Anonym bruker Skrevet 16. april 2010 #1 Skrevet 16. april 2010 Vi sier jo ikke automobil til bil lenger Og ikke telivijon eller fjernsynsaparat til tv.
Gjest Toxic Skrevet 16. april 2010 #2 Skrevet 16. april 2010 Tlefon? Telivijon? Herre... Btw, ut fra dine skriftlige ferdigheter har jeg stor forståelse for at du ville vært mest fornøyd dersom språket vårt kun bestod av enstavelsesord.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2010 #3 Skrevet 16. april 2010 Telivijon???? Du mener Televisjon, sant? TV er da en forkortelse av ordene Tele(overføring) og Visjon(bilde). Om vi skulle forkortet "telefon" (overført lyd) på samme måten ville det ikke blitt "fon" men TF. Ordet "bil" er utrolig dumt egentlig, siden ordet automobil er satt sammen av ordene "auto" (automatisk) og "mobil" (flyttbar). å dele opp ordet "mobil" til å bli bare "bil" har egentlig ingen betydning...
Anonym bruker Skrevet 16. april 2010 #4 Skrevet 16. april 2010 Hahaha... Ja det gikk litt for når jeg skrev.... hoho Uannsett. Jeg sier fon jeg. hihihi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå