gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 17. april 2010 #1 Skrevet 17. april 2010 har fått tilbud om å leie en leilighet i skien, veldig billig og etterhvert kjøpe samme leilighet når vi får lån.. dette betyr at jeg må gi opp mitt egent firma i oslo. tjener godt. samboer som har litt arbeid i oslo, mister dette. snakk om ca 3-4000 i mnd. men han får støtte også så vi kan klare oss. men da må jeg få ny jobb. og barnet vår på 3 ny barnehage.. og babyen i magen etterhvert barnehage. vi leier for nesten 10.000 i mnden nå i oslo. og trives her. men d er ikke snakk om at vi får noe lån til bolig her på ihvertfall 10 år. har ikke familie her, har noe familie i skien. husleien i skien vil være 4000 i mnden og 20 kvm større(100kvm) pluss et ekstra soverom til babyen:) super fin leil, med egen hage og rett ved barnehage og marka.. noen råd eller tips?? noen som bor i nærheten eller er litt kjent på Gulset? takk!
Anonym bruker Skrevet 17. april 2010 #2 Skrevet 17. april 2010 Der er det kjempe trivlig! Jobb kan man få hvorsomhelst! Jeg ville valgt familie over jobb:)
vero:o) Skrevet 17. april 2010 #3 Skrevet 17. april 2010 jeg ville flytta :)tror dere vil angre hvis ikke
Lille Ulv Skrevet 17. april 2010 #4 Skrevet 17. april 2010 hehe...høres ut som eksakt samme dilemma som vi sliter med selv om dagen, bortsett fra at vi ikke har noe nytt å flytte inn i om vi evt.bytter by, eller barnehageplass til treåringen vår. men har ikke familie i byen vi bor i nå, og mannen har fått jobbtilbud i byen der jeg kommer fra og har familien min...sliter skikkelig med avgjørelsen selv, for vi trives der vi er, og ting ligger tilrette for oss her. så har dessverre ikke så mange gode råd, men vet hva dere sliter med;-)
Anonym bruker Skrevet 17. april 2010 #5 Skrevet 17. april 2010 Jeg velger heller å bo litt dyrere, i Oslo, for å være nær jobben jeg er glad i, jobben mannen er glad i, barnehagen gutten vår kjenner, vennene vi er så nær osv. Så jeg ville ikke engang vurdert det:) men du må jo kjenne etter hva magefølelsen sier deg. Hvis dere klarer å spare litt hver måned og etterhvert kan ha litt egenkapital får dere nok lån til å kjøpe i oslo om en stund likevel:)
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 17. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 17. april 2010 takk:) d var vel litt d jeg trengte:) må si dette frister sykt mye:) har sett litt på nett og d ser veldig koselig ut der, rett ved litt skog og egen hage. nå bor vi i 3.etg. og rett ved vei:( bare d er en jobb der jeg kan få!!!:)
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 17. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 17. april 2010 lille ulv: lykke til;) nei d er ikke lett.. føler at jeg på død å liv skal bo i oslo.. (jeg har en god jobb, og gutten bhg plass) men forruten om dette, høy husleie, og null sjans til og komme inn på boligmarkedet på en stund. samboer har litt gjeld så får ikke lån med det første og jeg får ikke høyt nok lån til den størrelse på hus som vi trenger. og ihvertfall ikke i dette området. så vi måtte flyttet innenfor oslo uansett om vi vil kjøpe. 8bor på hovseter(vestre aker) og jobber i bærum. ingen er billige og bo:(
Anonym bruker Skrevet 17. april 2010 #9 Skrevet 17. april 2010 Vi bor også i Oslo. Leier for 13 000 i mnd, har begge fast jobb, barn i barnehage osv. Har familie i mindre byer 2 timer unna, men kunne aldri i verden falt meg inn å flytte dit..heheh.. jeg trives så godt i Oslo. Vi skal også kjøpe snart så fort vi finner noe, så det er håp for alle. Vi tjener ikke sånn superbra, helt ok vanlige middels jobber. Gulset er koselig det har en mor som er oppvokst der og har besteforeldre som bor der. Men helt ærlig, jeg hadde kjedet meg glugg i hel der. Jeg er nå vant med dette bylivet, og for meg blir det andre bondelivet i forhold. Men for all del, hyggelig plass. Men jeg hadde ikke klart å roe meg ned der uten å gå på veggene. Jeg har kommet for å bli, men det er koselig å reise på besøk dit, men thats it...hehe
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 17. april 2010 Forfatter #10 Skrevet 17. april 2010 d er dette jeg er redd for, men for å være helt ærlig så er jeg ikke en sånn byjente:) liker meg hjemme og ligge på verandaen og sole meg på verandaen og være med familien min<3 her irriterer jeg meg grønn over de 10.000 vi kaster ut vinduet vær måned. og vi kommer IKKE til å få lån på lenge... og får vi lån blir d max 1.2 mill og da må vi bo i en ettroms! føler ikke vi har noen annen fremtid annet enn å leie for styggmye og bo i en leil vi ikke er helt fornøyd med:( vanskelig:(
Anonym bruker Skrevet 17. april 2010 #11 Skrevet 17. april 2010 Skjønner det Vi får lån på 2- 2.5 mill så er heldigvis håp om en 3-roms. Hva med å flytte til skien, spare opp penger når dere har så lav husleie, for så å flytte tilbake hit og vise banken at dere har egenkapital. Forstod det slik at samboeren din har gjeld fra før.. dere kan jo bruke de ekstra pengene dere har til overs for å betale ned på de eller det lånet han har. Jeg er selv oppvokst i Sandefjord og har foreldre og søsken der, men er innerst inne ei byjente. Har fått nok av bygda..hehe...
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 17. april 2010 Forfatter #13 Skrevet 17. april 2010 kommer opprinnelig fra tr.heim, men har bodd 6 år i oslo. må jo innrpmme at jeg trives her å.. men vil liksom ha litt mer økonomisk frihet, kanksje bil? og bo sånn som jeg vil.(hage, uteplass, skog, stort nok, 3 soverom) huff er ikke lett.. blir nok ikke aktuelt (man vet jo aldri) å flytte dit for så å flytte tilbake til oslo. må begynne å slå litt røtter for gutten min sin del, vil ikke at han skal flytte så mye etter skolestart. han er tre nå. blir nok kjedelig nok å begnne i ny barnehage:( flytter vi nå blir d for en stund:) tror vi kunne fått d fint. jeg var en veldig byjente før og har nok "festa" fra meg:) når barna blir litt større så kan jeg jo ta meg en helgetur inn til min venninne i oslo for en party helg? jeei! hehe nå har vi mye å tenke på ja.. takk for svar og meninger... (som gjør ting enda vanskeligere...)hehe:)
Anonym bruker Skrevet 17. april 2010 #14 Skrevet 17. april 2010 Hehe skjønner det. Men må bare si at selv om jeg er ei byjente så er jeg omtrent aldri på byen. Har vel vært ute en gang på ett år og det var faktisk i sandefjord..hehe..er vel heller byjente i den forstand at jeg liker å ha masse folk rundt meg når jeg f.eks skal gå tur med bikkja. Møter alltid på mye folk i gatene og parkene på kvelden og sånn. men der jeg bodde før så traff jeg aldri folk ute, for det er jo ingen ute..hehe. de er jo alle hjemme i de store eneboligene og hagene sine..heheh så hvorfor gå ut da.. Jeg liker bare alt som skjer her datteren min får oppleve så utrolig mye av å gå i barnehage i en stor by. De er på tur fire ganger i uken og hun har vel vært på alle plasser det er mulig å besøke her i byen. Ikke alle unger rundt i norge vet hva operahuset er eller teknisk museum eller holmenkollen osv. Det synes jeg er så positivt med å bo i hovedstaden I Sandefjord var de bare i barnehagen og hvis de var på tur så var det i skogen liksom..hehe.. så sånn sett liker jeg å bo i byen.
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 17. april 2010 #15 Skrevet 17. april 2010 Jeg hadde definitivt flytta!! For meg hjelper det ikke å bo sentralt så lenge man kunne hatt mye mer penger ved å flytte på seg. Folk bor jo overalt, og vil man så får man lett mange rundt seg! Høres ut som dere har fått en fantastisk mulighet ved å kunne kjøpe leiligheten etterhvert. Vi velger også å bosette oss et sted det er billig med god plass enn Oslo hvor vi måttet holdt oss til en 3 roms omtrent i evig tid. Jeg liker å kunne gå ut på plenen barbeint om morgenen, og datteren min gleder seg stort over egen sandkasse og huske og sykkel utenfor døra. Og hun har mange venner i samme gata;) Men hva som er riktig for dere er det bare dere som vet. jeg velger mer penger og dermed masse frihet i hverdagen, har venner som har valgt høye lån og sentral beliggenhet. Ser at de kanskje om 20 år sitter bedre i det, men da kan jo vi også flytte på oss om vi ønsker det. Nå med barn liker jeg å kunne ha økonomisk frihet- og barn har man jo en god stund. Vi tilbrigner samme hva mesteparten av tiden her hjemme. oslo reiser vi til når vi måtte ønske det. Penger hjelper også til der.. Lykke til med valget!
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 17. april 2010 Forfatter #16 Skrevet 17. april 2010 Barnkanskje? m liten prinsesse er så enig med deg!! d er akkurat sånn som du sier der, sandkasse i hagen, huskestativ, plass til trampoline ALT! vi får kjøpe den hvis vi vil, og d vil vi, må bare få lov å få lån først. klarer sikkert å spare litt til startkapital der også føler at d er en liten drøm dette:) bare synd jeg gir opp bedriften min (er en familiebhg) men vet egentlig ikke hvor lenge denne vil holde heller.. usikre lokaler, sikre i 3-4år til så vet vi ikke.. blir jo betraktelig dårligere lønn på meg når vi flytter, men den jobber jeg nok opp etter noen år. etter vi har kjøpt kanskje vi kan selge også? og tjene på d? noen muligheter kommer jo også takk for svar:)
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 17. april 2010 #17 Skrevet 17. april 2010 Du er jo søt da.. er vel overhodet ingen problemer å starte familiebarnehage hvor enn man ønsker omtrent i denne verden? Barn er som sagt overalt og så lenge du finner din nisje får du da alltid dette til. Om ikke annet får du iallefall en jobb innen barnehage etter å ha drevet selv? Nei, kom igjen og flytt på dere! Det er vel unødvendig å si hvor heldige dere er som har denne sjansen? med barn å bare kunne flytte inn et sted dere så siden kan kjøpe ut... hehe.. Men det viktigste er at dere begge vil bo på det nye stedet. For det er egentlig instilling til syvende og sist som teller på hvordan dere vil trives på et nytt sted;) Misunner dere en så stor sjanse. Vi sitter i forhandlinger med bank om å flytte til et større hus nå (fra rekkehus til enebolig), og det er ikke bare bare å etablere seg med barn.. sett av penger så snart dere kan og kom dere inn i eiendomsmarkedet sier nå bare jeg!
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 17. april 2010 Forfatter #18 Skrevet 17. april 2010 jo takk:) jeg ser den at familiebhg ikke er vanskelig å starte. men dette er liksom i egne lokaler, 8 barn. stor hage, akkurat som en barnehage bare litt liten. ingen som bor der. bare huseier i en annen del. og vi har jobba hardt for å få d til:( så svikter jeg hun jeg jobber med(beste venninne) blir liksom ikke d samme om jeg skulle åpna en i mitt eget hjem(d vil jeg ikke heller) men til syvende og sist.. må tenke litt lenger enn nesa, og ta noen sjanser:) får nok jobb et annet sted. men har ikke utdannelse, men 6 års ansinitet da:) tror jeg skal forte meg og vidreutdanne meg over nett mens jeg er gravid nå! er ikke langt unna en utdannelse:) takk for gode ord fra deg:) og d siste er jo om vi vil? hadde jeg hatt 5 mill hadde jeg bodd i oslo. men tanken på skien er ikke helt fjern. men kjenner liksom at oslo er litt byen da:) men vi kommer ingen vei her!! og trivsel i hjem og med familie er kanksje viktiger enn akkurat hvor man bor? er jo ikke så langt unna heller da:) masse lykke til med enebolig kjøp!! d høres fantastisk ut hvis d skulle gå i orden:) krysser fingrene:) sorry for skrivefeil.. er litt trøtt..
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 17. april 2010 #19 Skrevet 17. april 2010 Er flere som er trøtte her så blir kanskje noen trykkleifer her og;) Men svikte den du jobber med vil du jo ende opp med å gjøre samme hva når det kommer en ny baby vettu, dette er bare en fin sjanse for henne for å finne en ny å drive sammen med. og det til et nytt barnehageår. Glimrende tid vettu;) Du har jo til og med planen klar med nettskole og alt, få deg en utdannelse som du kan bygge videre på. lokaler til barnehager finnes mange steder om det er det du vil satse på. men nå kommer det jo en baby til og da er det absolutt kjekt å ha flyttet. få en ny barselgruppe med alle de mulighetene det innebærer etc. Skien er jo ikke akkurat så usentralt heller da spør du meg. tenk hvor folk bor i dette langstrakte land. du kan jo fort komme deg til oslo for å gjøre det du vil de få gangene anlednignen byr seg likevel;) desverre er oslo vanvittig dyrt sted å bo. vi tittet lenge før vi måtte flytte ut, men angrer ikke et sekund på valget. vi har verdens beste naboer, og et flott hus og det er jo her vi tilbringer hverdagene. men så trenger ikke vi å gå på cafe eller kulturelle ting hver dag heller da! Vi koser oss for tiden i hagen og på lekeplassen og livet er superherlig;) men jeg gjentar at det viktigste i dette er at dere er fornøyde med valget om å flytte. gi det tid og en del tanker. ta dere en tur til skien og nyt våren og se hva magen sier dere! tvi tvi for at økonomien stabiliserer seg for dere samme hva! og god natt fra ei som har brukt like lang tid på å velge bosted tidligere...
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 17. april 2010 Forfatter #20 Skrevet 17. april 2010 d er jo sant jeg stikker jo uansett fra jobb nå så hadde egentlig planer om dette før jeg ble gravid også bare rart å stå midt oppi d å måtte ta et valg.. du høres ut som du vet å sette pris på de gode tingene i livet:) jeg klarer nok d etterhvert jeg også, må bare klare å løsrive meg fra hovedstaden først.. samboer og barn er i skien og besøker familien nå og jeg hviler magen..hehehe.. og guttungen vil nesten ikke hjem:) koser seg med familie og venner der:) men d var lurt: tenker vi ta oss en tur hele gjengen og sjekker ut litt:) takk for samtalen og sov godt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå