Gjest Sharazi Skrevet 17. april 2010 #1 Skrevet 17. april 2010 Jeg går igjennom lista over hva det er greit å ha klart for ungen kommer og syns liksom det er så mye nytt å lære... Jeg er førstegangsfødende. Jeg blir anbefalt å kjøpe gaskluter, frottekluter, flanellkluter ++ Det er kanskje ikke nødvendig med en klut for hvert gjøremål, men hva er best for en sår liten babyrompe?
Pingvinen med 2 gutter:))) Skrevet 17. april 2010 #2 Skrevet 17. april 2010 Jeg vil anbefale deg å kjøpe mesoft engangskluter på apoteket. Disse brukte vi til gutten vår og var veldig fornøyde Er ikke tilsatt noe og du tar bare litt vann og eller olje på. Dette tar bort alt
hm... Skrevet 17. april 2010 #3 Skrevet 17. april 2010 De forskjellige klutene er til forskjellige formål. Jeg har brukt kluter fra Spar kjøp til alle mine og er veldig fornøyd Små bomullskluter til å vaske ungen med Gaskluter or å bruke til gulpefille. Store flanellkluter (tror de var 70 x 70 cm) som jeg bruker for å legge under hodet i vogna/senga. Dette for å slippe å bytte laken pga gulp. Alle disse er i 100% bomull og kan kokes.
gullegget Skrevet 17. april 2010 #4 Skrevet 17. april 2010 Jeg venter nummer 4, og ingen av de andre har gulpet. Så jeg hadde ventet med å kjøpe så mye kluter. Jeg har kjøpt en pakke med kosekluter på Kid, de var søte med blondekant:) Så da har jeg noe kluter i tilfelle, for disse kan brukes til gulp. Gasklutene er myke og fine:) Men som en over her, anbefaler jeg også å bruke Mesoft til rompe vask. Det er kompress i str 10x10, koster 25 kr og er drøy. Kjøpes på apoteket. Jeg fuktet de med vann og hatt på olje, også hatt de på en boks. da blir de som våtservietter. Olje tar den sure babybæsj lukta bort, bedre enn bare vann. Har med tørre og våte i en brød pose i stelleveska.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 17. april 2010 #5 Skrevet 17. april 2010 Mesoft engangskluter fra apoteket er geniale hvis man ikke orker klutevask;) Ellers er også de myke frotteklutene i 5 pk fra Princess gode, ca 20 kr per pakke.
Annemor83 Skrevet 17. april 2010 #6 Skrevet 17. april 2010 Jeg har brukt sånne engangskluter fra Euroshopper (de som er tørre, ikke våtservietter). De er supermyke og fjerner alt. Liker best kluter uten tilsetninger, så våtservietter er ikke aktuelt for annet enn i stelleveska. Disse klutene fra euroshopper fukter du bare med vann fra springen. Minner litt om celle-tørk som de bruker på mange barselavdelinger til babyvask.
GuttemammaTilTo Skrevet 17. april 2010 #7 Skrevet 17. april 2010 her i huset begynte vi å bruke våtservietter en periode i begynnelsen da gutten var liten, men fant fort ut av at dette ikke var noe for den såre rumpa hans (annet enn ute på tur). jeg har prøvd litt forskjellige kluter og de aller mykeste og beste syns jeg har vært de små firkantede bomull/frotte klutene som de selger f.eks på spar kjøp (med sydd gul/blå/rosa tråd rundt kantene). disse funker kjempebra til å få bort alt i baken med, og er veldig myke! jeg har hatt mye bruk for flanellkluter til underlag og gulpekluter og de små vaskeklutene som nevnt over. de klutene med blondekant fra kid er kjempefine!
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 17. april 2010 #8 Skrevet 17. april 2010 Sverger til Mesoft kompresser som kjøpes på apoteket!
Bilingüe Skrevet 18. april 2010 #9 Skrevet 18. april 2010 Mesoft eller bomull med litt olje på (obs: ikke mineralolje! Jeg har brukt jordnøttolje fra apoteket)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå