Gå til innhold

Dere som hatt med BUP å gjøre...???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan forklare for en 5 åring at vi skal dit men så hvis han spør hva skal vi der?

Vi er henvist dit pga han har sosiale vansker og vansker med språk og å forstå lek.er flnk men det må jobbes med...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svar så konkret og ærlig som mulig. "Vi skal til noen som kanskje kan hjelpe oss litt. Du vet at det noen ganger er litt vanskelig for deg å få være med når Petter og Ola leker? Det kan den damen masse om!" eller "Noen ganger skjønner jo ikke alle hva du sier, derfor skal vi til denne damen sånn at hun kan hjelpe oss".

Skrevet

Tusen takk for svar:)

Hi

Skrevet

Min jente har tilsvarende problemer (bortsett fra språk), i tillegg til at hun er veldig mye sint, frustrert og lei seg (og det er jo ikke så rart...). Vi fortalte henne at vi skulle dit fordi hun ofte var sint og lei seg, og at vi ofte kranglet (prøvde å legge ansvaret litt på oss også), og at det var trist og vanskelig for både oss og henne. Fortalte at vi skulle til en slags lege som kunne mye om sånne ting, og kunne hjelpe barn som var mye sinte og lei seg. Hun godtok den forklaringen med en gang. Det var tydelig at det gikk inn, for da BUP-psykologen skulle observere i barnehagen, og hadde snakket med min jente der, og de andre barna spurte min jente hvem damen var, så hadde min jente svart at det var en dame som skulle hjelpe henne fordi hun var mye sint og lei seg, og føyd til med sterk innlevelse "Det hjelper, altså!!!"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...