Gå til innhold

Sambo spiser så mye usunn mat:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han spiser hamburger flere ganger i uken, potetgull flere kvelder i uken, drikker brus hver dag. I tillegg røyker han veldig mye!

I dag spiste han pizza på jobb, og nå holder han på å lage seg tre max usunne smørbrød til kvelds. Jeg er så lei av dette usunne kostholdet hans, at jeg tror det klikker for meg snart........................

Det er ikke vits i å si noe til han heller, han sier bare SLUTT Å MAS!

Noen som har noen tips å komme med, til hvordan jeg kan få han til å slutte med all denne usunnheten? Han har mye arvelige sykdommer i familien, og jeg vet han kommer til å ligge tynt an med tiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem er Sambo? Høres ut som en ape, men det er vel ikke lov å ha aper som kjæledyr her i landet?

Skrevet

Jeg ville vel sluttet å mase, ja. Skjønner at du vil han skal endre kosthold, men å nevne det hele tida kan ha motsatt virkning tenker jeg. Jeg ville heller prøvd å sørge for at maten dere spiser sammen, middag og lignende, er sunne og næringsrike, evt. sørge for at det alltid er sunne snakcksalternativer i huset.

Han må jo ønske selv å endre kosthold og å slutte å røyke. Akkurat det sistnevnte er vel aller viktigst for helsa hans... Røyker du noe selv? Kanskje dere begge i så fall kan motivere hverandre til å slutte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...