Gå til innhold

Hvilke valg i livet angrer du på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En vet jo ikke konsekvensene av de valgene en gjør før etter en tid. Hvilke valg skulle du gjerne gjort om igjen med et annet utfall dersom du hadde visst det du vet i dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At jeg har pult alt for få menn. Angrer på at jeg har vært så prippen.

Skrevet

Jeg skulle valgt sykepleierutdanning framfor den utdanningen jeg tok i stedet.

Jeg skulle vært flinkere til holde kontakten med venner.

Jeg skulle sagt ja da vi fikk tilbud om overflytting til barnehagen i nærmiljøet framfor å beholde den som er nære jobben.

Jeg skulle hatt enda tettere kontakt med mormor før hun døde.

Skrevet

At jeg flyttet laaaangt hjemmefra like før barnet mitt begynte på skole. Trives ikke så nært svigermor i det hele tatt, men har ikke hjerte til å flytte her fra når jeg ser hvor min sønn trives og at han har fått så mange venner....

Skrevet

At jeg ikke tok utdannelse tidligere. Må starte nå i godt voksen alder (30 år) men tror egt. jeg ikke har vært klar før nå, så vet ikke om det er så mye å angre på...

Skrevet

At jeg ikke ga "the one" en sjanse...

Skrevet

Har endel angre-typer jeg har rotet med eller vært sammen med, men ellers angrer jeg engetlig ikke så veldig på noe jeg har gjort. De valgene jeg har tatt har jo formet meg til det mennesket jeg er i dag. Og jeg synes egentlig ikke jeg er så verst.

Skrevet

at jeg har drithøyt studielån for en ubrukelig utdannelse

et par menn jeg har ligget med

Skrevet

+ at jeg begynte å røyke!! grrr

Skrevet

Jeg angrer på at jeg ikke gjorde det bedre på skolen! Og at jeg ikke brukte konfirmasjonspengene på sertifikatet ;) hehe..

Jeg angrer også litt på at vi flyttet her vi bor no..

Jeg angrer også på en del vennine valg, som jeg heller ikke klarer å kvitte meg med!

Skrevet

*Jeg skulle satset på den utdanningen jeg virkelig villa ha..

*Jeg skulle ikke blitt sammen med bf igjenn (da allt gikk til h** anyway)

*Jeg skulle reit til xx istede for å ringe, kanskje kunne jeg hindret ham i å henge seg

Skrevet

At jeg tok den yrkesrettet utdannelsen jeg tok. Hadde jeg kunnet velge om igjen hadde jag tatt noe jeg visste jeg fikk jobb innen og ikke etter bare interesse. Helt umulig å få jobb i min utdannelse.

Jeg angrer også på at jeg ikke studerte videre når jeg hadde sjansen. Nå er jeg etabler og det er ingen mulighet for å ta videre utdannelse nå dessverre. Det toget har nok gått for min del.

Og så angrer jeg på at jeg ikke anmeldte den drittsekken som forgrep seg på meg da jeg var 6 år, hadde jeg gjort det hadde han ikke forgrepet seg på ei annen jente et par måneder etterpå. Turte aldri å si noe til mamma og pappa, det er en hemmelighet jeg tar med meg i graven.

Skrevet

Jeg angrer på at jeg gav min ustabile og voldelige eks så alt for mange sjanser til å forandre seg. Hadde jeg visst hvor bra livet mitt er i dag den gangen skulle jeg vært sterk nok til å sparke ham ut første gang jeg hadde grunn til det...

Skrevet

Jeg hadde investert i leilighet den gangen jeg jobbet heltid før jeg begynte å studere. Fordi jeg hadde planer om å studere var jeg redd for å binde meg med å kjøpe noe, men i ettertid ser jeg jo at det aldri ville ha vært et problem å få leiet ut og samtidig dekke låneutgiftene ...

Ellers angrer jeg på at jeg ikke tok meg tid til å nyte livet da jeg var ung men jobbet så veldig hardt. Jeg hadde nok klart meg fint med litt mindre strev men var så skrekkelig perfeksjonist da jeg var yngre.

Skrevet

Jeg angrer på at jeg lot meg presse til abort da jeg var 17 år. Kunne hatt et barn på snart åtte år, og det kommer jeg aldri til å glemme. Det aller verste jeg har vært med på noengang.

Skrevet

Jeg var for sent ute med mensen sa jeg var rundt 17 år. Og fortalte dette til venninnene mine. Ukene kom og gikk og fortsatt ingen mensen. Så både jeg og venninnene mine antok at jeg var gravid. Men tok ikke noen test. Etterhvert kom det ut til flere. Og "alle" visste at jeg var gravid. Etter fem uker begynte jeg å blø. Jeg turte ikke gå til legen, fordi jeg var redd foreldrene mine skulle få vite noe. Så jeg løy. Sa jeg hadde vært hos legen, og at jeg hadde mistet. Tok en graviditetstest som viste negativt.

Og visste da at den ville (etter en spontanabort) ha visst pos. dersom jeg hadde vært gravid. Så... jeg tror nok bare at det var mensen som var for sein. Men jeg trute ikke å si det. det var så flaut å liksom ha gitt uttrykk for at jeg var gravid hele veien, og så hadde jeg ikke vært det.

Ettersom vi har blitt voksne har flere av mine venner blitt gravide, fått barn, og noen har mistet. Og når de da kommer til meg for å snakke "fordi jeg har vært i samme situasjon" så syns jeg det er helt forferdelig.

Skrevet

At jeg ble sammen med samboeren (som har to barn fra før, og jeg takler stemorrollen dårlig) istedenfor å satse på en x jeg holdt på med like før jeg traff samboeren. X'en er veldig lik meg selv, og vi har samme humor, så jeg tror vi ville hatt det både spennende, godt og trygt sammen. Men den gang ei...Har nå iallefall en fantastisk sønn med samboeren da:-)

Skrevet

Angrer på at jeg ikke opprettholdt det nære forholdet jeg hadde til min mormor da jeg var liten, ble på en annen måte da jeg nærmet meg tenårene - og hun døde da jeg var 14.

Videre skulle jeg tatt en annen utdannelse enn den jeg snart er ferdig med - jeg har etterhvert funnet ut hva jeg er god til og ikke god til, og jeg er ikke så flink til det jeg studerer nå. (men nå er jeg så utrolig lei av studentlivet at det ikke er aktuelt å begynne på noe nytt)

Angrer på at jeg drakk meg sanseløst full en kveld da jeg var 19, så dritings at jeg ikke husker noe fra jeg var på utestedet til jeg våkner opp i en fremmed seng med en fremmed fyr som attpåtil var mye eldre enn meg. Fy satan det var ikke gøy.

Skrevet

At jeg tilga eksen min første gangen jeg fant ut at han hadde vært utro...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...