt i halebenet - og lysken ved litt bevegelse...

Ganske oppgitt jeg og - og håper det kan være litt bedre snart - blir jo lei av å være isolert hjemme.

 

Så det er nok ikke bare fryd og gammen rundt omkring - men vi får tenke på premien som kommer i august!!! Er jo en stund til - men jeg håper på noen gode uker snart!!!

Lykke til - krysser fingrene for en flott vår!! Take care

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som du heller har d så lett da nei. Ikke stygt ment, men "godt" å høre d er flere av oss. De fleste gravide rundt meg er jo i toppform og synes denne tida er kjempebra liksom, så lett for at en føler seg helt mislykka og som en sytekopp. Men ja, vi får tenke på premien og holde ut! :) Lykke til du også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Har hatt to svært tunge svangerskap og venter nå vår nr 3.

Slitt veldig med blodtrykksproblemer, slik jeg blir utslitt og besvimer svært svært mye. Noe som er svært slitsomt når man går hjemme med små (får ikke barnehage plass til minsten)

Orker ikke så mye som før, og ønsker å sove nesten hele tiden..men vanskelig når noen står opp klokken 6 hver morgen..og kommer seg sent i seng pga vil ha litt egen tid med kjæresten i løpet av dagen

Også slitt med store smerter i magen og hodet. Tidlig bekkenløsning fra uke 10, så gjør det vondt å gå og bevege seg.

Tidlig hevelser i kroppen osv...

 

Oppmuntringen er vel kanskje at etter fødselen glemmer man alt dette ganske raskt, og man får en helt fantastisk belønning for all belastingen og ventingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rakk akkurat å fortelle det på jobben og siden har jeg vært hjemme......

 

Superkjedelig, holder på å gå på veggen!

Var nettopp gravid (fødte i feb 09) og da fikk jeg Carpaltunnelsyndrom og avsluttet med svangerskapsforgiftning. Denne gangen kom alt tidligere (sikkert fordi kroppen ikke rakk å komme tilbake til Start....)hehe

 

Nå har bekkenløsning vært med på å gjøre alt til et slit i noen uker....

 

Så sofaen kommer til å få slitemerker tror jeg :)

 

Tenker bare på at det er 3 mnd til jeg får møte årsaken og da blir alt bra!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...