Gå til innhold

Er så i tvil!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en liten diskusjon her, eller mannen mener én ting og jeg er veldig delt. Om hvor streng man skal være når det gjelder spising når det ER mat... Vi spiser middag ca halv seks, så er det barnetv og kveldsstell etterpå. Da er 3-åringen i seng rundt kl sju og sovner mellom sju og åtte, i det siste har han sovnet nærmere åtte, noen ganger litt senere. Ved middag kan han begynne å tulle ganske mye, og i dag ville han nesten ikke ha mat. Enda jeg vet han liker maten og det er lenge nok siden han spiste til at han burde være sulten. Her mener mannen min at han må spise mens maten er servert, hvis ikke blir det ikke noe. Fordi det er ganske tydelig at han tester oss, dermed skal han ikke få styre masse med middag for så å få servert brødskiver etter barnetv. Jeg er jo enig i at han på en måte "vinner", men vet ikke om jeg syns det er riktig at han skal legge seg nesten uten å ha spist etter barnehagen... Mannen sier at OM han er sulten, så spiser han og at han skal lære at vi spiser når måltidet er servert, ikke en halvtime etterpå. Jeg vet ikke jeg altså, er det noe vits i å kjempe for dette? (sorry for mangel på avsnitt, skriver fra mobil)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samma problemet her. Ungen spiser dårlig til middag, spør om brødskiver til barnetv, jeg gir. Mannen er dypt uenig og mener ungen bør spise når maten er på bordet. Jeg er forsåvidt enig, men hun er en småspist middagsjente. Aldri spist så mye middag.

Det er en evig diskusjon.

Skrevet

Jeg er enig med mannen din.

Skrevet

Enig med mannen din,men her er ikke middag siste maaltid foer natta saa de har en mulighet til aa faa en skive rett rundt kl 19.

De maa ogsaa sitte med botrdet en stund foer de faar lov til aa gaa, somregel til soeskene har spist opp.

Skrevet

Vi spiser middag som regel rundt 16.30-17.00 snuppa får grøt kl. 18

(Alt er ca)

Hun får til hun ikke vil ha mer på begge måltidene og vi sitter ved bordet og spiser (grøten er det bare hun som spiser, men en av oss sitter der)

Hun er 2 år. Ikke noe snakk om noe tull imellom måltidene med mat eller lignende, selv om jeg gjerne vil tro at hun nok kunne ha tenkt seg det.

Jeg er enig med mannen din i at en 3-åring må kunne forstå at det er slik, men dere må jo si i fra til ham i god tid før middag den dagen det begynner å gjelde fra. Hvis barnet ikke liker middagen etter å ha smakt, så synes jeg det er greit med en brødskive med leverpostei eller fisk (som da spises sammen med at resten av fam spiser middag)

Skrevet

Kjent senario rundt middagsbordet.

Vi praktiserer som mannen din vil.

Er det noe nytt til middag får han noe annet hvis han bare smaker først.

er det noe vi vet han liker blir det ikke noe annet hvis han nekter å spise noe særlig. Og er middagen like før leggetid er det ikke noe mer mat før neste dag....noe han selvfølgelig får vite mens han enda har et valg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...