Gå til innhold

Gode råd??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ca. 6 uker på veg, og foreløpig har vi holdt nyheten for oss selv. Men i helgen skal jeg egentlig på tur med jobben, en skikkelig festtur med masse aktiviteter, øl og vin... Lurer på om jeg skal ta en hvit en og si jeg er syk - for alle kommer til å skjønne lunta om jeg ikke drikker.. Sliter litt med samvittigheten, men hva ville dere gjort?

 

Hører med til historien at det er ca. 100 stk som skal på tur, så det er ikke bare "de nærmeste" på kontoret..

 

Signerer med Anonym, ettersom ingen vet at jeg er gravid enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du synes det er vel verdt å gå glipp av, skal du ikke ha skrupler med å "sykemelde" deg. Det er så klart masse fine omgangsyker som går sine runder hele tiden. ;)

 

Men det må da finnes en troverdig unnskyldning for å ikke drikke også?

Jeg sa sist på fest at jeg var fyllesyk fra dagen før, og ikke orket tanken på å drikke.. Alltid noen som påstår at det beste er å reparere - men da hadde jeg så klart allerede tatt bilen med... :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg hadde gåttfor sykemelding. Det er trikset jeg bruker =) i tillegg til at jeg ofte tar ekstravakter lørdag eller søndag morgen, og da er det jo en viss avholdsplikt. (men skjønner at det ikke funker for deg siden du skal på jobbtur).

 

Du kan jo bruke trikset med at du går på Antibiotika også.. For f.eks en urinveisinfeksjon! (selvom det egentlig ikke er farlig å nyte alkohol sammen med antibiotika, det er bare ikke anbefalt fordi du kan glemme å ta ferdig kuren).

 

Lykke til i allefall =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

antibiotika funker dårlig har jeg erfart...er man på fest og det er liv der så er det lett og blåse i "antibiotikakuren":) de vil nok skjønne det lettere da enn om du sykemelder deg ja...

er nok det tryggeste sånn sett:)

men kjedelig å ike få med seg turen da

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd, det blir nok så jeg "sykmelder" meg. Skulle gjerne blitt med, men regner med ryktebørsen kommer til å gå uansett hvilken grunn jeg har for ikke å drikke... Og når det i tillegg er satt opp buss herfra er det ingen god grunn til å ta bilen heller, og skylde på dét :-P

 

Liker ikke å ta en løgn, men de skjønner det vel når sannheten kommer etterhvert :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et godt tips. Det er å bruke en ølboks, hell ut ølet og fyll på med brus eller vann. Siden det er ikke får an å se hva som er i boksen er jo det bare å ha oppi alt annet enn alkohol.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal i utdrinkningslag i morgen... den kommende bruden drikker heller ikke, så det er ikke noe problem - men jeg har rettogslett ikke lyst.

Prøver å finne inspirasjon til å gå - har jo sagt at jeg kommer, og det vet bruden også, som forøvrig er den eneste jeg kjenner i selskapet.. og jeg har egentlig ikke råd til det heller.. dessuten har jeg et essay som skal leveres inn til uken.. har masse gode unnskyldninger, men ingen som er god nok til å trekke meg i siste liten. :S

 

 

så jeg lurer på om jeg må kjempe med samvittigheten og bli syk i morgen... :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du ha en spesiell grunn for ikke å drikke? jeg skjønner ikke det der jeg.

 

Jeg har alltid gjort det slik at dersom jeg ikke ville ha alkohol, så har jeg latt være og sagt at jeg har ikke lyst på. Noen ganger kommer det spørsmål og da blir jeg irritert. Hvorfor må man ha en spesiell grunn for ikke å drikke. Det er valgfritt og man er ikke pålagt å drikke.

 

Så for min del er det ikke noe problem at jeg er gravid. Jeg sier bare at jeg ikke har lyst på alkohol.Noe mer har ikke jeg tenkt å begrunne mitt avstand fra alkohol nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan gjøre som en venninne av meg, som lurte oss trill rundt da hun var gravid, og skulle skjule d en gang vi skulle ut. hun kjøpte alkoholfri vin, og helte innholdet opp på en annen vinflaske. En annen venninne av meg kjøpte alkoholfri øl, og hadde alt på en felles flaske, en "slegge" som vi kaller d her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takk for gode tips - det med å bytte etiketter på vinflasker gjorde jeg mens jeg var gravid med førstemann :) Så jeg var innom den tanken også, men valgte å bli hjemme..

 

Ideellt sett burde det jo være slik at en bare kunne sagt at ikke ville ha alkohol, men de fleste rundt meg regner nok med at det "er noe" om jeg takker nei - for jeg er veldig glad i rødvin :)

 

Skal i bursdagsfest til en venninne i helga, og da kommer jeg nok til å fortelle det, både til dem og familien.. Gleder meg!! :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...