Gå til innhold

Søkte dere fødeplass selv, eller søkte legen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 13, og har ikke vært til første svangerskapskontroll enda. Skal fredag om en uke. Har ikke søkt fødeplass, og på andre innlegg her får jeg inntrykk av at flere fødeavdelinger i Oslo allerede er "fulltegnet for oktober"...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legen min søkte for meg ca i uke 6 på Ullevål. Pga usikker termin var jeg på UL for litt over en uke siden på Ullevål (uke 12), og der fikk jeg beskjed om at de ikke ante om jeg hadde fødeplass der eller ikke. Så venter og venter på brev... Håper på plass!

 

Tror i utgangspunktet det er legen som skal søke for deg. Virker som det er fullt rundt omkring ja... Men tror at om man ikke får plass på Riksen, Ullevål eller A-hus, så er det ganske sikkert å få plass i Bærum. Det er mitt inntrykk i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg Bærum skal jeg ikke klage :-) Må ikke bli helt hysterisk heller... Min søster bor i Østfold og fødte på Fredrikstad. Hun var fornøyd med det, men jeg synes reiseveien blir litt lang (jeg har hatt to relativt raske fødsler, så vet jo ikke om nr 3 kan være superrask).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville til Rikshospitalet og fikk legen til å søke meg dit allerede da jeg bare var 6 uker gravid - fått plass :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...