Gidder ikke! Skrevet 15. april 2010 #1 Skrevet 15. april 2010 Vi har en liten diskusjon her, eller mannen mener én ting og jeg er veldig delt. Om hvor streng man skal være når det gjelder spising når det ER mat... Vi spiser middag ca halv seks, så er det barnetv og kveldsstell etterpå. Da er 3-åringen i seng rundt kl sju og sovner mellom sju og åtte, i det siste har han sovnet nærmere åtte, noen ganger litt senere. Ved middag kan han begynne å tulle ganske mye, og i dag ville han nesten ikke ha mat. Enda jeg vet han liker maten og det er lenge nok siden han spiste til at han burde være sulten. Her mener mannen min at han må spise mens maten er servert, hvis ikke blir det ikke noe. Fordi det er ganske tydelig at han tester oss, dermed skal han ikke få styre masse med middag for så å få servert brødskiver etter barnetv. Jeg er jo enig i at han på en måte "vinner", men vet ikke om jeg syns det er riktig at han skal legge seg nesten uten å ha spist etter barnehagen... Mannen sier at OM han er sulten, så spiser han og at han skal lære at vi spiser når måltidet er servert, ikke en halvtime etterpå. Jeg vet ikke jeg altså, er det noe vits i å kjempe for dette? (sorry for mangel på avsnitt, skriver fra mobil)
Gjest sug lut Skrevet 15. april 2010 #2 Skrevet 15. april 2010 Ja, det er verd å kjempe for. Å innføre frie spisetider er å lage ris til egen bak. Og middagen har masse andre næringsstoffer enn han får av skiver. Men det er selvsagt en mulighet å flytte hele middagen for alle til senere, så oppnår du det samme uten å måtte slåss - dere voksne tar en banan i mellomtida. Mat er mer enn mat, det er også å være sammen rundt bordet.
Ksenia & Anjem Skrevet 15. april 2010 #3 Skrevet 15. april 2010 Her spiser de hva som er til middag og NÅR det er middag. De får ikke noe etter middag om de velger bort middagen og jeg lager kun en middag.
Gidder ikke! Skrevet 15. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 15. april 2010 Jeg er i grunnen helt enig, det er nok det at måltidet enten bør være litt før eller litt senere som gjør at jeg har tvilt, er ikke så dumt å spise middag etter barnetv. Han sovner jo stort sett ikke noe særlig før åtte alikevel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå