Gå til innhold

Skatt når mann jobber ekstravakter flere steder??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg måtte si opp jobben min for vi har ikke fått barnehageplass. Vi fikk plass igår 50% men jeg måtte hatt ha 80.

Jeg skal jobbe ekstravakter på jobben og hjemmesykepleien. Jeg vil og melde meg som ringevikar i barnehagen. Er det ikke noe med å betale 50% skatt hos biarbeidsgiver? Det er jo litt ugunstig om jeg ikke får så mye jobb. Noen som jobber litt her og der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der du jobber mest,der leverer du tabelltrekket (del 1),andre steder må du trekke 36% skatt.

Skrevet

jobber du ett tredje sted,så order du bare ett skattekort til, hvor du også leverer skattekort på 36%..

Skrevet

Din bi-arbeidsgiver skal ha skattekort del 2. Da vil du bli trukket en viss prosent (står på kortet, men veldig ofte 36%).

Skrevet

Ok. 36 er jo ikke så gale. Men jeg husker en som fikk 50% biarbeidsgiverskatt. Mulig siden hun jobbet mye! Håper jeg får nok jobb. Ellers gleder jeg meg til å være fleksibel og flytte på meg. Men det er ett stort skritt å si opp jobben. Det er umulig å få fast igjen på samme sted.

Men jeg hadde rett og slett ikke valg. 50% barnehage hadde uansett ikke dekket stillingen min.

Skrevet

Dersom hun ikke har levert skattekort er arbeidsgiver pålagt å trekke 50% skatt. De samme gjelder faktisk for din hovedarbeidsgiver....

Ja, der er et stort skritt å skifte jobb, men noen ganger så må man. Tror også det noen gange det er en god måte å komme litt videre i livet. Jobbet selv et sted i 6 år før jeg skiftet jobb og jeg har ikke angret et sekund:-)

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...