Gå til innhold

Hvorfor har ikke du tatt utdannelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker du å ta utdanning? Eller er du av den oppfatning av at det ikke er nødvendig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antagelig fordi de ikke er smarte nok. Evt late. ;)

Skrevet

Fordi jeg skulle ta et friår, også fikk jeg jobb og da syns jeg det var veldig digg med "masse" penger.

Flyttet for meg selv, festet og levde livet, så møtte jeg min samboer. Da kom barnet og med barnet hus, bil og lån, masse lån.

Likevel har jeg en ok betalt jobb, så nå har jeg ikke noe behov for noe større utdanning. Mulig jeg tar noe regnskap eller noe etter hvert.

Skrevet

Jeg mener ikke det er nødvendig hvis man har funnet noe man liker å drive med og kan jobbe med uten utdanning.

Jeg har ikke tatt enda, men skal starte til høsten. Er da 22. Har ikke vist hva jeg ville før nå, derfor ble det sånn. Men vil veldig gjerne ha utdanning! Har et barn.. så det blir interessant

Skrevet

Fordi jeg ikke er smart nok og lat.

Jeg ser på det som nødvendig jo. Men da jeg gikk på VGS skulket jeg så mye første året fordi jeg ikke ville på skolen, jobbet isteden, så jeg kom inn på en skole et stykke unna og det gadd jeg ikke. Jeg mistet motivasjonen fordi jeg ikke hadde noe drøm å gå mot, hadde ikke noe lyst, hadde gitt så mye til skolen frem til 10. klasse at jeg ikke klarte mer. Latterlig, men jeg ville ikke gå ut fra skolen med 1 og 2 i karakter. Så jeg sluttet, og skal ta opp en dag jeg er klar og har motivasjon nok til å fullføre med bedre karakterer enn 2'er. Da skal jeg også ta videre utdanning, noe jeg har et ønske om og jeg har ENDELIG en drøm om hva jeg vil bli.

Har hatt 100% jobb siden jeg sluttet på skolen som 17åring.

Skrevet

jeg ble gravid de siste ukene på VGS :) Skulle gjerne tatt videre utdannelse, men det er jaggu ikke enkelt :)

Skrevet

Jeg har kun vgs, men ønsker å ta høyere utdanning. Fikk barn når jeg var 19 så det stoppet litt opp. Det jeg ønsker å studere krever ganske høy poengsum, så jeg har brukt de siste 5 årene på å forbedre karakterene mine slik at jeg har mulighet til å komme inn. Jeg har i tillegg jobbet fulltid og er alene med barn, så derfor har jeg brukt så lang tid. Men til høsten får jeg endelig startet min utdanning :) Gleder meg :)

Jeg var desverre veldig skolelei da jeg var tenåring så fikk veldig lave karakterer. Dum som jeg var :( ellers kunne jeg startet min utdanning mye før. Nå er jeg 25 så det er jo ikke for sent :)

Skrevet

Begynte i jobb rett etter videregående, hadde ikke bestemt meg for hva jeg ville gjøre med resten av livet mitt enda, så å sette meg i studiegjeld for en utdannelse jeg mye sannsynlig ville angret på var da uaktuelt. Har nå en god og trygg jobb (12 år senere), aner fortsatt ikke hva jeg ønsker å studere! Jeg leser på nett, prøver å finne ut hva slags jobb jeg kunne tenke meg, (bør være 8-16, er alenemor med lite avlasning) hva slags utdanning har jeg råd til, for uansett hvor mye støtte jeg får fra NAV etc, så blir det kutt i inntekt, hva virker spennede, hva kan jeg studere her i hjembyen, for å flytte dattern min vekk fra familien hennes er uaktuelt, hvilke jobbmuligheter er det etter endt utdanning, etc, etc...

Er mye jeg ønsker å studere og mange jobber jeg kunne tenke meg..Må bare finne ut hva jeg vil..

Skrevet

nå har jeg fagbrev, så helt uutdanna er jeg ikke. Men jeg ønsker å gå på universitet, og kommer kanskje til å gjøre det en dag.

Jeg gikk to år på videregående, og var ganske lei, som mange andre. Så fulgte to år som lærling. Etter det burde jeg ha tatt studiekompetanse, men orket ikke tanken på det. Nå har jeg jobbet så lenge at jeg kan komme inn med realkompetanse, men situsjonen er jo litt mer komplisert. Det koster penger å ta utdannelse, og hele familien må nok ofre litt for det. Og mannen min ser ikke helt vitsen, så jeg må jobbe endel med han før det kan nytte.

Skrevet

Visste ikke hva jeg skulle bli,og syns det var vanskelig å velge noe.Begynnte å jobbe i steden.

Nå ønsker jeg ikke å ta utdanning da jeg ikke trenger det.

Skrevet

Fordi jeg ikke passet inn, sosialt, på skolen og ikke kunne vente med å bli ferdig. Derfor tok jeg ingen utdannelse som ung, men har tatt generell studiekompetanse som privatist etter at jeg ble 24 og har gått en fagskolelinje og er i gang med en BI-utdannelse i kombinasjon med fulltidsjobb.

Det er ikke alltid fordi folk er late eller ikke har kapasitet til å ta en skikkelig utdannelse, men den følelsen av å være en outsider, å bli sett ned på og behandlet dårlig hang så fælt igjen etter ungdomsskolen at opplevelsen av videregående ble like negativ.

Skrevet

fordi jeg får overgangsstønad fra nav vel, fått det i 3 år også fikk jeg barn nr 2 så jeg får os i 3 år til, digg

Skrevet

Fordi jeg er en vinglepetter som ikke får bestemt meg hvilken retning jeg vil i. Har jobbet mange år etter vgs. og har et forbruk deretter, tjener helt ok. Gruer meg litt til "studentlønn", men det ser ut som jeg nesten har bestemt meg for utdannelse. Får bare trykke ut en baby og ha permisjon først, så får vi se.

Skrevet

Ante og aner fortsatt ikke hva jeg ønsker å jobbe med. Har vel også blitt vant til å ha en ok inntekt, så det frister lite å gå tilbake til student tilværelsen.. Eller.. med huslån og unger GÅR det bare ikke.

Skrevet

Fordi jeg har en skade i nakken (etter rideulykke når jeg var 13år, en måned på sykehuset med blødninger i kraniet) som gjør at jeg ikke kan sitte stille over lengre tid (uker). Da stopper blodtilførselen mellom hodet og nakken, det begynner å prikke i hele kroppen og jeg får kraftig migrene. Det blir så stive muskler i nakken at jeg blir svimmel og må kaste opp. Jeg får klarer ikke å vri på hodet og sidesynet blir borte.

Jeg er 23år og prøvd meg på 2året på vgs 3 ganger uten hell. Jeg har også prøvd meg ett år på interiør på privatskole, men måtte slutte etter å ha slitt meg igjennom 4mnd. Det var etter dette skaden ble oppdaget.

Det var utrolig nedbrytende å sitte med ekstremt mye fravær, og klassevenninner ga opp å spørre meg om fester og div sosialt fordi jeg skjelden orket å være med, men lå hjemme med migrene.

Jeg er heldig med utseende, og ingen forstod at en så snill og pen jente ikke orket livet sitt.

Derfor.

Skrevet

Jeg kom aldri inn på arkitektstudiet, som var den eneste utdannelsen jeg ville ta.. Også ble jeg gravid midt i et studie som jeg tok som et tidsfordriv, og flyttet hjem.. Fikk meg jobb, og var vel heldig på en måte, men jeg tror fortsatt at jeg burde ha blitt arkitekt.. :)

Skrevet

hva? hvem har sagt det? jeg har da tatt utdannelse! feil informert du! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...