Gå til innhold

Jeg holder meg positiv, selv om det ikke gikk bra denne gangen.


blomstgull

Anbefalte innlegg

da gikk den ikke så bra denne gangen heller. men jeg må si at jeg tar det mye lettere nå. sist gang jeg hadde en spontan abort så ante jeg ikke hva som foregikk. småblødning i flere dager, lege som sa det ikke var prioritert før kraftigblødning osv, altså jeg gikk med blødninger og tunge tanker i ei uke for jeg ble hennvist til sykehuset. og jeg tokk det ekstremt tungt. man har jo tusen tanker i hode, mange ønsker og håp.... orket ikke tanken på ny graviditet før i år

 

så denne gangen orket jeg ikke det. samme dag (idag) som jeg begynnte med småblødninger. drog jeg rett til legen. ho sa det ikke var noe ho kunne gjøre. jeg måtte ta kontakt neste uke om det fortsatt holdt på. så jeg drog hjem, satte meg ned og ringte alle privatklinikker som utfører ultralyd, og spurte om de hadde ledig time i dag. tilslutt fant jeg en på aker brygge som kunne ta meg inn men en gang. han var veldig høffelig og profesjonel. jeg fikk se på ultralyden selv også. han viste meg at det ikke var noe pulsering eller hjertebank, så da var fostret dødt. jeg ble jo veldig lei meg, men det føles også så utrolig deilig, å bare få det overstått.. så jeg slipper å gå rundt å håpe og drømme så.

 

jeg måtte bare skrive dette, for jeg syns det er utroli viktig og handle, når man føler noe er galt. det å ha småblødninger er jo vanlig i svangeskap (husk det!). men jeg hadde en sterk følelse på at det var noe galt, og hvis man har en følelse (kvinneli intuisjon)er det verdt å bruke litt ekstra penger, enn å kaste bort masse tid på forhåpninger.

 

også vil jeg bare si at selv om dette hendte meg, er det stor sjans at det IKKE hender dere. så ikke bli bekymret, det kommer sikkert til å gå kjempe bra med dere!

og når det gjelder meg føler jeg med allerede positiv nok til å slenge meg på en ny graviditet når kroppen vil:) en ting jeg er heldig med er at jeg blir raskt gravid:)

 

Lykke til allesammen! synd at jeg ikke får fulgt dere videre.

og husk, dette er en lykkelig tid i livene deres, som dere må sette pris på:)

 

mange klemmer fra ei som føler seg overaskende sterk og possitiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var trist å høre, gulblomst, men det er godt å se at du ser de positive sidene. Ønsker det all lykke videre.

 

Klemmer fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var trist å høre, synes du tar det veldig bra. Masse lykke til videre, håper det klaffer neste gang.

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg opplevd selv flere ganger, blir heldigvis gravid veldig lett. Nå sist bad jeg om å få Albyl-E slik at jeg kunne begynne med det så fort jeg ble gravid igjen. Ville forsøke det før jeg gikk igjenom en hel utredelse osv. Nå sitter jeg her 26 uker på vei, kjenner liv hver dag og har det helt topp :) Hvis du ikke har forsøkt dette, kan du jo høre med legen din. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg opplevde det samme 15.4. Begynte å blø på tirsdag, bare pittelitt, men fikk en skikkelig dårlig følelse. blødde bare mer og mer. Var på UL på onsdag, viste et bankende hjerte 7 uker på vei. Fikk beskjed om at det var vanlig å blø litt, men uten kramper i magen og at dette så ut til å gå bra. 95% sjanse. Ble jo litt lettet, men ikke overbevist.

Tordsag morgrn hadde jeg skikkelig vondt i rygg og mage å blødde mer. Dro til legen å han ga lite forhåpninger. SA bare noen timer senere. Jeg kjente det godt. Akkurat som en klinkekule som pluppet ut. Mitt første svangerskap var helt petrfekt, ingen komplikasjoner, så var en trist og merkelig følelse. Fikk komme inn til jordmoren igjen torsdag ettermiddag å konstantert SA. Det var faktisk en stor lettelse, ellers hadde jeg gått å lurt fortsatt, selvom jeg var ganske sikker på at det var det som hadde skjedd.

 

Jeg er og veldig positiv og gleder meg allerede til å prøve så fort det er forsvarlig;)

 

Ikke meningen å bekymre noen, men når uhellet først er ute er det like greit å få det konstantert så fort som mulig for psykens del tenker nå jeg..

 

Lykke til alle sammen å gled dere over tiden fremover. Det er er fryd å være gravid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...