Irene Adler Skrevet 18. april 2010 #1 Skrevet 18. april 2010 Er det på midten eller bakpassasjersetet? Jeg har lest at det er bak passasjersetet, men mannen mener det er i midtsetet; for ved sidekollisjon fra høyre osv. er hans argument. Vil selvsagt montere stolen bakovervenndt. Skal ut å kjøpe nr 2 stol og den stolen vi haddde var montert sideveis; Britax Babysafe sleeper.
Babyønske �� Skrevet 18. april 2010 #3 Skrevet 18. april 2010 Trygg Trafikk mener dette: Den sikreste plassen i bilen er i midten bak, da er barnet lengst unna alle treffpunkter inn i bilen. Forskjellen på høyre og venstre side er liten. I første rekke handler det om å ha en barnestol som står skikkelig i akkurat din bil, og at barnet plasseres et sted i bilen som gjør deg til en mest mulig konsentrert sjåfør. http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=4066
Irene Adler Skrevet 18. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 18. april 2010 Takk for info. Da blir det midten.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 18. april 2010 #5 Skrevet 18. april 2010 Men hva med de som har to barn da?? Her må sjarmtrollet stå bak førersetet, for det er der det er plass. Mannen er så lang, og har ikke plass i det hele tatt hvis det skal stå bak passasjersetet... Ja, det er JEG som kjører her i huset, og jeg er så kort at det er good plass bak førersetet Men de aller fleste med to barn har vel en plassert bak hvert forsete regner jeg med?
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 18. april 2010 #6 Skrevet 18. april 2010 Nei, her har vi 2 seter bakovervendt. 1 i midtposisjon (den tryggeste plassen) og 1 bak passasjersete (nest tryggest). Yngste barnet sitter i ,midten,siden det barnet har minst motstandskraft i seg selv. Barna er 4,5år og 1,5år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå