sep.j2010+juni.g2012 Skrevet 15. april 2010 #1 Skrevet 15. april 2010 er det sånn at sparkene blir svakere da? er i uke 18 å har begynt å kjenne små dunk, men ikke hver dag. vil sparkene kunne ses å kjennes fra utsiden etter hvert når morkaken er forann?? eller vil denne dempe?? har et par kilo for mye på magen i tilegg, å er så redd for at sambo ikke skal få oppleve å kjenne spark. håper sparkene tar seg opp etter hvert!
Voyeur Skrevet 15. april 2010 #2 Skrevet 15. april 2010 Hadde morkaken foran med nr 2, og kjente veldig lite liv. Hvis du vil at samboeren vil kjenne spark, vil jeg anbefale deg å ligge på siden når du kjenner liv. Da siger morkaken litt til siden, og slik fikk min samboer kjenne den lille sparke.
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 15. april 2010 #3 Skrevet 15. april 2010 Dette kan jeg svare på! Jeg oppdaget ikke at jeg var gravid før jeg var 21 uker på vei (med nr.4) Morkaka ligger foran på magen, og jeg har kjent svært lite frem til nå. Er i uke 23
MammaTilToTette + spire Skrevet 16. april 2010 #4 Skrevet 16. april 2010 Jeg hadde morkaka på framveggen med nummer 1, og kjente skikkelig spark 18+2 og kjente veldig mye liv i hele svangerskapet...
En til! Skrevet 16. april 2010 #5 Skrevet 16. april 2010 Jeg har morkaken foran denne gang, hadde ikke det sist. Forrige gang kjente jeg liv på innsiden mye tidligere (uke 13-14), denne gang kjente jeg ikke noe sikkert før uke 18 (kjente noe som kunne være bevegelse før dette, men ikke sikkert det var det..). Min mann har ikke kunnet kjenne spart før den siste tiden - første gang i uke 21.
Podadama Skrevet 18. april 2010 #6 Skrevet 18. april 2010 Jeg kjente spark første gang i uke 16. Innen uke 18 kjente jeg spark hver dag. Var på UL i uke 18 og fikk da beskjed om at morkaka lå mot magen og jordmora trodde nesten ikke på meg når jeg sa jeg kjente noe hver dag... For en ukes tid siden, 19 uker på vei, SÅ jeg helt tydelig at magen beveget på seg når babyen sparka. Når jeg lå på ryggen vel og merke. Så du kan helt klart kjenne mye selv om du har morkaka forran. Sambo har kjent spart fra uke 19. Er slank da om det har noe å si. Når jeg ligger på ryggen "buler" livmora tydelig opp fra resten av magen. Symfysemålene mine er helt etter normen. Ser også at fosteret legger seg over på ene siden i livmoren så magen blir skjev. Så ikke bekymre deg så mye over dette :-)
ღ sommerspire ღ Skrevet 19. april 2010 #7 Skrevet 19. april 2010 Hatt morkaken på fremre vegg begge gangene og har kjent spark fra uke 12 og 14 og masse liv hele tiden. Det er utrolig forskjellig det der:)
Tre snart fire :o) *Overtid* Skrevet 19. april 2010 #8 Skrevet 19. april 2010 Jeg har morkaken fremme på magen denne gangen, og har kjent masse liv. Men ikke fra utsiden I tillegg så ligger h*n med ryggen mot morkaken, så evt spark skjer innover... Sist kjente pappaen spark tidlig =) Er i forresten i uke 20 nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå