Gjest ibla Skrevet 16. april 2010 #1 Skrevet 16. april 2010 Sliter med bekkeløsning (er bare i uke 17 og frykter hvordan det skal bli..).Gikk til fysio pga dette forrige svangerskap, syntes det hjalp litt men ikke mye egentlig. Han brukte trening med slynge stort sett, pluss en del øvelser. I tillegg fikk jeg låne et slags belte som jeg synes stabiliserte litt. Andre som har vært hos fysio pga bekkenløsning; syntes dere det hjalp? Evn hva annet kan hjelpe / bremse utviklingen? Min lege sa at det stort sett bare er å holde seg i ro "under smertegrensen" som hjelper, men det er jo veldig invalidiserende, "alt" gjørjo vondt (hvertfall litt ut på dagen).
høstbarn:) Skrevet 16. april 2010 #4 Skrevet 16. april 2010 Jeg har dessverre lang erfaring med bekkenløsning før og etter svangerskap. Jeg har slynger hjemme, eneste jeg bruker. Har et belte også, men sitter/ligger stort sett så det spiller jo ikke så stor rolle. Bruker krykker når jeg går lengre enn til postkassen. Men min erfaring så langt er egentlig at hvile er det eneste som hjelper. (Utover styrkeøvelser i slyngene). Ja, det er veldig invalidiserende. Jeg er i uke 15 nå, og det ser ikke akkurat lyst ut for min del dette sv.skapet;) Men fokuserer på premien:)
lykkelig med2 gutter Skrevet 16. april 2010 #5 Skrevet 16. april 2010 ja, jeg har erfaring. jeg skal også ha nr 2. , og denne gangen kom den i uke 5(!), forrige gang i uke 10. Jeg takker egentlig for den jævlige tiden i forrige sv.skap da jeg var sykmeldt 100% de 4 siste mnd, JEG LÆRTE HVA JEG IKKE SKaL GJØRE! Nå har jeg nesten ikke kostet, vasket gulv o.l siden vi prøvde å bli gravid, derfor klarer jeg nå å holde det på et"brukbart" nivå sånn smertemessig. Du MÅ ta det med ro, hvis ikke hjelper ingen behandling! Jeg går til fysio/manuellterapaut, noe som jeg ikke tror har noen særlig virkning, det er kun jeg som kan styre utviklingen av dette i den grad det er mulig. Jeg ønsker deg masse lykke til! Ta det med ro, det er bare du som komer til å slite med ettervirkningen av dette senere.. du ma ta hensyn til deg selv. klem fra likesinnet
Gjest ibla Skrevet 16. april 2010 #6 Skrevet 16. april 2010 Takk skal du ha. Har fått time hos fysio til tirsdag, og hadde tenkt å holde det gående på jobb en stund til. Men det er kanskje lurt å være litt føre var mht sykemelding også? Føler litt på at jeg burde jobbe en stund enda, det fungerer jo greit foreløpig selvom det er vondt,men det er kanskje bare ris til egen bak på sikt å være "snill pike" nå.Hm. Sitter langt inne å be om sykemelding altså. Nettopp hatt lange runder på jobben for å få lovte kontrakter osv, som endelig er i boks. Kjipt å komme med sykemelding med det samme det er i orden :( Og det er så mye jeg burde få gjort, prosjekter som skal i havn osv Kunne kanskje bedt om hjemmekontor hvis mulig? (mye som kan gjøres pr. pc og tlf.)
høstbarn:) Skrevet 16. april 2010 #7 Skrevet 16. april 2010 Hvis du har mye smerte på ettermiddagen har du gjort noe du ikke har tålt på formiddagen. Jeg hadde også problemer med å be om sykemelding i forrige sv.skap. Var 50% sm de siste 3 månedene. Etter det har jeg faktisk blitt ufør. Så du må kjenne etter hva du egentlig tåler. Hjemmekontor kan jo fungere. Lykke til:)
gulljenta skal bli storesøster Skrevet 16. april 2010 #9 Skrevet 16. april 2010 Har ikke noe erfaring med dette selv, men min egen mamma hadde mye problemer med bekkenløsning, og hun fikk god hjelp av kiropraktor. Gikk også dit med gjevne mellomrom etter fødselen, i ett års tid tror jeg, men slapp krykker ol i det svangerskapet hun brukte kiropraktor.
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 16. april 2010 #10 Skrevet 16. april 2010 jeg har nett begynt og gå til fysio.. har basseng trening 1 gang i uka og av og til trening med noe belte greier for og trene mage og bekkenet....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå