Lova80 Skrevet 15. april 2010 #1 Skrevet 15. april 2010 Min lille gutt på bare 5 mnd har blitt smittet av storebror med oppkast og diare...... Storegutt får Cola på sin tåte, eneste jeg får i han! Men hva gir man en baby på bare 5 mnd??? Skal jeg prøve med mme, sukkervann, eller utblandet Cola...??? (Han drikker kun mme, aldri fått fast føde). Håper noen kan hjelpe en lettere hysterisk mor;-)
Gjest Skrevet 15. april 2010 #2 Skrevet 15. april 2010 Mme om hun vil ha det, og vann om hun ikke vil ha melk. Det viktigste er at han får i seg væske. Og ta kontakt med lege om det varer lenge eller du ikke får i ham drikke (de blir fort uttørket ved diare og oppkast når de er så små). Tror ikke du trenger å bli hysterisk riktig enda. Bare pass på at han får drukket. Omgangssyken går som oftest over iløpet av et døgn eller så, og såpass kort tid klarer de seg på bare vann.
Zitro Skrevet 15. april 2010 #3 Skrevet 15. april 2010 Regner med du ikke har morsmelk siden han drikker mme? Da gir du isåfall mme bare i litt mindre mengder om gangen. Start med f.eks 40-50 ml og se om han beholder det. Så venter du en time og gir det samme igjen. Sukkervann har ingen virkning mot spysjuke/diaree så ikke tenk på det. Utvanna cola har heller ikke noe i babymager å gjøre :-) Nå mener dem jo heller at sukkerholdig drikke kan forværre situasjonen så det er ikke sikkert det er så bra for storebror heller. Men en ting du kan gi minsten din er vann fra kokt ris. Den er det mye stivelse i og vil binde magen. Bland litt sånn med mme så går det nok ned. Kokt ris er selvsagt fint for det andre barnet ditt også.
Gjest Skrevet 15. april 2010 #4 Skrevet 15. april 2010 Bare ikke finn på å gi cola. Det er knallsterke saker og vil nok gi skikkelig magevondt som gir mye større plager enn omgangssyken!
Lova80 Skrevet 15. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 15. april 2010 Tusen takk for svar!!! Fant ikke noe om dette på nett heller... Skal prøve få i litt væske til stakkaren nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå