Gå til innhold

Følger dere UL eller mens terminen ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hehe, jeg er så usikker :P

har fått UL termin, 9 juni, men greia er at dette er en "fått hormon hjelp baby" og har fått bekreftet dato for eggløsning både med blodprøver og UL, og mens termin er 4 juni :P

Ille lyst å bare følge mens termin vettu, så når jeg kommer til mens termin 4 juni, er det liksom bare 5 dager igjen lell til Ul termin 9 juni :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ul-termin 24.april og mens-termin 27.april. Så jeg følger ul-termin siden den kommer først, hehe;)!

Gjest Sharazi
Skrevet

Jeg har mens-termin den 19. og ul-termin den 15.juni Det er jo ikke store forskjellen, men jeg følger ul-termin jeg, for det er den alle jordmødrene tar hensyn til..

Skrevet

Mens term 5 mai og UL term 20 mai, 15 dagers mellomrom, men pga dette er en planlagt baby er jeg 100 % sikker på mens term og pga jeg merket at nå skjedde det med kvalme, bekkenløsning og halsbrann så er jeg bare mere sikker på 5 mai. Så jeg følger denne. Uansett så er jeg i dialog med legen og skal inn på modningssjekk 30 april, og er jeg moden så skal jeg bli satt igang senest 10 mai, hvis ikke tar jeg ks. Nekter føde stort barn en gang til! Og jeg har såpass dårlig immunforsvar nå på slutten og jeg har vært syk hele sv.skapet og er relativt sliten, så da er det stor sjangse for at jeg kan få oppblomstring av infekjsonene mine=/ Hadde en helvetes fødsel med første, så jeg er veldig skreptisk til å gå lengre enn 5 mai, men kan strekke meg til 10. Og jeg går ikke fra kontoret hans før jeg har dette svart på hvitt at det er i orden!

Skrevet

Jeg følger mens termin pg av at det er det lege og jordmor gjør. Men jeg er sikker på at min som stemmer. Har mens termin 26 mai og ul termin 3 juni. Jeg ligger nesten 2 uker foran på sf mål, men det bryr ikke lege og jordmor seg om.

Skrevet

Jeg har også en " fått hjelp av hormon baby" som er på vei=)

Jeg hadde veeeldig forsinket EL, og visste selfølgelig akkurat når den var. Fant da ut at termin måtte bli 18.juni ut fra el.

Ul termin viste 18 juni den også ! Hurra. Så vi er ganske sikker. og trenger ikke tenke noe mer på det. Men skjønner godt at du er fristet til å velge den nermeste =)

Skrevet

følger UL termin. det er den legen og sykehuset går etter, så er bare dumt å innbille seg att han skal komme noe før det, bare lurer seg selv, og evt overtid blir enda værre!

for de av dere som ikke har hatt "hormonhjelp" så kan man jo umulig vite når babyn ble lagd:) er jo ikke sikkert dere lagde babyn akkurat første dagen av siste mens, som menstermin jo regner ut fra! kan jo bli lagt i opptill en mnd etter det! så ul termin er jo mye mer nøyaktig:)

Skrevet

Jeg foelger UL-terminen, den stemmer uansett nogenlunde med min egen kalkulasjon. Men jeg har ikke 40 + 2, kun 40. De to dagene tar de ikke med i beregningen her i det store utland.

Skrevet

Jeg følger UL-terminen. Forrige gang fødte jeg på UL-termindato, så ingen grunn til å tvile på legenes beregninger her i gården... :)

Skrevet

full ul termin..er lettest..det legen å alle de andre gjør alikevel....

åsså blir du ikke så utolmodig,babyen kommer sikkert ikke før ul termin alikevel :)

med forige hadde jeg mens 30 oktober og ul 6 nov...men gutten kom ikke før 18 nov så kan bli veldig lenge å vente på slutten :)

Skrevet

Jeg følger ul - termin siden leger/jordmødre osv. gjør det :)

Skrevet

Jeg merka veldig godt når jeg ble gravid! Den dagen var jeg på jobb. Brått ble jeg kjempe kvalm og fikk sinnsykt vondt i korsryggen, og det var ca den 10 august og jeg hadde siste mens 27 juli, så det passer akkurat med min term, så jeg kommer til og følge den, og legen sier det er helt greit, for jeg kommer uansett ikke til å gå ul term.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...