Gå til innhold

Er det greit av bestemor å gjøre dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna mine har besteforeldre som er helt supre på alle måter. Omrsorgsfulle, elsker å tilbringe tid med barnebarna og tilbyr mer enn gjerne og ofte om å hjelpe med barnepass.

I natt lå barna mine på 2,5 år og 10 mnd. over der. Yngstemann er ikke nattavvendt, og vokner ofte i tretiden for å få melk. Da bruker han å få litt melk av meg, og han sovner igjen rett etter. Har tenkt å nattavvenne han snart, men har ikke kommet så langt.

Så her er tingen: Da han voknet i natt så ga bestemor (min svigermor) han kun vann, og lot han ligge å gråte i en halvtime før han til slutt sovnet. Jeg kjenner jeg ble litt irritert, men er det jeg som overreagerer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg vil si du overreagerer.

Skrevet

Hun er laaaaangt over streken. Dersom foreldrene ikke har nattavvent skal ikke besteforeldrene begynne med det selv. Hvis hun ikke takler å gi en melkeflaske på natta må hun ikke sitte barnevakt for et barn som ikke er avvent. Og å la barnet gråte en halvtime er drøyt. Jeg ville nok ha gitt beskjed om at hun ikke får sitte barnevakt igjen pga manglende omsorg for barnet...

Skrevet

Hun kunne jo ikke slengt ut puppen da?

Skrevet

JEG hadde blittt RASENDE!

Mine barn skal IKKE skrike seg i søvn. Og slik skal det være enten de sover hjemme, hos besteforeldre eller i bhg... Nei, du overreagerer ikke!

Skrevet

Jeg hadde nok reagert litt på det ja. Det er litt viktig å bli enige om slike ting før barnevakt så en ikke får seg noen overaskelser.

Tipper hun gjorde dette for å gjøre en avvenning enklere for deg men synes nå en kunne spurt om det først :) Men det er nå meg da.

Skrevet

Tja, jeg ville vel ikke gjort noe nummer utav det. Barnet ditt tok neppe skade av det og jeg går ut fra at din svigermor prøvde å roe barnet.

Skrevet

Hl her...

Jeg ble ikke så kjempesint, men ble bare litt irritert. Jeg tenker at det er vi som er omsorgspersoner og som velger når han skal avvennes. Førstemann ble avvendt selv, men han her trenger visst aktiv avvenning. Og ja-bestemor har nå klart å gitt flaske på natten før! Menmen, kanskje han sover rundt i natt, og da skal jeg gi bestemor en stor takk! =)

Skrevet

Pust inn og ta deg en chill-pill. Jeg synes du overreagerer.

Skrevet

Jeg hadde bare blitt glad over at jeg slapp å ha nattavvenningen selv :P

Når babyen er 10 mnd trenger den stort sett ikke mat på natten uansett, så jeg hadde nok fortsatt der hun slapp.

Skrevet

Jeg hadde blitt irritert, av prinsipp!

Er jeg som skal avgjøre om jeg skal gjennomføre slike ting, ingen som passer barna mine.

Skrevet

Hvis du gjør det samme i natt når han våkner klokken tre kan jeg garantere at han vil grine under en halvtime og at han om to netter blir å godta vann og sovne med en gang, og noen uker etter på ikke blir å våkne klokken tre lenger.

Utnytt "feilen" hun gjorde! :)

Skrevet

jeg hadde blitt kjempeirritert, greit hun mente godt, men hun har ikke noe med å ta slike avgjørelser! Hvis jeg sier min unge skal få melk når han våkner på natta, så skal min unge ha melk...Er de uenige så er det helt greit, men ikke ta på seg barnevakt jobb da

Skrevet

Det at hun ga han vann og ikke melk hadde jeg ikke brydd meg om, men at han låg i en halvtime og gråt, da hadde jeg blitt sur!! Det er lenge for en baby å ligge å gråte!

Skrevet

En 10 måneder gammel unge trenger ikke melk om natten. Synes bestemor gjorde en super jobb jeg!

Skrevet

Ikke så mye å reagere på. Hva skulle hun ellers gjort da, gitt han MME? Men da måtte du vel ha klarert det på forhånd? Tror dere kunne straightet ut denne situasjonen hvis du hadde gitt henne klare instruksjoner om hva du ville hun skulle gjøren år han våknet. Hun startet jo faktisk på den jobben du har foran deg, Kanskje på tide å komme i gang med den?

Skrevet

nei du overreagerer ikke! hun skal respektere deres grenser og meninger uavhengig hva hun selv mener! du dere er foreldrene og det er det dere er enige om som er best for barnet som skal følges...

Skrevet

Hei!

Hadde du sendt med mm eller mme og babyen din har ingen problema med å ta flaske?

For om alt va klart til å gi den lille nattmåltidet, så e d helt uakseptabelt av bestemor å gjøre det ja! Den lille va nåkk sulten :(

Ville sagt ifra ja, men bare om du hadde gidd beskjed på forhånd og gjort alt klart med mm/mme, dem e jo ikke tankelesera heller :)

Skrevet

Jeg syns IKKE det er grait av bestemor å gjøre det! Jeg syns det er viktig av besteforeldre og ikke overstyre det vi foreldre gjør!

Skrevet

Kva hadde de avtalt på førehand da?

Men eg synst ikkje det er greit å la barnet ligge å gråte i ein halv time, og spessielt ikkje når barnet ikkje søv heime i si eige seng.

Synst bestemor skulle tenkt litt lenger.

Skrevet

Dette hadde jeg irritert meg over også.

Skrevet

Hl her igjen...

Jeg hadde sendt med flasker med mme, ett til hvert måltid, så hun visste veldig godt at han skulle ha melk på natten! Hadde han fått vann og sovnet med en gang hadde det ikke gjort noe, men syns også at det verste var at han lå en halvtime og gråt i en seng han ikke er alt for vant til å sove i.

MEN, når det er sagt så ga jeg han tutten i natt da han voknet, og han sovnet igjen nesten med en gang. Dvs han sov fra 23-08 uten melk, så dersom det fortsetter slik var det jo helt supert at hun tok det avvenning den "verste" natten.... hehe...

Skrevet

Jeg er mest spent på hva mannen din mener om saken, for han er helt usynlig her.

Gjest Nabaat  med twins
Skrevet

Hvordan vet du at han har ligget en halvtime og grått? Kanskje han bare har sutret litt? Syns kanskje du overreagerer litt, så fint at moren din tok avvenningen for deg tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...