Gå til innhold

for alle mødre her inn har veloppdragne barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ingen som tør å innrømme noe annet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnen til at barn er uoppdragne, er jo svært ofte at deres foreldre er ute av stand til å se det. Dermed har det antagelig lite å gjøre med hva man "tør" å innrømme eller ikke.

Skrevet

Mitt barn er ikke veloppdragent nok. Ho kan godt se hvor langt ho kan presse voksne i barnehagen og besteforeldrene.

Men ho oppfører seg heldigvis svært pent når hun er i bursdager ol da.

Jeg liker ikke uoppdragne barn,syns de er ufordragelige, så jeg er nok litt for streng med ho.Og når hun da ser muligheten kjører hun på med andre:-(

Skrevet

Tja, jeg har ei på snart 2,5 år som ikke er sånn veldig veloppdragen. Skjønner det ikke helt, for hun har hatt Reimadress siden hun var baby og alt!

Skrevet

Høres ut som dette er ondskap. Barn skal vel for sørn ikke være underdannig oss. Vi får ikke totalt kontroll på barna og godt er det. Barne ditt er fornuftig Ellen F. Hun er født med instingtet at hun skal løsrive seg fra foreldrene sine og ta egne avgjørelser.

Skrevet

Da får lese innleggene her på nytt! Eller lære deg å lese.

Skrevet

hæææ. og hvem snakker du til??

Skrevet

hahahahaha

Det er det dummeste jeg noen gang har lest.

Så du mener at barn som raserer butikker,slår, kaster mat rundt seg i resturanter,kjefter ut voksne osv er fornuftige?

På noen ting vet voksne best og barna må være oss underdanige. Sånn er det bare. Vi skal tross alt lære dem om livet,ikke være BFF med dem for enhver pris.

Jeg er da for faen ikke gal, men ønsker at barnet skal bli høflig og veloppdragent.Snakker ikke om å forme en liten prinsesse her,men om normal folkeskikk.

Skrevet

ÆÆÆÆ

rasere butikker? Ja det synes jeg er flott.

Hun prøver seg litt på andre voksne når du ikke er tilstede.... Var det ikke det du sa.

Skrevet

Mitt barn er veloppdragent ute men ikke hjemme;)

Skrevet

Jeg nevnte ikke ordet litt i mitt innlegg:-D

Ho er direkte ufordragelig når hun finner det for godt.Ho er (desverre) ei skikkelig guttejente så det går litt over stokk og stein innimellom.

Så hun prøver seg på andre voksne når jeg ikke er tilstede- og spesiellt når hun kjeder seg. Og desverre så vinner hun for ofte og:-(

Skrevet

Guttejente? Gjør oppførselen henne mindre jente? Er det å teste grenser og være vilter egenskaper forbeholdt gutter?

Skrevet

Det at hun kalles guttejente er ikke noe problem for meg eller her hjemme.Men besteforeldre og barnehagen ønsker helst at hun leker pent med dukker og smykker fremfor de "ville"guttelekene. Ho ønsker seg Ben 10 og Bakugan leker,ikke barbie osv.

For jentene i barnehagen blir ho ofte litt voldsom, og hun syns de er kjedelige.Så det er ho og "gutta boys".

Men det er vel graden av testing -reaksjoner og graden på vilterheten som gjør at hun har fått dette stemplet.

Skrevet

Viss ho heile tida "prøver seg" på andre voksne, er det ofte eit tegn på at barn ikkje får utfolde seg nok heime, og føler seg underdannig.

Eg og har guttejente, har gutter og, oppfører seg ikkje ufordragleg for det ;o)

Skrevet

Jeg kan heller ikke se at jeg har skrevet at hun er ufordragelig;-) men skjønner om innlegget mitt kan tolkes slik.

Jeg er streng for å unngå at hun blir ufordragelig uoppdragen:-)

Men mener dere seriøst at barn er likestillt med voksne?

Skrevet

ELLEN F, typisk det der, myeee mer stigmatisernde med jenter som oppfører seg slik enn gutter, "den slags oppførsel" er liksom ikke forventet av jenter.

Skrevet

Oi... :-O

Mener ikke du at barn er likestilt oss voksne.

Skrevet

Synes selv mine barn er veloppdragne og får støtt og stadig høre det av andre også :) Nå har det ikke alltid vært slik, ene slet jeg masse med i oppveksten, men gjorde vel mye riktig for idag er hxn riktig så trivelig og veloppdragen :)

Skrevet

I oppdragelse sammenheng mener jeg at voksne står over barnet ja.

Vi er eldre,vet mer om konsekvenser,og tar til 7 og sist avgjørelsene.

Noen ting er bare nei uten debatt.

Barn kan ikke leke på motorveien, da kan de dø. (er teit og setter på spissen ja) Men jeg forklarer jo til barnet mitt hvorfor noe er nei da;-)

Skrevet

Ho er direkte ufordragelig når hun finner det for godtpa frå innlegget ditt:

Ho er direkte ufordragelig når hun finner det for godt

Definer likestilt.

Eg meiner barn er likestilt med voksne med tanke på at dei fortjener samme respekt og annerkjennelse.

Trenger ikkje være streng for å unngå at barnet blir ufordragelig uoppdragen. Barn som blir respektert, blir "velloppdragne" av seg sjølv.

Det betyr ikkje at ein skal ha fri oppdragelse. Eg (og far) er fortsatt leiaren og sett standarden for korleis me skal ha det og korleis me skal oppføre oss.

Skrevet

Oi, vart noko feil her. Skulle stått-

klippa frå innlegget ditt: Ho er direkte ufordragelig når hun finner det for godt

Skrevet

Eksempelet ditt hadde veldig lite med oppdragelse, og om barn er likestilt med voksne å gjere.

Skrevet

Beklager trollmamma,gikk litt fort her.

Ja,når hun har det for kjedelig (feks i barnehagen) kan hun bli det jeg kaller ufordragelig. Legger seg på gulvet,spinner rundt i ring og ler høyt når de prøver å snakke til henne. Slik reagerer hun aldri sammen med oss foreldre.

klippet fra ditt innlegg:

Definer likestilt.

Eg meiner barn er likestilt med voksne med tanke på at dei fortjener samme respekt og annerkjennelse.

Det er jeg enig med deg i. Jeg respekterer barnet mitt for hvem hun er som person og gir henne annerkjennelse hele tiden.

Jeg tolket ett annet innlegg som at siden jeg er streng i oppdragelsen så er barnet mitt meg underdanig. Og det er feil av meg.

Men man kan kommunisere fordi om man er strenge. Ho er ikke innelåst i skapet hele ettermiddagen *spøk* ,og vi prater mye om ting.Nå er ho 5 år,og skjønner rimelig mye.

Annerkjennelse og respekt for hvem hun er som person har ikke nødvendigvis noe med oppførslen hennes å gjøre.Hun er ett barn og min jobb er å "rettlede" henne til å bli en samfunnsnyttig voksen.

Dette fortjener nesten en ny tråd,hehe Jeg har jo nå kuppet denne:-P

Skrevet

Ganske einig med deg eg da, når du seier det sånn ;o)

Eg bruker sjelden ordet streng, forbinder det med gammeldags oppdragelse. Men ser på meg som "leiaren av flokken," og da setter man jo reglene. Trur unger blir tryggare av litt regler, og at dei slepp å være sjefen.

Men eg ville prøvd å funnet ut kvifor ho er meir utagerende med andre enn dekan, for det bruker jo å være omvendt. Viss ikkje ho føler seg utrygg i visse situasjoner/med visse personer, da kan barn reagere utagerende overfor andre. Eller ho føler at ho ikkje kan være seg sjølv, og derfor set på seg ei maske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...