Gå til innhold

Når fikk barna dine tenner???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillesnuppa blir 3 mnd 29.april, og hun sikler som bare det. Hun må ha smikke på seg til alle døgnets tider, for ellers blir klærne søkkevåt. En bekjent av meg sa at hennes jente fikk 4 tenner da hun var 3.5 mnd... Så kanskje siklingen kom av tenner...

Det er jo villt, skjer det virkelig ofte eller??:-O

Jeg ser jo helst at hun ikke får tenner nå, siden hun allerede småbiter meg med gommene når hun ammer.....:-S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldstemann: Første tann ved 10,5 mnd og resten kom spredt over laaaang tid.

Mellomste: Første sett ved 5,5 mnd og det kom fire og fire i slengen. Har nå 16 tenner ved 18 mnds alder...

Minste: Snart 4 mnd og har ikke tegn til tannfrembrudd enda.

Skrevet

Fikk de første ved 7 mnd.

Trodde også de kom til å komme i 3 mnd alderen, nettopp fordi han siklet sånn, og spiste mye på hendene sine. Men ingen tenner altså.

Det er nok helt vanlig at de sikler og gnager på ting i den alderen.

Og tenner trenger ikke være ensbetydende med biting i puppen. Jeg kan telle på en hånd de gangene det har skjedd her. Han er nå 15 mnd, og blir fortsatt ammet 2-3 ganger for dag, uten biting :-)

Skrevet

Snuppa fikk første tannen da hun var 7 mnd. Hun siklet også veldig mye da hun var tre mnd. Dette er svært vanlig, og betyr ikke nødvendigvis at det er tenner på vei. Men det kan selvfølgelig være årsaken. Jeg fikk første tannen da jeg var 3 mnd.

Skrevet

Min siklet vanvittig fra 3 mnd. Trodde tennene var rett rundt hjørnet.

Skiftet smekke et par ganger i timen, helt gjennomvåte. han drakk veldig mye vann også for hadde jo væsketap gjennom denne siklingen.

Men første tann dukket ikke opp før 8 mnd.

Min hadde kiss så det var nok det siklingen kom av.

Skrevet

Hu mi fikk 2 tenner da hu var rundt 4 måneder, så er absolutt ikke unormalt at de får det så tidlig, nei.

Skrevet

Will 2 tenner nede når han var rund 4 mnd .

Skrevet

Mine fikk sin første tann når de var ca 9 mnd, 12 mnd, 6 mnd og 7 mnd.

Han som fikk tenner senest siklet enormt fra han var ca 2-3 mnd gammel, nr 1 og 3 husker jeg ikke helt, men vesla som nå er 8 mnd har 2 tenner og har aldri siklet egentlig. Litt fuktig på haken når hun tygger på ting, men renner ikke. Så er ikke alltid de sikler når de får tenner, og det er ikke alltid de får tenner selv om de sikler er min erfaring her.

Skrevet

Den første kom da han var 3,5 mnd. Hadde hele settet da han var 13 mnd. Nå venter vi på 2 års jekslene... (han er 15 mnd).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...