Mamma´n til lillemor Skrevet 15. april 2010 #1 Skrevet 15. april 2010 Er det noe som sier at de små ikke skal få egg. Ser ikke egg nevnt verken på fy-mat eller forslag noe sted. Noen som vet?
Gjest Skrevet 15. april 2010 #2 Skrevet 15. april 2010 Vet ikke helt hvor det kan stå, men jeg har og hørt det. Jeg turte iallfall ikke å gi egg før etter hun fylte 1 år iallefall:) kan godt være det ikke er farlig, men jeg mener å huske å ha hørt noe om det iallfall;)
~sjiraff~ Skrevet 15. april 2010 #3 Skrevet 15. april 2010 Tidligere var retningslinjene at egg var en av de tingene man skulle være forsiktig med om man har allergi i familien. Tror de har gått bort ifra det nå.
Gjest Skrevet 15. april 2010 #4 Skrevet 15. april 2010 Googlet litt, og da fant jeg dette: http://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/babymat.php det står ingenting om at egg er fy-fy før 8-12 mnds alder, men:)
Mamma´n til lillemor Skrevet 15. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 15. april 2010 Jeg tenkte jo uansett at vi skal gå gradvis fram. Serverer ikke hel omelett til middag, liksom. Hun er 9 mnd nå, og vi har ikke matallergi i familien. Jeg har lest i de bøkene jeg har, og egg er ikke nevnt, så da burde man vel mene det er ok i disse dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå