Gå til innhold

HALSBRANN!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å bli gaaaal.... Har halsbrann nesten hele tiden.. og da ikke bare litt... skikkelig sure oppstøt.. og har vanskelig for å svelge...

Noen som har noen glupe forslag til hva som hjelper?

Eller hva jeg bør holde meg unna....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hold deg unna tomater, ketchup, nektar/juice, sitrusfrukter....drikk masse melk og spis lovehearts og ta gaviscon før du legger deg..:) Sliter med det samme her om dagen nemlig;)

Skrevet

Anbefaler deg å prøve SAMARIN. Jeg sliter også med halsbrann og Samarin er det eneste som funker for meg....

Skrevet

melk og love hearts funket for meg:-)

Skrevet

Sliter med det samme i perioder. Skikkelig vondt og ubehagelig altså.

I tillegg til tipsene du har fått over her har jeg følt litt bedring etter å ha spist agurk i småbiter. Banan har også hjulpet litt for meg.

Jeg får halsbrann hvis jeg spiser for eksempel brus og potetgull. Kullsyre og masse fett er vel en dårlig kombinasjon. Får også halsbrann av sterkt krydret mat og hvis jeg spiser for store måltider. Så pass på det.

Skrevet

Hei, for meg var det rug som var avgjørende! Prøv å holde deg helt unna brød som inneholder rug en dag, og se om du merker forskjell. For meg var det som natt og dag med og uten rug!

Skrevet

Gaviscon tyggetabletter og lovehearts sukkertøy :-)

Skrevet

Jeg vil absolutt anbefale Novaluzid. Funker hvertfall kjempebra på meg :-) Lykke til!

Skrevet

Gaviscon flytende! Myyyye bedre enn tyggetablettene som skummer og vokser i munnen!

Skrevet

Hei!

En veninne slet med dette i alle sine 3 svangerskap, så mye halsbrann at hun kastet opp flere ganger. Mot slutten av siste svangerskapet var det noen som tipset henne om at det spilte en rolle hvordan hun lå i sengen om natta. Enten høyre eller venstre sida gav halsbrann mens den andre sida ikke gjorde. Hun testet dette og bekreftet at det stemte. Men jeg husker ikke hvilken side som gav halsbrann og hvilken gjorde ikke.... bare å teste ut. Verdt et forsøk! I tillegg måtte hun slutte med brus på ettermiddag/ kveld! Lykke til!

Skrevet

Stemmer nok det. Ligg på høyre side. Hjelper for meg. spiserøret går ned på venstre side og magesekken tømmes på høyre. I tillegg hjelper det godt å bygge opp overkroppen med et par puter ekstra.

Skrevet

MANDLER ER SINSYKT BRA!!!!

Skrevet

ser du har fått mange gode råd.. Her i huset bruker jeg Link tablettene.. I tillegg til mandler, melk og Lovehearts.. og ligger med hodet høyt om natta.. og ikke drikke brus fant jeg ut nå i helga.. Lykke til med utprøvingen =)

Skrevet

Jeg forsøkte med melk i helgen.. Er egentlig intollerant mot melk.. men ett glass i ny og ne' går som regel greit...

Og jeg må si at jeg syntes det faktisk funka!

Disse legemidlene dere anbefaler.. er de resptbelagt? eller fås de kjøpt "åpent" på apoteket?

Skrevet

reseptfrie trygge for både mamman og bebis:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...