Gå til innhold

Junigutten vår ble født i går!


yr<3 med 2 gutter!

Anbefalte innlegg

Føles helt vilt å skrive det, men sånn er det altså. Har ikke vært av de mest aktive her inne, og særlig ikke den siste mnd med flytting, påske og generelt styr. Kjenner likevel på at jeg har lyst å fortelle en kortversjon av vår historie.

 

Hadde termin 7. juni, men nå ble det skikkelig sniking i køen. Har diabetes type 1, hatt det siden 6 års alder og dette er mitt 2. barn. Nr 1 kom til termin, etter en lang fødsel som til slutt kulminerte med vakum. Grunnet diabetesen har jeg gått til kontroller på sykehuset i tillegg til hos fastlege og jordmor og alt har vært så bra. Var til vanlig tilvekst og diabeteskontroll onsdag. Siste undersøkelsen var på fødepoliklinikken og vi gikk ut av hovedinngangen på sykehuset omtrent klokka 1530.

 

På tur hjem skulle vi gjøre noen ærender, og stoppet på et kjøpesenter. - Og der gikk jammen vannet - og en masse blod! Kort fortalt, omtrent en halv time etter at vi gikk ut og alt var fint var vi innlagt igjen med vannavgang og blødninger! Snakk om sjokk! Var da bare 32+4 og dermed fikk jeg lungemodningssprøyter. Hadde noen små tak i magen, men ikke så kraftige at det skulle tyde på at fødselen var i gang. Konklusjonen ble derfor å ikke gjøre noe, i håp om at barnet fikk lengst mulig tid i magen, samtidig som det skulle foregå en løpende vurdering i fht infeksjonsnivå, blodsukker, blødning og barnets tilstand.

 

Mine blødninger endret seg og gikk fra å være fostervann med blod i til å være friskt blod. Man fryktet derfor at det skulle være morkaka som løsna, og det ble derfor ytterst viktig å følge med blødninga på alle vis, i tillegg til at jeg ble liggende MYE med ctg-registrering. Tidlig i går formiddag kom legene til at de ikke ønsket vente lenger, som overlegen sa; "vi trenger ikke vente på en større risiko og har derfor avgjort å forløse deg med snitt i dag". WOW, - det var adrenalinrush! greit nok at en har blitt mer fortrolig med tanken på at ungen kommer før tida, men fra det til om noen timer er det en viss forskjell. Vel, mye å fortell og mange tanker.

 

Snittet ble først satt til 13-14-tiden, men grunnet sen frokost ønsket anestesilegen å vente til 1530 for å minimere risiko i tilfelle noe skulle føre til at jeg måtte få narkose. Ble imidlertid gjort klar, og gjett om det var smart! Rundt kl 1400 i går kjente jeg at magen ble strammere og at blødningene økte, - akkurat det som var varslet å være faresignalene. Snittet ble derfor framskyndet og klokka 1504 kom vår lille sønn ut i verden! Han var 1970 gram og 43,5 cm lang.- Og selvsagt helt perfekt og verdens vakreste! (Tenk så heldig vi er som har de to vakreste guttene i hele verden! Bare litt objektivt, liksom...) Han virker å være sterk og stabil, har klart seg uten pustehjelp i det hele tatt. Ligger i vanlig varmeseng og har sonde. Helt vilt! Er utrolig lykkelig over at det kom til en avgjørelse, har vært tøffe og nervepirrende dager. Selv om vi må belage oss på å være her lenger enn vanlig etter en fødsel, er det bare fantastisk når alt går bra!

 

Ble sikkert veldig rotete dette her, men følte bare for å fortelle at det allerede er født en liten junigutt! Ønsker dere alle lykke til videre i svangerskapene deres. Håper dere har det fint - og den gaven som venter er helt ubeskrivelig!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye! Sinnsyk historie da! Hvordan føltes det å være en av de som opplever at vannet går på et kjøpesenter? Huff, det kan ikke ha vært særlig morsomt... Godt å høre at barnet har det bra! Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koselig at du ville dele din historie med oss andre junijenter.

gratulerer så mye, godt og høre at han er såpass sterk:)

lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med prinsen, så godt å høre at han er en sterk liten tass. Masse lykke til videre og kos dere masse:) klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så utrolig masse!!! Godt du kom deg kjapt tilbake til sykehuset og at alt gikk bra. Lykke til videre med gogutten din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer kjempemykje. Så kjekt at det er ein sterk liten kar som klarer seg uten pustehjelp. Lykke til vidare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj, så spennende lesning, nå sitter jeg her med gåsehud! Så utrolig kjekt at det gikk så fint, gratulerer så mye og takk for at du delte!! =))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...