lundis Skrevet 15. april 2010 #1 Skrevet 15. april 2010 Hei! Like etter jul fikk jeg vite at jeg har PCOS. Fikk resept på Provera og Pergotime, og startet på Provera like etter at jeg var hos gynekologen. Jeg får ikke EL av meg selv. Tok en enkel Pergo-kur, og fikk EL etter ca. 20 dager. Fikk positive EL-tester to dager etter hverandre, og hadde EL-slim dag 3. Fikk desverre mensen 12 dager etter EL, så den første perioden ble ingen suksess. Gynekologen min sa at jeg gjerne kunne ha en prøvemnd uten Pergo mellom kurene, så det har jeg gjort. Nå er jeg på dag 26, og det er fortsatt ikke noe tegn til EL. Har desverre ikke fått testet etter EL denne mnd, tom for tester. Nå lurer jeg på: hvor lenge skal jeg vente før jeg setter i gang med Provera igjen? Selv tenker jeg at jeg sannsynligvis ikke får EL, ettersom det ikke har skjedd noe foreløpig. Men man vet jo aldri.. Jeg vet at man ikke kan ta Pergo hvis man er gravid, og når man ikke får mensen er det jo ikke så enkelt å vite dette 100 % sikkert. Det er nå 6 dager siden sist vi hadde sex. Men det trenger jo ikke å bety noe om jeg tar en graviditetstest som blir negativ nå. Æsj, dette er vanskelig! Og jeg har veldig lyst til å starte på en ny pp nå!
kvinne29-m/tvillinger Skrevet 16. april 2010 #2 Skrevet 16. april 2010 Hei! Vet hvordan du har det! Kjedelig å vente så lenge fær man kan prøve igjen..Jeg må også ta provera for å få mensen, men med pergo så har jeg sluppet det. Har fått eggløsning i pause mnd også. Dersom du er på dag 26 nå så er det vel litt tidlig å teste evt å begynne med provera. Jeg hadde 35 dagerssyklus med pergo, så jeg ville ha ventet en ukes tid etter det før jeg hadde tatt provera. Jeg ble gravid på andre enkle pergokur (men mistet i påsken..), og da testet jeg ikke positivt før dag 36.
lundis Skrevet 16. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 16. april 2010 Tusen takk for svar! Det er veldig vanskelig å vente, særlig når man ikke vet hvor i syklusen man er. Du har selvfølgelig rett i at jeg bør vente litt lengre. Hadde jo lengre syklus forrige runde også, selv om det ikke gikk så lang tid. Men så bør man vel holde seg fra å ha sex mens man venter, også..? Så trist at du mistet! Krysser fingrene for at du lykkes snart!
kvinne29-m/tvillinger Skrevet 17. april 2010 #4 Skrevet 17. april 2010 Takk for det:) Er veldig glad for at pergo fungerte på meg da, og at jeg kan bli gravid. Så da er det bare å prøve igjen, når syklusen er tilbake. Er vel større muligheter for å miste med pergo også tror jeg.. Man trenger vel ikke å holde seg fra å ha sex mens man venter tror jeg, Hva tenkte du på med det?
lundis Skrevet 17. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 17. april 2010 Hehe, skjønner at det virket rart, ja. Men det eneste jeg mente, var at man jo ikke får positiv graviditetstest før det i allefall har gått 10 dager etter unnfangelse. Så for å være 100 % sikker på at jeg ikke er gravid, må jeg vel vente en stund før jeg tar en graviditetstest før jeg starter på provera? Eller er det ikke så nøye? Jeg vet jo ikke om jeg har hatt EL, selv om jeg er ganske sikker på at jeg ikke har hatt det, og det ville jo vært forferdelig om det viser seg at jeg likevel er gravid og at fosteret tar skade av provera. Men jeg vet ikke hvor nøye dette er, jeg..
kvinne29-m/tvillinger Skrevet 18. april 2010 #6 Skrevet 18. april 2010 Å,ja Da skjønner jeg var du mente Hvis det har gått over 35 dager, så er vel mulighetene for eggløsning ganske liten? Så du behøver vel ikke vente så lenge med provera da..? Antakelig blir det ingen EL den mnd da? Slik tenker jeg, men vet ikke om det er riktig. Når jeg tok provera var det når det hadde gått 40 dager uten at "det skjedde noe". Jeg trodde forresten ikke at jeg hadde hatt el den første pause mnd etter pergo,men det hadde jeg visst
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå