*NordNorge* Skrevet 16. april 2010 #1 Skrevet 16. april 2010 Heisann. Noen her som reagerer på sterk mat ? Er 13 uke på vei, å spiste tandoori chicken i dag, men d tålte ikke magen min... :S
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 17. april 2010 #2 Skrevet 17. april 2010 Jeg elsker sterk thai-mat, og spiser fortsatt mye av det uten problemer! Sikker på at det ikke var kyllingen som var litt dårlig da kanskje?
*NordNorge* Skrevet 17. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 17. april 2010 D kan så være, men spiste godt krydret pepperoni pizza her om dagen å d tålte heller ikke magan.... Men, er vell ganske individuellt d dærre tror jeg. Snakka med ei veninne som har gått gravid, hun sa at man helst skulle holde seg unna sterk mat i graviditeten.. Vet ikke jeg, skal høre med legen. Takk for svar forresten
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 17. april 2010 #4 Skrevet 17. april 2010 hehe, det finnes mange myter om hva man bør og ikke bør spise i svangerskapet og ved amming, men heldigvis er det mye av dette som ikke stemmer også- deriblant dette m sterk mat! Er visstnok bare bra å venne babyen i magen til ulike smaker, så sterk mat er ikke fy-fy såvidt meg bekjent ihvertfall=) Men klart, hvis du blir dårlig i magen av det, er det sikkert ikke noe kjekt for deg uansett vil jeg tro;)
MammaTilToTette + spire Skrevet 17. april 2010 #5 Skrevet 17. april 2010 Tandoori chicken er min favoritt, men jeg blir også litt rar i magen etter å ha spist det. Gravid eller ikke..Så det kan jo være at vi reagerer på et krydder eller noe,det jeg har slått meg til ro med hvertfall Men nå spiser jeg mindre av det pga en ekstrem halsbrann...
Cat&Gullungene Skrevet 17. april 2010 #6 Skrevet 17. april 2010 Jeg elsker sterk mat, både thai, indisk, meksikans osv, og spiser det mer enn noen gang nå under graviditeten. Hadde også dilla på dette i forrige svangerskap, og jentungen min på 3 år elsker curry-mat som hun sier ;-))) Hvorfor skulle det være farlig?? Det er isteden sundt, hvis du spør meg, med alle de helsebringende krydderne og urtene de bruker. Jeg lager mye fra bunnen av.
Hanna30 Skrevet 17. april 2010 #7 Skrevet 17. april 2010 Det er ikke farlig meg sterk mat, men man kan jo få vondt i magen av det likevel! Jeg elsker sterk mat, men må holde meg unna det nå når jeg er gravid, for jeg får vondt i magen og halsbrann av det.
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 17. april 2010 #8 Skrevet 17. april 2010 Jeg får Halsbrann nå av sterk mat:=( Så redningen blir SAMARIN. Eneste som hjelper for halsbrannen min.
Gjest Skrevet 17. april 2010 #9 Skrevet 17. april 2010 når jeg gikk gravid med jentene mine kunne jeg ikke spise sterk mat for alt kom opp igjen og jeg fikk enormt med halsbrann, denne gangen har jeg en gutt i magen og det går fint å spise sterk mat har aldri hørt om at man må holde seg unna sterk mat, hva gjør de som bor i land hvor de stort sett bare spiser sterk mat da? som feks thailand??
*NordNorge* Skrevet 17. april 2010 Forfatter #10 Skrevet 17. april 2010 Ja, æ syns åsså den va litt rar den dærre..... Jeg vet jo ikke, så må jo bare spørre venner som har erfaring. Men, jeg er jo glad i sterk og ellers godt kryddret mat,, så blir nok ikke å slutte me d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå