nurkisimaven Skrevet 17. april 2010 #1 Skrevet 17. april 2010 Vi skal i bryllup i mai.. Hva skal vi ha på oss??!?!:S vi skal bare til kaffen i et grendahus..men likevel... Vurderer en Lillamønstret Silke/sateng kjole.... Samboern min HATER dress...så jeg er litt på villspor:( Hjelp noen?
Snupp72 Skrevet 18. april 2010 #2 Skrevet 18. april 2010 Ein tar vel det finast man har i skapet når man skal i bryllup ? Dresss er vel eit must for ein mann i bryllup viss det ikkje står noke spes i innvitasjonen.
Tante Gustava Skrevet 18. april 2010 #4 Skrevet 18. april 2010 Helt ærlig, hvis han ikke har bunad han kan bruke, så må han bare være voksen nok til å godta at dress må han bruke. Man dukker IKKE opp i bryllup i dongeri og skjorte.... selv om det bare er til kaffen. Lillamønstret kjole høres forøvrig fint ut det. En enkel kjøreregel er at hvis det ikke står kleskode i invitasjonen så tar man på seg det fineste man har i skapet.
nurkisimaven Skrevet 18. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 18. april 2010 han nekter nekter nekter..Skal prøve å få han til å kjøpe en sort linbukse, som minner om dressbukse...aner ikke hvorfor han nekter..:S
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #6 Skrevet 19. april 2010 Hvis jeg hadde vært sammen med en så umoden mann hadde jeg bare blitt frustrert.. Må kunne gå an å svelge sine egne motsigelser for hva som faktisk er høflig og etikette. Når det er sagt, jeg hadde vel sagt at han ikke fikk være med om han ikke kunne kle seg som folk.. Min mening
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #7 Skrevet 19. april 2010 Om det står dresskode på invitasjonen skal denne følges, om det ikke står noe er den vanligste dresskoden i norske brylluper mørk dress, da skal mannen ha på seg dress, fortrinnsvis sort, men mørk grå/blå er også ok. Damen skal ha kjole, enten lang eller kort, og den skal ikke være hvit siden det er brudens farge. Mange par matcher slik at mannens slips er i samme farge som damens kjole, men det er ikke et must naturligvis. Om man ikke kan/ vil følge kleskoden kan man likeså godt holde seg hjemme....
Ivrigsara Skrevet 19. april 2010 #8 Skrevet 19. april 2010 Jeg er HELT enig.Man stiller ikke i annet enn dress i bryllup. Jeg hadde hvertfall bedt mannen min om å holde seg hjemme om han var så smålig.
Tante Gustava Skrevet 19. april 2010 #9 Skrevet 19. april 2010 Hvis han nekter å stille i dress i et bryllup så får han holde seg hjemme. Der er jeg nådeløs altså. En voksen mann må innse at av og til må han gjøre ting han ikke liker, og dette er en av de. Sort linbukse er ikke bra nok. Sorry.
Studine mevik Skrevet 19. april 2010 #10 Skrevet 19. april 2010 Han må enten ha dress eller bunad. Hvis han har bunad bør du også ha bunad. Hvis han ikke vil ha på seg noen av delene får han enten legge igjen drittungen i seg hjemme og ta det på seg likevel eller bli hjemme.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #11 Skrevet 20. april 2010 Seriøst. Han kan ikke nekte å stille i dress i et bryllup! Det er ikke hans dag! Han skal kle seg fint på brudeparets vegne!! Sort linbukse vil aldri se bra ut i forhold til dress. Be han vokse opp og ikke bare tenke på seg selv.
Pinnus Skrevet 20. april 2010 #12 Skrevet 20. april 2010 En sort dressbuske og skjorte går vel kanskje til nøds, da forhåpentligvis flere har kastet jakken under middagen før dere kommer. Forøvrig enig med resten og litt rystet over at mannen din oppfører seg som en bortskjemt 7-åring. Vil ikke liksom....?
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #13 Skrevet 21. april 2010 I bryllupet til venninda mi var det flere som stilte i olabukse og skjorte/ jakke, de var riktignok svenske og dette er helt vanlig i Sverige... Ser ikke helt problemet. Er det antrekk galla i dette bryllupet?
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #14 Skrevet 22. april 2010 Så lenge vi er nordmenn har vi norske tradisjoner og forventninger til disse. Å ikke ville gå i dress, når brud og brudgom forventer det av deg, er barnslig og egoistisk! Har vært i bryllup i sverige..bruden, som var norsk, gråt etter at alle gjestene var kommet. Alle på hans side (svenske) kom i dongeri, caps, t-skjorte.. Ja. Akkurat samme klær som de går på jobb i. Men for all del. Han kan jo prøve å kle seg som han vil, så får han stå for blikkene og kommentarene som kommer bak ryggen hans, selv. Jeg hadde skjemmest av en mann som ikke "vil kle på seg".
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #15 Skrevet 22. april 2010 Er det ikke litt i overkant overfladisk å begynne og gråte fordi gjestene ikke har kledd seg helt som du hadde sett for deg? Det viktigste må vel være at folk faktisk gidder å møte opp i bryllupet ditt! Han må jo selv stå for dette. Jeg vet at mange mener at jenter SKAL ha kjole i bryllup også, jeg går i bukse. Kan være pynta for det, du ser ikke meg i kjole/ skjørt!
novem Skrevet 24. april 2010 #16 Skrevet 24. april 2010 nei vet du hva.... et bryllup koster MANGE penger, når man vil dele det med alle sine nærmeste. De som ønsker å komme burde virkelig gjøre stas på brudeparet ved å pynte seg. Når man blir invitert til en slik ting kler man seg deretter, ønsker man ikke å kle seg detetter holder man seg hjemmeå takker nei til invitasjonen. Jeg hadde blitt kjempe lei meg om gjestene i mitt bryllup hadde kommet i dongeri og caps.. det er rett å slett uakseptabelt. Bryllup er ganske spesielt ille at man faktisk må fortelle folk om skikk å bruk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå