Anonym bruker Skrevet 17. april 2010 #1 Skrevet 17. april 2010 Vi har gått fra hverandre, det ente kansje ikke helt slik det burde jeg flørtet med en di tre siste ukene av vårt 7 år lange forhold. Han er fast bestemt å sette kjepper i hjula for meg fremover og ønsker meg ikke nor gogt... Vi har et felles barn på på 20 mnd. Han kom hjem til meg en kveld å skulle skrive en privat avtale på fordeling av samværet, det ente med at han skrev han ville ha annen hver helg og en dag i uken samt at jeg fikk daglig omsorg og foreldre rett., dette skrev vi begge under med navn og dato. Nå angrer han og ønsker 50/50, dette ønsker ikke jeg,. Jeg har hatt sønnen vår hver dag siden han ble født og min xsambo bare jobbet( han har vært utolig snill og stått på for oss) Vi skal nå på mekling og han forventer ny avtale der han skal han skal få 50 og jeg 50. Får han det , får jeg se sønnen min annen hver uke, mister leilighet og all støtte etter det jeg har skjønt. jeg må rett å slett bo i telt. Han er en flott pappa, men han skrev frivillig ned hva han ønsket. vi skrev begge under.. Er dette en gjeldene kontrakt? ringte famvern kont og di mente dette. Men er så usikker.Han hadde muligheten til å si f.eks 40/60 men valgte 30/70. Ønsker ikke miste sønnen min , eller penge støtten , uten den kan jeg ikke tilby vår sønn noe, ..far har en godt betalt jobb, skal kjøpe seg leilighet. Hvordan skal man spille korta her. Tenker på vår sønns beste, men må tenke litt på alt... Jeg må vel ikke si ja til 50/50? Synes dette er vanskelig
Anonym bruker Skrevet 17. april 2010 #2 Skrevet 17. april 2010 Har du ikke jobb? Er ikke noe å ta sikte på å leve på stønader fremover heller. Og hvis pappaen jobber (tolket det ut i fra innlegget ditt som om han jobbet mer enn normalt?), har han tid, og kapasitet til å ha barnet deres 50/50? Og sist: han flørten din, hvis dere flytter sammen på sikt, så har dere jo to inntekter:)
Anonym bruker Skrevet 17. april 2010 #3 Skrevet 17. april 2010 Det å flørte med en annen er jo ikke det samme som å planlegge framtida sammen, så den kommentaren var vell litt unødvendig.. Men, tilbake til HI:) Jeg skriver det bare kort og godt istedenfor å skrive alt.. Når barnet er under 3 år blir det ALDRI delt 50/50, med mindre det er helt spesielle grunnlag for det(ved at mor f.eks ikke har kapasitet til å ha barnet mer enn 50%). Dette er pga at barnet skal ha 1 hjem. Uansett hvor mye han kan "true" deg nå med å ville ha barnet 50%, så er det rett og slett uansvarlig av han å kreve det. I det minste skulle han ha krevd 70/30 årdningen, hvor han da var hovedhjemmet. Har du spurt hvorfor han ønsker 50%? Nei du skal ikke uroe deg over dette. Men hvis dere ikke har vært på mekling ennå, eller skal ha ny time må du IKKE argumentere på den økonomiske delen din for da virker det som du ikke har fokus på barnet.. Selv om du må ha penger for å kunne ta vare på barnet.. Til sist vil jeg bare si at nei, du må ikke si ha til 50/50:-) Og vær klar mot eksen din at du er villig til å gå hele veien ut for å få hovedansvaret til barnet ditt! Håper dette hjalp:)
snart mamma 85 Skrevet 17. april 2010 #4 Skrevet 17. april 2010 jeg ønsker ikke være avhegig av stønader hele livet, så faktisk opp jobben min pga at vi begge jobbet skift og mye, jeg ønsket mye tid med sønnen min så sa opp jobben å håpet på å få en 9 til 3 jobb eller noe, men det er mange om benet, han ville jobbe masse og har alltid ønsket det Han ønsker 50/50 fordi han vil være en del av livet hans.. han er en flott pappa, men som jeg sier dette er værre for meg enn for ham, han er vant til å være borte en uke av gangen , jeg er her hver dag for sønnen vår.. Det hjelper med gode ord. Ønsker ikke gjøre noe feil ang dette .. er liksom ikke uenigheter om hvem som skal ha bilen, men sønnen vår. som er hele livet mitt
Anonym bruker Skrevet 17. april 2010 #5 Skrevet 17. april 2010 Skjønner at det er litt tungt. Men du må nesten stå på det du selv ønsker og føler er rett. Og du kommer ikke til å være avhengig av stønader hele livet, men for en periode ja. Uansett om han har han 50% eller 30% så vil han nok få se sønnen sin så ofte han vil, ikke sant? I mitt tilfelle sa eksen at han skulle ha henne 50%, uansett hva jeg nå enn sa. Jeg sa at han satte meg i en økomisk usikkerhet dersom vi ble enige om 50/50, noe som han burde tenke over før han gjennomfører kravet. Han får ikke noe øko.støtte eller ekstra hjelp fra deg hvis han fucket opp alt på DIN side. Men hvis du forsikrer han om at dersom dere blir enige om 30% samvær til han, men at han utenom dette kan få se han når han ønsker, så kan dere eventuelt senere (om 6-12 mnd) revurdere samværet. . Skjønte du hva jeg mente med dette..? Syns jeg er så elendig på å gi råd:/
snart mamma 85 Skrevet 17. april 2010 #6 Skrevet 17. april 2010 jepp:) takker ... sier han skal få se han så mye han vil, men på papiret vil jeg ha den opprinnelig avtalen, men han stoler ikke på meg lenger
Anonym bruker Skrevet 17. april 2010 #7 Skrevet 17. april 2010 Hehe AKKURAT det samme som eks'n:P Men han må nok bare godta det uansett, for barn under 3 år skal ikke deles 50/50.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2010 #8 Skrevet 17. april 2010 her kan du forresten se ett innlegg fra "barn som pendler" som handler om dette. http://www.dinbaby.com/forum/thread/141325160
Anonym bruker Skrevet 17. april 2010 #10 Skrevet 17. april 2010 Hnehe kanskje vi ser litt forskjellig på dette, men siden du var litt bekymret på om du måtte ha 50/50, så er det mange der med erfaring
Anonym bruker Skrevet 17. april 2010 #12 Skrevet 17. april 2010 For det første så var det nok ikke det den beste måten det ble slutt på så du må nok regne med og akkseptere en del pes for det fremover, det er jo bare å sette seg selv i den situasjonen så kan man skjønne det. Dersom han er en far som stiller opp og er glad i sønnen sin så la han få ta del i livet hans, det tror jeg nok dere alle tre vil vinne på. Ellers så finnes det jo andre jobber som det er mulig å ta menst du søker på en du virkelig vil ha og da er du ikke så avhengig av stønader fra nav.
snart mamma 85 Skrevet 19. april 2010 #13 Skrevet 19. april 2010 vi skrev begge under på at han ville ha 30/70 fordeling, jeg spurte hvor mye vil du han sønnen din, hadde han sourt meg hadde jeg sakt 50/50 men han sa annen hver helg og en dag i uken., penger er ikke det j tenker mest på. det jeg tenker på er sønnen min ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå