Gå til innhold

Drepte ufødt barn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet utmerket godt hva forvaring er. Det virker som om det er noe fundamentalt galt med store deler av de som svarer på denne tråden. Sette en 17 åring i forvaring for dette? Det er ingenting ved forbrytelsens natur, eller av de fakta som fremkommer, som tilsier at det er noe grunnlag for forvaring.

Dere er en gjeng med blodtørstige høner som gir et svært primitivt inntrykk. Forbrytelsen hun er skyldig i er fæl, men dere her inne er jo helt på bærtur.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På bærtur er det vel heller du som er, god tur forresten.

Forvaring:

Lovbrytere som av en rett anses som tilregnelige, kan bli dømt til forvaring dersom det er stor fare for at lovbryteren kan komme til å gjenta forbrytelsen eller regnes som en fare for samfunnet.

Forvaring kan kun brukes dersom vedkommende har begått eller forsøkt å begå en forbrytelse som har krenket vårt samfunns fundamentale rettsgoder, andres liv, helse eller frihet.

Skrevet

Og der bare bekrefter du det jeg sier. En hormonell 17åring med en hjerne som ikke er ferdig utviklet som angriper en jevnaldrende på oppfordring fra en tenåringsgutt tilfredstiller ikke kravene til forvaring.

De som sitter på forvaring i Norge er mennesker som begår ekstreme forbrytelser. Terje Wiik fikk ikke forvaring, selv med diagnsoen antisosial personlighetsforstyrrelse og en forbrytelse som medførte grove lidelser over flere år.

Kan dere bli litt realitetsorientert?

Skrevet

Og ikke minst:

Eksempler på slike forbrytelser kan være drap, vold, seksualforbrytelser og ildspåsettelser. I tillegg må det være en reell fare for at vedkommende vil komme til å gjenta den handlingen han eller hun er dømt for.

Å ta livet av et ufødt barn, er vel drap?? Faren for gjentakelse er vel i grunnen stor, er bare til å unnskylde seg med seksuellt misbruk, manipulering osv, så er det vel påan igjen neste gang hun irriterer seg over en gravid venninne av sin venn,

Skrevet

Det er ingenting som har kommet frem som tilsier noen form for gjentagelsesfare. Her inne sitter det mange lite smarte synsere. Det er nitrist når folk synser så mye om ting de ikke har greie på.

Skrevet

Ja, enig i at du er en synser 15.02, men la det nå ikke gå ut over alle oss andre fornuftige sjeler her inne, vi vet best og sånn er det bare;-)

Skrevet

Synn vi ikke har strengere straffer i dette landet. Jeg stemmer ikke FRP men ser gjerne at voldsforbrytelser får mye lengere straffer en det som er tilfelle i dag. Mener også at hun bør straffes som voksen etter fyllte 16

Skrevet

Det at det blir lengere straff for å naske i en butikk en for å drepe et barns i morsliv er helt uforstålig for meg.

Skrevet

ja, dessverre, lovene og reglene her i landet er bare helt på trynet

Skrevet

Jadda. Vennligst dokumenter den påstanden 19.37. Vis til noen rettskraftige dommer.

Skrevet

Nasking i butikk fører til bot på rundt en tusenlapp. I ett medieomtalt tilfelle ble det idømt noe større bot (var det 5000 eller deromkring) pga at vedkommende nektet til tross for gode videoopptak som bekreftet det, ekstremt god økonomi og dommenren mente at det var ekstrem sløsing med resursser og tid å ikke bare vedta boten på stedet....

LITT mer straff får nok denne damen...

Skrevet

Bloggen er slettet. Kan noen fortelle meg hva som har skjedd??

Skrevet

Det står jo lenger oppe i denne tråden!

Skrevet

Bloggen er slettet fordi hun har forstått rekkevidden av en slik blogg og har valgt å gjøre det eneste rette. Hun er 17 år og har ikke all verdens livskunnskap ennå men med litt rettledning og hjelp til å bearbeide leie hendelser tror jeg hun kan bli et nyttig menneske for samfunnet.

Ps. Har kjennskap til henne på et personlig nivå.

Skrevet

Hadde jeg kjent henne personlig, så hadde jeg fått søvnproblemer

Skrevet

Bloggen er nok blitt slettet fordi hun måtte slette den. Mange som har reagert på bloggen og rapportert den, så er nok heller derfor at den er blokkert. Nå kjører hun en liksom angrende stil inne på sol, snakk om oppmerksomhetssyk skapning.

Skrevet

Livet til jenta som utførte denne handlingen blir iallefall ødelagt etter alt oppstyret i media, så sånn sett vet vi at hun blir straffet. Så får det være opp til rettssystemet hvor hardt hun skal straffes utover det.

Saken er unektelig utrolig ubehagelig og trist og tenke på.

Jeg blir så lei meg over at det finnes så mange mennesker der ute som vil andre så vondt, som ikke kan respektere at vi er forskjellige.

Skrevet

Hva heter Solveig til etternavn?

Skrevet

Dette er så SJUKT at jeg fatter ikke at nyhetene handler om noe annet! Dette er det groveste jeg har hørt om i Norge og det overgår det meste jeg har hørt i det hele tatt. Jeg blir så sint at tårene triller når jeg forstår at disse SJUKE morderne har planlagt å overfalle jenta nettopp for å ta livet av fosteret hennes og så blir de antakelig å slippe unna. Jeg FATTER IKKE at noen i det hele tatt kan støtte slike personer her inne eller i det hele tatt!! De har drept, tatt liv, så på det groveste gjort det verste noen kan gjøre! De har ikke noe motiv for å gjøre dette i hele tatt, dette barnet var TOTALT uskyldig. Hva var grunnen??? Var det fordi barnefaren er så gjerrrig at han myrdet barnet sitt for å slippe barnebidrag?

Det finnes ingen unnskyldning for dette, de fortjener hver eneste sinte innlegg som noen gidder å skrive inn i offentlige fora. Fytte grisen, det har gått 1 dag og saken er allerede begynt å forsvinne fra medias søkelys. Straff fra staten blir jo en dårlig spøk, det er jo klart i alle medieinnleggene! Jeg støtter fullt ut å la de skyldige få vite hvordan hele Norge AVSKYR dem og det de har gjort. Jeg kjenner ingen av de involverte og blir helt kvalm når jeg ser at noen kan ta denne barnemorderens parti i denne tråden. Regner med at de som er her inne er gravide eller ønsker å bli det, og da (men uansett) er det helt sjukt at dere ikke forstår alvoret av at noen kommer å forsøker å drepe barnet ditt i magen, og så slipper unna nesten uten straff, og får støtte i media. SYYYYKT!!!

Skrevet

Ja, hva heter hun, og hva heter barnefaren (som også er skyldig i dette).. Håper noen publiserer navnene, det fortjener de!

Skrevet

Er så sykt at den elektriske stol hadde vært en alt for mild straffemetode

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...