Gå til innhold

Har dere anlegg for avhengighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av mat, stoff, alko...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er skikkelig avhengig av snus. må ha, bare må ha det. Sover til og med med det!

Skrevet

Helt klart for sjokolade. Særlig mørk og (sykt) dyr sjokolade. Akk, hadde jeg enda bodd i Frankrike hadde min avhengighet vært en annerkjent lidelse og jeg kunne fått behandling på statens regning ...

Skrevet

NOPE.. Rusa meg masse og var i dårlig miljø for ca 8-10 år siden. Brukte hasj, speed, heroin, you name it. Røyka hasj hver dag i flere år. Var sammen med en heroinist. Brukte aldri sprøyte vel å merke (han gjorde), gikk i røyking og snorting. Fant ut at DETTE var det jo ingen fremtid i, flytta fra fyren og slutta med hele greia etter ca 3 år. Fant meg en skikkelig kar som hater denslags er nå godt gift med bolle i ovnen. Har ikke rørt noe siden jeg bestemte meg for å slutte med det. OG jeg har ALDRI hatt negative erfaringer med bruk av ulovlige rusmidler. Jeg likte det, hadde aldri nedtur og opplevde ingen bivirkninger, bortsett fra noia av hasjen i begynnelsen. Holder meg til vin, men akkurat nå er jeg selvsagt på vannvogna. Begynte røyke da jeg var 14 (sigaretter ja), slutta da jeg var 24, og begynte snuse. slutta tvert med dette uten problem da jeg ble gravid.

Så ut i fra dette kan jeg vel si at jeg absolutt ikke har anlegg for avhengighet.

Skrevet

Ja alkohol. Min mor er alkoliker, to av mine onkler, min farfar, morfar og noen fler litt lengre ut i slekta.

Da jeg var yngre drakk jeg ganske heftig, hadde til og med lave leververdier grunnet mye alkohol. Ble gravid pga en dårlig holdning fra min side, jeg brukte ikke prevansjon og levde livet (trodde jeg)

Den graviditeten var min reddning, ble alene fra start og har måttet kjempe meg tilbake til et liv med fornuft, stolthet og ikke minst gode verdier.

Idag er jeg 3 barnsmor, gift og helt avholdsmenneske :) Skal aldri la noe slikt styre livet mitt igjen.

Skrevet

nesespray og sjokolade! hver dag, imange år:)

Skrevet

Nei, var det første jeg tenkte.. Men jo, jeg er litt avhengig av Bim, hvor trist det enn høres ut, og jeg har vært avhengig av dataspill, blogging og nettpoker (med playmoney) også er jeg avhengig av mannen min, jeg får bare ikke nok av ham! ;)

Skrevet

Man får høye leververdier av mye alkohol, ikke lave ;)

Skrevet

Hehe, jeg skrev feil :) Mente selvfølgelig høye. Jeg tror jeg trasker i seng jeg nå. La faktisk ikke merke til den feilen før du påpekte den, enda jeg leste gjennom innlegget flere ganger :)

Skrevet

Jeg er avhengig av snop og brus, kan seriøst ikke leve uten! Prøver å begrense meg til helga da, men det blir litt småspising i uka også. Drikker brus hver dag. Er også avhengig av dib,.

Skrevet

Nei. Begge mine foreldre var alkoholikere, jeg har ikke arvet den.Heldigvis!!

Røykte før jeg ble gravid,sluttet på dagen, liker ikke godteri og brus, så tror ikke jeg har de anleggene.

Er ikke avholds, men kan ta en øl med venner, selvfølgelig ikke under svangerskap..har 19 uker til termin, og kjener jeg meg selv rett, blir det vel iallfall ett år etter fødsel før jeg smaker øl igjen.

Skrevet

Antageligvis. Har vært storrøyker, gikk over til ekstremt avhengig av trening (blir urolig og stressa om jeg går over ett døgn uten en løpetur eller styrkeøkt), og hadde jeg ikke hatt barn som gjør at man må bevare kontrollen hadde jeg antageligvis drukket flere ganger i uka....

Skrevet

Ja det har jeg helt klart. Har hatt bulimi siden jeg var 15 år, har også slitt med pillemisbruk og alkohol.Jeg ser på alt (misbruk av mat,alko, stoff, sex, spilleavhengighet osv) som symptomer på samme "sykdom".

Skrevet

Tror egentlig ikke det, har ingen misbrukere av noe slag i familien. Men elendig viljestyrke har jeg. Klarer ikke å styre unna sjokolade og cola.

Skrevet

ja, når det kommer til sukker og sjokolade.

Ikke alkohol, ihvertfall er det ingen must for meg, til tross for at jeg har bøttet innpå før. Har aldri prøvd narkotika, så det vet jeg ikke, men trenger heller ikke finne ut av det.

Snus... litt avhengig, jeg bruker det mye hvis jeg har en boks, men hvis jeg ikke har boksen, så glemmer jeg helt at jeg har lyst på, så der har jeg ikke anlegg for å bli avhengig tror jeg. Klarte meg uten snus hele svangerskapet og ammeperioden, uten problemer.

men sjokolade tenker jeg på heeele tiden. Det kan styre humøret mitt noe voldsomt.

Skrevet

Ja, det har jeg. Var ganske langt nede for ett års tid siden og da merket jeg at jeg brukte vin som en slags medisin. Følte meg så utrolig mye bedre. Det var bare snakk om ett glass på kvelden, men når man tar det ene glasset for å føle seg normal, da har man et problem.

Heldigvis ble jeg uplanlagt gravid midt oppi dette og måtte slutte med all alkohol. Hadde ikke det skjedd vet jeg ikke hvor jeg hadde vært i dag...

Skrevet

Nei, men har et veldig anstrengt forhold til mat. Spiser altfor lite og er nå overvektig pga kroppen har gått i sparebluss. Et helvete å komme seg ut av igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...