Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 5,5 år maser om dette. Jeg har sagt til sommeren.Er det tidlig, tro? Tviler på at hun er tøff nok til å ta hullene, da de er litt ubehaglig. Ender vel såfall med å ta det førstre og ikke tørre på andre øren...:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min datter skal få vente til hun er 12.

Skrevet

Jeg hadde muligens tatt det til sommeren. om datteren din spørr om det...:) Det går an å spørre om de kan ta begge ørene på en gang. så slipper hun å kun ta ett;)

Skrevet

Rundt skolestart ville jeg tro var passe.

Så jeg synes planen din høres fin ut jeg.

Vet forresten ikke om noen som har endt opp med bare ett hull fordi de har "feiget ut" på det andre ...

Dessuten går det an at de er to som gjør jobben, og skyter i begge ørene samtidig. Da slipper du uansett det problemet.

Skrevet

Eldste jenta mi har spurt om det siden hun var 4 år. Jeg har sagt hun kan få det sommeren før hun begyner på skolen.

Skrevet

Tidligst etter fylte 10år. Hun er ikke stor nok til å vite hva det innebærer å lage et permanent hull i kroppen sin. Infeksjonsfare, utløsning av allergier, treffe nervebaner, rensing, smerte osv.

Og det er ikke min plass å lage et hull i hennes kropp.

Jeg kjenner et barn med kun 1 hull fordi hun feiget ut etter det første var laget.

Skrevet

jenta mi ville da hun var 4.. jeg fortalte hvordan dette ble gjort, og at hvis hun først tok på det ene, så sklle hun også ta på det andre.. HUn ombestemte seg..

Men da hun var 5 år, da ville hun igjen. Vi hadde den samme samtalen om hva og hvordan, men hun var fast bestemt på at hun SKULLE ha hull i ørene, uansett.. Samme dag ble det hull i ørene, hun syntes det var vondt, men verdt det..

Skrevet

Datteren min fikk sommeren før hun fylte 5, da hadde hun mast lenge. Det gikk helt fint. Tok begge hullene samtidig.

Jeg fikk når jeg var 2 år :P

Skrevet

Nå har jeg bare gutter foreløpig så jeg håper jeg slipper å tenke så hardt på akkurat det en god stund fremover. Men jeg mener at de skal være store nok til å kunne ta "jobben" selv, altså rense osv, er jo ikke jeg som har fått hullene.

Jeg har et par allergier (fikk de påvist når jeg var 6år) og pappa nektet meg derfor å få hull i ørene når jeg var ca 8-10år å maste som værst fordi at han ikke ville at jeg skulle få enda flere allergier å slite med det senere i livet. Og etter at han hadde sagt nei mange nok ganger slo jeg det fra meg. Tok hull i ørene noen månder før jeg fylte 24 å jeg tror ikke noen av mine barn får lov av meg til å gjøre sånt før de kan ta ansvaret helt selv (16-18år).

Skrevet

Jenta mi fikk hull til 6 årsdagen, som viste seg å være en feiltakelse. Fikk betennelse og vi måtte bare la hullene gro igjen. Fikk nye hull når hun var 11 år, det har gått fint. Tipper lillesnupp må vente til hun er minst 10 år. :o)

Forresten så tok de begge ørene samtidig når snuppa tok hull, da slapp vi problemet med at ungen ikke ville ta andre øret etter å ha kjent at det faktisk gjorde vondt. Men det er vel ikke så vanlig at de har to sånne "pistoler", de fleste har nok bare en......

Skrevet

Her blir det ikke før jenta selv kan ta et ansvarlig valg. Og det kan man ikke når man er 5-6 år :) Jeg måtte selv vente til jeg var 12 og det syns jeg er en passelig alder. :)

Skrevet

Takk for mane svar:) Tror nok hun blir litt betenkt når det skal gjennomføres, så vi får se når det nærmer seg ferie. Men om hun fortsatt har like lyst, er det nok lurt å "skyte" i begge ørene samtidig. Får se, fikk selv da jeg var 6,5 år, men husker ennå hvor ekkelt jeg syns det var da de "skjøt"....Men sååååå stas etterpå:)

Skrevet

Hadde det ikke vært for at vi har så mye nikkelallergi i min familie skulle hun fått ved skolestart. Men jeg husker hvor betente mine var over natta da jeg fikk, og det var SYYYYKT vondt! Så hun må nok vente til hun blir tenåring.

Skrevet

Jenta mi har i alle fall snakket om det siden i fjor sommer, da fylte hun 4. Da jeg fortalte henne hva som skjedde, angret hun, og bestemte seg for at hun skulle ta sommeren før skolestart. Nå er hun 4,5 år, og bestemte seg plutselig for at hun skulle ta hull i ørene NÅ! Hun hadde virkelig bestemt seg, og hun fikk hull i ørene. En del av avtalen var at jeg skulle få vaske hullene morgen og kveld, hvis ikke tok vi de ut igjen. Dette var vi enige om, og det er ikke noe problem. Har ikke kommet noe puss ut av hullene, helt fint.

Vi tenkte å ta begge hullene samtidig, men det gikk ikke. Hun hadde ikke noe lyst til å ta det andre hullet, men hun "måtte". Tok 1 min, så var alt glemt. Jeg har aldri sett henne så stolt noen gang :)

Så lenge jeg ikke presset henne til noe, og hun godtok at jeg fikk stelle det, så ser ikke jeg helt problemet.

Skrevet

Synes og skolestart er en fin alder å få ta hull i ørene. Et tips er å smøre øreflippene med embla bedøvelseskrem, så slipper hun å kjenne ubehaget noe særlig.

Skrevet

Ungdomsskolealder er en fin tid.

Skrevet

Jenta mi fikk da hun var 5 år. Det gikk helt fint og går fortsatt fint.

Skrevet

Hun kan få når hun blir 13-14 år. Og til dere som ikke ser problemet kan jeg si: infeksjon, betennelse og NIKKELALLERGI.

Skrevet

Mine jenter fikk hull i ørene da de var 2 og 3 år. Eldste ville ha et hull til i det ene øret da ho var 4, og da fikk ho det. Jentene er voksne nå, og har fortsatt hullene. Det krevde mye rensing og oppfølging av meg, men de har til dags dato aldri hatt noe som helst problemer. De brukte kun ekte øredobber da de var små.

Og det med infeksjon, betennelse og nikkelallergi kan man like gjerne få når man er 13-14 år...

Jeg var 15 da jeg tok hull i ørene, og kan til dags dato bare bruke øredobber noen få timer. Får betennelse med en gang. Gull kan jeg bruke en hel dag, men det er max.

Skrevet

I barnehagen der jeg jobber, har nesten alle hull i ørene fra ca 4-5 år... Veldig press på dette her. De fleste har taklet det veldig bra, og ørene har grodd greit.(Det jeg har sett da!! Som ansatt!) Det var en som måtte "fikle veldig" og hun fikk infeksjon, men klarte vel å få den tilbake..

Personlig fikk jeg hull i ørene når jeg var 10 år, og syns vel at barnehagealder er for tidlig...

Skrevet

wow her er noen strenge :)

Jeg fikk hull i ørene når jeg var 3 år gammel :)

jeg ser ikke på det som unormalt, bare barnet vil det :)

Skrevet

Jeg fikk hull i ørene tidlig, og har aldri hatt noen problemer med det.

Komme til å gi datteren min hull i ørene når hun vil ha det, og hun er veldig glad i å pynte seg, så blir gjerne når hun er rundt tre år kan jeg se for meg.

Syns det blir naivt å skulle nekte barna hull i ørene før de er seksten år. De fleste på 16 går på fest og får seg kjærester, sitter gjerne på i bilen med en på 18 som nettopp har fått lappen. Tror nok at det er problemstillinger som blir viktigere enn hull i ørene når jentene deres blir så gamle. Jeg har heller lyst til å forhandle på innetider, regler i forhold til fester og venner, mopedkjøring, sex osv... Kan selvsagt ikke se for meg at mine gull skal bli "fæle" tenåringer som er i opposisjon, men det er nok lurt å stikke fingeren i jorda og velge sine kamper.

Når det gjelder flere hull i ørene, eller hull andre steder på kroppen, er dette kamper jeg er villig til å kjempe. Dette syns jeg ser grusomt ut. Syns skolealder virker fornuftig som alder for hull i ørene, men vil man før så syns jeg det også er helt greit.

Skrevet

Nå har ikke jenta mi på snart 5 nevnt noen ting om hull i ørene. Og det er kun en jente i barnehagen hennes som har, hun fikk til seks års dagen. Hadde hun mast veldig, og fortsatt ville hatt når jeg forklarte hvordan det ble gjort, så hadde hun nok fått nå. Men jeg hadde som en over her vært nødt til å lage avtale om rensing morgen og kveld, og det hadde hun nok godtatt og overholdt uten problem.

Men nå har jeg ikke tenkt å foreslå noe for henne akkurat. For min del kan hun godt vente til hun blir voksen. Så jeg nyter foreløpig at det ikke er et tema :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...