Frk Marge Skrevet 17. april 2010 #1 Skrevet 17. april 2010 Slet med dette i min første graviditet også, men ikke i andre.... Hadde håpet å slippe unna jeg men... Noen som har gode råd utenom ligge i mørke kalde rom? (Det er hva jeg har gjort i hele dag)
leirbål Skrevet 17. april 2010 #2 Skrevet 17. april 2010 Mannen min har kjøpt en pakke med kjølende geleputer med lim på apoteket. Jeg skal klistre en i pannen med en gang migrenen begynner. (Det er veldig viktig å gjøre det helt i begynnelsen.) Disse er fra pluss apoteket. Jeg har ikke forsøkt dem, men håper de hjelper. Ellers forebygger jeg med å: unngå matvarer jeg reagerer på, jeg forsøker å unngå stress og spise lite og ofte. Det er viktig å drikke mye vann, og sukker gjør at hodet mitt omtrent detter av når jeg har vondt. Jeg bruker solbriller ute på lyse dager, og murrer det bruker jeg dem inne også. Det skal virke motsatt, men varme hjelper på migrenen min. (Varmeflaske med kokende vann og kjøkkenhådkle.) Det er også viktig å ha en jevn søvnrytme, og unngå masse natterangling om jeg greier. Jeg har kjøpt en sovemaske til bruk på reiser, denne bruker jeg når jeg har vondt. Da kan jeg legge meg ut og sove. Det hjelper med masse frisk luft. All bruk av skjerm, både data og tv forverrer det kraftig. Å lese ol. konsentasjonskrevende gjør det også verre. Husk at vi kan ta et på paracet. Til vanlig hjelper det ikke i det hele tatt, men om det er inbildning, eller fordi det er lenge siden jeg kunne ta migrenemedisin, så fjerner det bittelitt av smerten nå. Til slutt: når jeg ikke greier å sove lenger og blir litt rastløs så står jeg opp og gjør vanlige ting. Da prøver jeg å "glemme" at jeg har migreneanfall. Det hjelper å få fokuset litt vekk fra smerten. Lykke til, og god bedring.
Tulle06ogPrins10 Skrevet 18. april 2010 #3 Skrevet 18. april 2010 Hei. Uff det er helt grusomt å ha det sånn. Jeg har slitt med dette i begge mine svangerskap. Denne gangen har det vært så ille at jeg har prøvd alt for å bli kvitt det. Kiropraktor, Naprapat, massasje dette hjalp ingen ting. Jeg prøvde så akupuntur (noe jeg egentlig ikke trodde på) Fra å ha 3-4 dager med migrene i uken har jeg hatt det en gang i løp av de siste 3 ukene. HELT UTROLIG!!!!!! Jeg har fått en nytt liv og jeg trives for første gang med å være gravid!! Er 21 uker på vei og håper migrenen holder seg langt unna :-)
Frk Marge Skrevet 18. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 18. april 2010 Er mye bedre i dag heldigvis I går var en drttdag Lå bare på sofaen eller i senga og slumret... Klarte ikke bruka dataen omtrent eller lese, kunne se litt på tv... Noe så gørrkjedelig og så forferdelig dårlig samvittighet man får Ikke klarer man å gjøre noe som helst av husarbeid, ikke lage mat ikke pusse tenner på 6-åringen og lese for ham om kvelden en gang :´( Også blir jeg så inderlig sliten... og har nulltoleranse for bråk og tull... Uff Jeg er vant til å drikke mye vann til vanlig, men svangerskapskvalemen har stoppet dette denne gangen - jeg blir kvalm av vann :/ Det ser ut til at kvalmen er litt på retur nå heldigvis, så håper jeg kan gjenoppta vanndrikkingen nå Ang sukker, så har jeg litt både/og erfaring. Noen ganger hjeler det på migrenen, andre ganger blir det verre... litt sånn russisk rulett føler jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå