Nå er vi seks:) Skrevet 16. april 2010 #1 Skrevet 16. april 2010 Er det lov å grille på verandaen? Ikke gassgrill. Bor i hus, 2 manns bolig. Bor i første etg, men naboen har jo veranda rett over.. Lov eller ikkke?
Piipii Skrevet 16. april 2010 #2 Skrevet 16. april 2010 Nei tviler på at det er lov. Er ihvertfall ikke lov i blokk, men mulig det er andeledes i 2 mansbolig. Jeg hadde heller hørt med han over om det var greit jeg:)
Nå er vi seks:) Skrevet 16. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 16. april 2010 Ja,det kan jeg jo,tenkte ikke så langt jeg. Hehe..
Gjest Skrevet 16. april 2010 #4 Skrevet 16. april 2010 Det er nok lov juridisk sett, men det trenger jo ikke være riktig å gjøre det av den grunn, spesielt ikke hvis også naboen sitter ute eller har åpent vindu like over verandaen deres. Men de fleste gir dessverre blaffen i naboene, til og med de som bor tett i tett i rekkehus. Og for å bevare nabofreden, er det de færreste som orker å si fra, men finner seg i den ufyselige tennvæskeosen og matosen på soverommet hele sommeren igjennom. Og pakker sammen hagebordet og trekker innendørs straks naboen tenner opp til middagen sin. Har de ikke skjønt vitsen med komfyrer? Den står ca 10 m innenfor terrassen eller verandaen, og gir et mye bedre stekeresultat enn en hvilken som helst grill.
lille sprelle Skrevet 16. april 2010 #5 Skrevet 16. april 2010 Hvorfor skulle det ikke være det? Men det er jo greit å tenke på et godt forhold til naboen også da... Ta en prat med naboen før første grilling, så skal du se det går greit
Gjest Skrevet 16. april 2010 #6 Skrevet 16. april 2010 Ja, da går det sikkert greit. For det er nesten alltid grillerne som får viljen sin, da naboen ellers er redd for å virke sur og grinete.
Nå er vi seks:) Skrevet 16. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 16. april 2010 Den kåte nabofrua, du er vel ikke en av de som har enn sånn nabo du snakker om vel? Haha
Gjest Skrevet 16. april 2010 #8 Skrevet 16. april 2010 Har hatt sånne naboer i flere år tidligere, men nå har vi heldigvis noen nye, som ikke er fullt så kåte på grillen.
Nå er vi seks:) Skrevet 16. april 2010 Forfatter #9 Skrevet 16. april 2010 Herregud, du kan få sagt det ja:) Vi skal feire bursdag i dag, og med en hage uten port er det ikke så lett å få grillet å tilberedt maten med 4 små løpende gatelangs.Er alene når maten skal ordnes. Derfor tenkte jeg på verandaen, der har vi jo port, Så slipper vi timelange leteaksjoner etter både 3 åringer og ettåringer i dag=)
Gjest Skrevet 16. april 2010 #10 Skrevet 16. april 2010 Selv jeg aksepterer grilling i ny og ne, bare det ikke skjer 4-5 ganger i uka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå