Gå til innhold

Jeg trenger hjelp fra dere Pergo-damer! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har lagt ut denne innlegget på Bli gravid, men prøver her også! :)

Like etter jul fikk jeg vite at jeg har PCOS. Fikk resept på Provera og Pergotime, og startet på Provera like etter at jeg var hos gynekologen. Jeg får ikke EL av meg selv.

Tok en enkel Pergo-kur, og fikk EL etter ca. 20 dager. Fikk positive EL-tester to dager etter hverandre, og hadde EL-slim dag 3.

Fikk desverre mensen 12 dager etter EL, så den første perioden ble ingen suksess.

Gynekologen min sa at jeg gjerne kunne ha en prøvemnd uten Pergo mellom kurene, så det har jeg gjort. Nå er jeg på dag 26, og det er fortsatt ikke noe tegn til EL. Har desverre ikke fått testet etter EL denne mnd, tom for tester.

Nå lurer jeg på: hvor lenge skal jeg vente før jeg setter i gang med Provera igjen? Selv tenker jeg at jeg sannsynligvis ikke får EL, ettersom det ikke har skjedd noe foreløpig. Men man vet jo aldri..

Jeg vet at man ikke kan ta Pergo hvis man er gravid, og når man ikke får mensen er det jo ikke så enkelt å vite dette 100 % sikkert. Det er nå 6 dager siden sist vi hadde sex. Men det trenger jo ikke å bety noe om jeg tar en graviditetstest som blir negativ nå.

Æsj, dette er vanskelig! Og jeg har veldig lyst til å starte på en ny pp nå! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...