Gå til innhold

Spennende bøker for 6 åringer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen forslag om spennede bøker vi kan lese for guttungen om kvelden. Han er så lei "barnebøker" og har ikke roa mer på å lese om Elias, kaptein Sabeltann, Postmann Pat o.l.

Noe småskummelt f.eks.

Hva leser deres 6 åringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en gutt på 6 år og en på 8 år, og vi leser mye høyt fra disse lettlest-bøkene vi. Det er f.eks mange spennende Leseløvebøker, den siste vi leste het Løpet er kjørt, og handlet om to barn som klarte avsløre noen bankranere.. Begge guttene satt som tente lys og hørte på, de tegnet fra den og snakket om den lenge etterpå, de digget boka begge to :)

De er forresten veldig glade i Faktaløvene også, leser f.eks om haier, vulkaner osv.

Skrevet

5-åringen her elsker faktabøker, f.eks. dinosaurer, kroppen, dyr/insekter, etc.

Ellers er Linus i svingen-bøkene veldig populære.

Skrevet

Han er lei faktabøkene også...Har kjempemange forskjellige som vi har lest mye i. De sier i barnehagen at han holder seg lenge konsentrert når de leser spennede bøker a la Roald Dahl og slik, men er det andre lignedne bøker/forfattere dere vet om?

Tusen takk for svar dere som har svart meg alt altså : )

Skrevet

http://www.barnebok.no/main.asp?page_no=3

Prompehunden Walter er en populær bok ;)

Dette (barnebok.no) er forresten en kjempefin nettside, du kan søke på aldergruppe og får opp masse bokforslag du kan lese anmeldelser på.

Gjest sug lut
Skrevet

Narnia-bøkene til CS Lewis. Vi er på bok fem, veldig spennende.

Gjest amandine
Skrevet

Vi har akkurat pløyd gjennom Roald Dahl og Astrid Lindgren, nå begynner vi på Narnia... Med en på 6 og en på 7;)

Skrevet

Jo Nesbøs bøker om doktorproktor er fantastisk spennende og gøyale :) Har lest de flere ganger nå, venter spent på den 3 boka :)

Så er Linus i svingen bøkene poppis, samt sven og rotta :)

Skrevet

Vi leser Mio min Mio nå. Hun er 5,5 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...