Anonym bruker Skrevet 16. april 2010 #1 Skrevet 16. april 2010 Vi er begge enige i at vi vil ha Emil.. men jeg vil også ha et mellomnavn til han. men han vil ikke ha noe mellomnavn på gutten.. han kan være med på at hvis det skal være mellomnavn,så vil ikke han si begge navnene på gutten.. Han har også sagt at hvis han vil ha mellomnavn,så skal det være Olai.. (hans bestefar heter det som mellomnavn) jeg tenkte vi kunne møtes på halvveien å ta Emil Nicolai( da min oldefar het dette,og det er olai i navnet..) -men så har han en onkelunge som heter nicolay til mellomnavn, da ville han ikke det.. Han sa nå"hvis du absolutt vil ha mellomnavn, så må du bestemme navnet selv,jeg kommer uansett ikke til å si hele navnet" Da tenker jeg at jeg kan ta feks Emil Alexander? hva tenker du om alt? burde han si begge navna? hvordan er kombinasjonene? har du noen tips til meg, som passer med Emil, som ikke er hverken for vanlig eller for sjeldent?
Gjest Skrevet 16. april 2010 #4 Skrevet 16. april 2010 Helt enig Du får mellomnavnet HI og samboeren din får oppkalle etter sin bestefar eller hva det nå var. Greit kompromiss det vel?
*dobbeltopp* Skrevet 16. april 2010 #5 Skrevet 16. april 2010 Dessuten er Olai mye mindre brukt enn Nicolai, men samtidig et vakkert navn med tradisjoner:-)
Anonym bruker Skrevet 16. april 2010 #6 Skrevet 16. april 2010 Aleksander er i allefall et oppbrukt navn, Emil Olai var kjempefint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå