Gå til innhold

parvovirus

Anbefalte innlegg

Skrevet

sønnen min har fått den femte barnesykdom/parvovirus og nå lurer jeg fælt på hvordan jeg skal forholde meg til det. jeg kan jo ikke akkurat unngå ham, han er jo "oppå meg" hele dagen. Får vel ta blodprøve kanskje, til uka. noen som vet noe om dette? har hørt at det kan være fare for fosteret, minimal risiko for at fosteret blir sykt, men likevel da... er 25 uker på vei. anyone who knows?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber som lærer, og da jeg fant ut at noen elever i klassen min hadde den 5. barnesykdom, ringte jeg legen og hørte hva hun syntes. Hun sykemeldte meg med en gang. Jeg var hjemme en hel uke før jeg fikk svar på blodprøven, og det viste seg at jeg hadde hatt det selv da jeg var liten. Det er veldig vanlig at man har hatt det uten å ha registrert det selv, men det er lurt å ta en blodprøve så du kan vite det sikkert. Viruset kan føre til fosterdød, men det er farligst fram til uke 20 har jeg lest et sted. Likevel; Husk at det er dråpesmitte, så prøv å unngå å drikke av samme glass osv som sønnen din.. Og for all del: ta blodprøve så du vet om du har det eller om du har hatt det før. Dersom du har det nå trenger du enda ikke ha fått noen symptomer, men du må til behandling hos legen. Alt går nok bra, men sjekk det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...