Gå til innhold

Er det greit av bestemor å gjøre dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I prinsippet er jeg veldig for at det er foreldrenes ansvar å bestemme over et barn. Vi andre får gjøre som foreldrene gir beskjed om når vi låner barna.

Men siden vi ikke er perfekte noen av oss, kan også vi gjøre feil. Som denne bestemoren.

Jeg ville spurt veldig rolig om babyen gråt en halv time uten stadig tilsyn, eller om hun viste seg og snakket ofte med ham i denne halvtimen.

Var det uten tilsyn kan du gi beskjed om at det er absolutt ikke greit. Var det med stadig tilsyn kan du si hva du mener om dette.

Men nevn også at han sov hele natten etter, kun med smokken en gang.

Vær rolig og hyggelig, for hun gjorde det jo i beste mening, og instinktet til å beskytte barna våre kan være veldig sterkt av og til.

Det hadde vært fint om han var avent fra melk om natten nå, da. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror helt sikkert bestemor gjorde så godt som hun kunne.

Generelt så synes jeg det er ille å kritisere besteforeldre når man selv velger å overlate barna med de som barnvakt. Da gjør de det på sin måte, ellers kan man la være å overlate barna (tenker ikke da på omsorgsvikt)

Vi er absolutt ikke bortskjemt med barnevakt, og jeg blir helt matt av å høre at mange tar som en selvfølge at de skal passe barnbarna stadig vekk, mange blir sur når de ikke kan en helg.

Først overlate barna og få seg en frihelg og i ettertid kritisere for bagateller, da er man utakknemlig.

Skrevet

Jeg tror helt sikkert bestemor gjorde så godt som hun kunne.

Generelt så synes jeg det er ille å kritisere besteforeldre når man selv velger å overlate barna med de som barnvakt. Da gjør de det på sin måte, ellers kan man la være å overlate barna (tenker ikke da på omsorgsvikt)

Vi er absolutt ikke bortskjemt med barnevakt, og jeg blir helt matt av å høre at mange tar som en selvfølge at de skal passe barnbarna stadig vekk, mange blir sur når de ikke kan en helg.

Først overlate barna og få seg en frihelg og i ettertid kritisere for bagateller, da er man utakknemlig.

Skrevet

Wow! En HEL halvtime?? Hvis du blir sur for det får du heller vente til poden er nattavvent til du overlater han til besteforeldrene igjen. Utakk er verdens lønn, sier jeg bare...

Skrevet

Sånn er det når man leverer fra seg barn som ikke er "klar" for overnatting enda.

Det var antagelig slik de gjorde det da dere var små.

Og bestemor har rett. Barn på 10 mnd skal da såvisst ikke ha melk om natten, med mindre de har problemer med vekten.

Skrevet

Du overreagerer veldig her, synes jeg! Et barn på 10 mnd er ikke sulten midt på natten. Er bare en dum uvane han har lagt seg til. Serverer du, så klart han forventer sevice da!

Og å la et barn på 10 mnd skrike en liten halvtime er heller ikke et problem. Skjønner ikke hvorfor enkelte reagerer sånn på det...!

Sannsynligvis har din greie svigermor nå gjort deg en tjeneste ved å begynne nattavvenning! Du burde takke henne...

Som en annen sier: utakk er verdens lønn.... Dere burde bare være glad for at de gadd å sitte barnevakt!

Skrevet

Dunder; hvorfor kan ikke en mor og far ha helt individuelle følelser angående sitt felles barn. Selv om man er foreldre sammen og bør ha like mye å si, så er det ikke til å komme bort ifra at to mennesker er to individer og har tilsvarende følelser, tanker og meninger.

Du vet vel ikke om mannen er usynlig, det er jo moren som skriver innlegget og da er det vel litt feil å skrive om andres tanker og følelser?

HI, ga du beskjed om at barnet skulle ha melk på flaske el. istedenfor pupp?

Skrevet

Ja, det gjorde jeg, og hun har gitt han før.

Når det gjelder far, så er han bortreist i helgen. Derfor tilbydde snille svigermor seg til å passe barna ei natt slik jeg fikk sove ut. Og ja, jeg har vist at jeg satt pris på det, og ja, jeg har sagt til henne at denne natten gikk bra med bare tutt.

kommer ikke til å gi uttrykk til far om at jeg reagerte litt på dette, for han kommer til å synes det er helt greit. Sannsynligvis kommer det ikke bli et tema en gang, men jeg kommer til å fortsette avvenningen de neste dasgene også.

Og nei, jeg er ikke utakknemlig. Er fullstendig klar over hvor gode besteforeldre (begge parene) er med tanke på oppfølging og hvor flinke de er til å passe på barna og stille opp når det trengs. Spesielt side bf. er en den borte.

Hl

Skrevet

Altså: Hvis min mor passet vårt barn og gjorde noe min mann ikke likte ville han tatt det opp med meg i første omgang. Først og fremst for å høree hva jeg synes, om jeg er enig med han, og deretter fordi det ville blitt min oppgave å ta opp dette med min mor.

Jeg ville synes det var helt merkelig om min mann og min mor skulle diskutert behandlingen av VÅRT barn utern at jeg var involvert i denne diskusjonen.

Derfor lurte jeg på hva mannen til HI mente om saken. Ikke fordi man ikke kan ha ulik mening.

Skrevet

Hl her

Det blir uansett helt uaktuelt å ta det opp med bestemor, så om det er et lite irritasjonsmoment hos meg så får det bare ligge der. Orker ikke å lage noe drama ut av småplukk. Når det er sagt, så er det mye annet hun gjør i beste mening, men som egentlig er helt uakseptabelt. Ikke så mye mot oss, men mot andre. Men det er en helt annen sak :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...