Gå til innhold

Vektoppgang...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hmm... Jeg har gått opp ca 18kg og har termin i slutten av august... Har sluttet å røyke, fått bekkenløsning og generelt slitt en god del i svangerskapet..

 

Blir så trist og lei når jeg leser folk som bare har gått opp 2 kg og sånn... Er det bare meg som har vært uhelidig med vektøkningen?

 

Finnes det andre som meg der ute? Forsøker å gå det lille jeg klarer og spise regelmessige måltider for å ikke gå opp mer i vekt, men det er vanskelig... Tar gjerne i mot tips og råd fra andre i samme situasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også bekkenløsning, og hadde gått opp 8kg når jeg var uke 19. Har stagnert litt nå med vektøkningen(har ikke veid meg på en stund, tror jeg holder meg på 8-9kg pluss ennå), og har bestemt meg for at jeg skal bli flinkere å drikke vann før hvert måltid, og hvis jeg har lyst på noe, tvinger jeg meg til å drikke vann først for å fylle opp litt, blir litt mere løping på toalettet, spes på natten, men det virker for meg sålangt.

 

Hvis du har fitnessball, stor ball med luft, kan du trene på denne, sitte og gynge med bekkenet i alle retninger, det fungerer og fint for meg;)

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmer meg ti kg her, i min 24. uke. Vektoppgangen kommer og går, kanskje du får en "pause" i vektoppgangen nå?

 

Lå forresten helt på normalen vektmessig før graviditeten, så regner med en 12-15 kg ekstra. Og det renner nok av med morsmelka og høyere aktivitetsniva skal du se...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dere. Se nå ikke så mørkt på det:) Folk er forskjellige, og det kan godt være at vekten deres stagnerer ganske snart. Noen legger på seg mye i begynnelsen, midt i, eller mot slutten. Jeg er i uke 25 og har bare fått en kilo, men jeg vet at det vil eksplodere siste to månedene. Jeg har å slektes på.. Alle på min mors side har vært sånn. så at jeg kommer opp i 25 kilo til slutt er slettes ikke umulig. Høres sykt ut, men det er helt sant! Men likevel ser jeg ikke mørkt på det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 4 kg til nå. Er 22+2.

Er kjempefornøyd med det. Har mye å gå på, så jeg hadde egentlig håpet å ikke gå opp i det hele. Men tatt i betraktning at jeg første gang gikk opp totalt 30kg og andre gang totalt 15 kg så tror jeg at jeg skal være fornøyd med mine 4kg til nå. Det kommer mer på slutten, det er jeg sikker på, men jeg forsøker å spise sunnere og mer fornuftig denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Skjønner GODT at du undrer!! Jeg gikk opp 26 kg sist svsk - bekkenløsning da og. Fikk jente - og var sulten hele svsk. Nå venter jeg gutt - og det er på en helt annen måte. Har lyst på ting nå og - men ikke så intenst som sist. Nå har jeg FORELØPIG(...) ikke lagt på meg så mye , men er bare 23 uker - og vet at dette kan endres FORT.

Ikke mye du kan gjøre - begrenser seg hva du kan forbruke av kalorier når bekkenet ikke tillater noe særlig bevegelse.

Pass på å ha frukt, grønnsaker tilgjengelig - knekkebrød med magert pålegg - spis det - og forsøk å begrense potetgull/godterier(om du i det hele tatt spiser det, da...)

Vann er tingen - blir det mye juice er det sukker i det og.

Uansett - er det muligheter for å ta av seg dette etter barnet er ute - og bekkenet stabiliseres.

Lykke til - MANGE i din situasjon! Alle mine venninder har vært slanke og får stadig høre at de er så flott gravide - og at de bærer barnet så godt - slike kommentarer har aldri jeg fått - og gjør nok ikke det heller. Fåtallet er sylfider med bare mage i løpet av disse månedene!

Klem og lykke til med resten av svsk !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som har sluttet å røyke!! Husk at det også er med på å bidra til vektøkningen, men så får både du og babyen det mye bedre!!

 

Jeg gikk opp 10-15 kg da jeg sluttet å røyke, og det var før jeg var gravid.. Tror det er stoffskiftet i kroppen som endres veldig, og når du i tillegg ikke får beveget deg stort pga bekkenløsning osv, så synes jeg ikke du skal ta det så tungt. Nyt heller tiden du har nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også termin i slutten av august :)

har gått opp 11-12 kilo :)

så du e ikke aleine om å ha gått opp masse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varmer mitt hjerte å høre at det er flere som meg der ute :) Nå er jeg litt lenger på vei enn da jeg først skrev dette innlegget og jeg har sluttet å bekymre meg så mye over disse kiloene..

 

Jeg er stolt over meg selv for at jeg har sluttet å røyke og hvis det innebærer en god del mer kg så får det så være.... Disse kiloene skal av igjen etter at jeg er ferdig med graviditeten og jeg bare gleder meg til jeg kan få begynne å trene som normalt igjen.. :)

 

Lykke til til dere alle sammen der uten, med eller uten noen kilo ekstra ;) Viktigste er et sunt liv med fokus på barnets og mors beste..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er "godt" å se at andre også har det som meg!

 

Jeg sliter også med bekkenløsning, både fremme og bak..............Ikke særlig godt. Og ja det fører med seg et ganske rolig liv og da desverre x-tra matinntak.-(

er no kkommet til uke26 og har lagt på meg ca13 kilo!! La på meg 30 sist svangerskap.................Og no startet jeg med 10 kilo mere enn sist. Det går som det går. Vi tar det igjen

 

Du er stygg.............(ikke bokstavelig)

Jeg er feit, men jeg kan (og skal) slanke meg...............

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gått opp noe særlig jeg.. Er 28 uker nå og har gått opp 3 kilo. Har vært i super form hele tiden, og går en times tur hver dag. Har visst hele tiden at jeg kom til å få et flott svangerskap. Bekkenløsning, ryggproblemer og kvalme finnes ikke i familien på verken mor eller farssiden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...