Gå til innhold

pusteproblemer!! hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå i uke 27 (på besøk fra 2.trimester) og får ikke puste! Dvs, de er tungt å puste, kjennes ut som noen sitter oppå magen min og at jeg ikke får dratt lufta godt nok inn.

Det er ikke så ille at jeg blir redd, men det er ubehagelig og jeg får ikke gjort noenting fornuftig, for det eneste jeg klarer å tenke på er å puste..

Noen som har opplevd lignende??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke uvanlig når man er gravid. Babyen og "tilbehøret" tar mye plass og lungene blir presset oppover. Det er minst plagsomt i oppreist stilling, så forsøk å sitte oppe (bruk feks masse puter så du kal sitte og sove i stedet for ligge) Ellers er det beste tipset å slappe av, huske at det blir bedre når babyen har kommet ut og værre om du blir stressa.

Hvis det i tillegg blir vondt eller følelsen blir helt jævlig kan du jo dra på legevakta og sjekke for å berolige deg, men det er helt vanlig altså:)

Skrevet

Heisann! Har det på samme måte. Jeg går hos en fysioterapeut å tar pusteøvelser. Har fungert for meg. Ellers må jeg ligge med 2 puter om natta, da føler jeg ikke pusten setter seg i brystet. Er ubehagelig men ikke farlig.

Skrevet

er helt normalt. grusomt, men normalt dessverre... har en jobb som jeg må sitte på stol og svare på tlf... var vel rundt der du er nå at jeg begynte å kjenne d samme...

men da hadde d fra før av vært mest hjemme jeg hadde merka d... så kom d når jeg satt på jobben, prøvde å ta noen pauser for å se om d ga seg så jeg slapp d under en tlf samtale, men d hjalp bare ikke... endte me at jeg satt som en pesanes idiot i tlf, prøvde å passe pusten men blei bare værre, virka som at kunden sjønte d var noe galt me meg sjølv om jeg gjorde så godt jeg kunne å skjerpe meg... fytti... d var ILLE... måtte bare dra hjem... skikkelig flaut...;)

har vært mer enn ofte nok at d har føltes som at noen tar kvelertak på meg, men har vel i grunn blitt en del bedre i d siste av en eller annen grunn da:) ikke synki her, men d skal i hvert fall bli bedre når de synker sies d også:)

Skrevet

typisk at dette skulle komme i eksamensperioden da :(

Sliter veldig med å sitte i ro og framoverbøyd, og det er man på en måte avhengig av for å få lest noe :/

Skrevet

Jeg hadde dette over en ukes tid ved ca uke 18.

Da var jo fosteret for lite til at det skulle utgjøre noen problemer for mine lunger. Jeg var også bekymret så jeg reiste på legevakta hvor de sjekket mitt oksygenopptak, og ble derfra sendt videre til sykehus for å sjekkes for evt blodpropp i lungene.

Til mer du prøver å puste til verre blir det. Prøv å puste litt inn i en papirpose for å roe det ned. Om du ikke roer deg så ta heller en tur for mye til legevakta.

Det kan også være en psykisk reaksjon på noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...