solei Skrevet 17. april 2010 #1 Skrevet 17. april 2010 Jeg måtte si opp jobben min for vi har ikke fått barnehageplass. Vi fikk plass igår 50% men jeg måtte hatt ha 80. Jeg skal jobbe ekstravakter på jobben og hjemmesykepleien. Jeg vil og melde meg som ringevikar i barnehagen. Er det ikke noe med å betale 50% skatt hos biarbeidsgiver? Det er jo litt ugunstig om jeg ikke får så mye jobb. Noen som jobber litt her og der?
Gothminister Skrevet 17. april 2010 #2 Skrevet 17. april 2010 Der du jobber mest,der leverer du tabelltrekket (del 1),andre steder må du trekke 36% skatt.
Gothminister Skrevet 17. april 2010 #3 Skrevet 17. april 2010 jobber du ett tredje sted,så order du bare ett skattekort til, hvor du også leverer skattekort på 36%..
2 små orkaner Skrevet 17. april 2010 #4 Skrevet 17. april 2010 Din bi-arbeidsgiver skal ha skattekort del 2. Da vil du bli trukket en viss prosent (står på kortet, men veldig ofte 36%).
solei Skrevet 17. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 17. april 2010 Ok. 36 er jo ikke så gale. Men jeg husker en som fikk 50% biarbeidsgiverskatt. Mulig siden hun jobbet mye! Håper jeg får nok jobb. Ellers gleder jeg meg til å være fleksibel og flytte på meg. Men det er ett stort skritt å si opp jobben. Det er umulig å få fast igjen på samme sted. Men jeg hadde rett og slett ikke valg. 50% barnehage hadde uansett ikke dekket stillingen min.
2 små orkaner Skrevet 17. april 2010 #6 Skrevet 17. april 2010 Dersom hun ikke har levert skattekort er arbeidsgiver pålagt å trekke 50% skatt. De samme gjelder faktisk for din hovedarbeidsgiver.... Ja, der er et stort skritt å skifte jobb, men noen ganger så må man. Tror også det noen gange det er en god måte å komme litt videre i livet. Jobbet selv et sted i 6 år før jeg skiftet jobb og jeg har ikke angret et sekund:-) Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå