Gå til innhold

Når blir man synlig gravid?


milli83

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet når det normalt vil begynne og synes?Har hørt at det kan ta en god stund før magen "blir synlig" og begynner å vokse for førstegangs gravide. Vet at alt avhenger av størrelsen fra før av, men hva er sånn cirka normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mellom tre og seks mnd :) ei jeg kjenner så vi det ikke på før det var rett før fødsel, deilig i forhold til klær men litt synd for hu om hu ønsket å strutte en stund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kommer ann på... jeg fikk mage ca i mnd3-4 sist gang. nå kan man så vidt se anntydning til mage. er i uke 7. selvfølgelig ligger fosteret godt gjemt ennå men det er en slags oppblåst greie og jeg klarer ikke å trekke inn magen slik som tidligere.

 

har hørt at det synes lettere på 2 gangs enn 1 gangs.....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) jeg er 1. Gangs og bare 6 uker på vei. Jeg hadde litt mage fra før men nå synes jeg det er mye mer. Jeg kan se det, men andre vil kansje tro jeg bare har spist en god middag for mye. Det er som andre sier her, det er en sånn oppblåst greie. Jeg klarer heller ikke trekke inn magen mer. Synes det er rart. To tester backer 6 uker, men føles veldig som om det er lengre... Men hvem vet... Kansje det er to;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme her, det har blitt vanskeligere å holde magen inne og ser rimelig oppblåst ut utover dagen. Har begynt å se antydning til litt mage om morgenen, men det er nok bare noe jeg selv legger merke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal på ul imorgen og skal si det til familie og folk i morgen etter alt er forhåpentlighvis bra på ul.

 

er i uke 8 nå og føler at magen er der og er synlig. altså oppblåst. synes nesten det er litt flaut på en måte....

folk tror sikkert jeg tror jeg er SÅ gravid og at jeg tror det er ordentlig grravid mage....

 

om dere forstod hva jeg mente:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 2.gangsgravid, og 5+4 på vei i dag. Da jeg våknet i dag morges stod magen ut som en ballong og det har den gjort i hele dag :P jeg har alltid hatt litt mage, og spesielt etter forrige graviditeten (klarte ikke helt åbli kvitt den etter fødselen), men ikke sånn som i dag. Magen er nok bare oppblåst, men føler jo at alle andre legger merke til den og ser at jeg er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er 7 uker på vei, og har på gravidbukse for første gang i dag! Blir veldig oppblåst utover dagen, og det er skikkelig ubehagelig å ha på de kule, trange buksene mine... Må passe på at ingen ser at jeg har på gravid-bukse, det hadde vært flaut.

 

Jeg synes denne perioden er ganske kjip, når man bare er oppblåst og dvask! Gleder meg til magen kommer på ordentlig! Forrige gang tror jeg den ihvertfall var kommet rundt uke 18, men det skjer jo veldig gradvis så det er ikke så lett å si akkurat når.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld jenter men jeg synes det er sååå deilig og høre at andre også har det som meg. Føler meg litt flau. Føler meg også litt dvask og oppblåst. Jeg ser at jeg har fått mage. Hva når jeg skal fortelle det og folk tror jeg er lenger på vei enn jeg er. Tror de bare jeg er blitt feit eller hva er det? Jeg har aldri vært av den tynne sorten, men litt over passe kansje, he he. Så helt ærlig synes jeg det er litt ubehagelig og flaut når jeg begynner og føle meg større og dvaskete uten og kunne fortelle noen ennå at jeg er gravid. Er jo bare 6-7 uker på vei. Da skal det jo liksom ikke synes da. Vil ikke si noe før 3 mnd og alt jeg har og klge til eller støtte meg på er samboeren min. Og samme hvor høyt jeg elsker han er han ganske så håpløs her. Godt jeg har muliheten til og høre fra dere jenter. Det hjelper meg. Tusen takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt første svangerskap var jeg godt og vel 26 uker på veg da jeg følte at magen virkelig var begnt å bli synelig. I mitt andre svangerskap fikk jeg mage rund 16 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så stor i utgangsunktet, under 1.60 og slank, så jeg føler at alle kan se at magen buler ut.. har gått til innkjøp av litt mer løstsittende topper, og må nok også snart skaffe meg en gravidbukse. Synes det er fryktelig ubehagelig å være så oppblåst hele tiden! Er det noen som vet hvor lenge denne oppblåstheten kommer til å vare...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ca 8,5 uker på vei og syns jeg har DEN verste magen! Men er nr 2 da...med nr 1 kunne jeg bruke vanlige bukser helt til jeg var nesten 5 mnd på vei - ikke akkurat der nå føler jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

 

Jeg er slank og vil si jeg har flat mage. Men etter graviditeten, ser det ut som jeg er 4 mnd på vei noen ganger pga oppblåstheten.

Når jeg ikke er oppblåst, kan jeg se at nederst på magen buler det litt utover. Det så jeg etter 2 mnd. Men det syntes ikke når jeg har på meg klær. Skjønner godt hva dere mener med disse oppblåste magene. Man får et innblikk i hvordan det er når de virkelige magene vokser :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nesten 12 uker på vei og synes selv at jeg med inntilsittende topper evt uten klær ser tydelig gravid ut, men ingen som har spurt rett ut enda da...man kan skjule mye med tunikaer heldigvis ;)

Med førstemann så jeg like gravid ut som nå da jeg var 17-18 uker på vei...tydelig forskjell ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang var jeg synlig gravid ca ved 4-5 mnd, denne gangen har jeg vært enormt oppblåst, ser pigede ut som jeg er 4 mnd på vei allerede, og er bare i min 10ende uke. Har sjult det med store gensere og t-sjorter...grusomt, de vanlige buksene er veldig ubehagelige å gå med, går derfor bare i joggebukser for tia...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i dag 11+2, og magen har jeg ikk sjangs til å skjule! Trodde magen skulle vokse saktere nå med nummer to, da jeg har gått mye ned i vekt etter første svangerskap for fem år siden. Men magen spratt ut med en gang! Føler meg som en ballong som skal ta av når som helst. Sånn har det vært i et par uker nå. Løse klær blir redninga for meg. Heldigvis går jeg i uniform på jobb, med skjorte som er veldig løs over buksa, og som henger litt over kanter. Perfekt til å skjule mage med;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 13 +1, og har tydelig mage.. Har gått ned noen kg siden jeg ble gravid, så kan ikke skyldes matinntaket hvertfall =) Men vi har strevd 3 år med å bli gravid, så synes bare det er koselig med tidlig mage =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Er 3. gangs gravid, og merker nå ved uke 21 at de vanlige buksene begynner å stramme i livet. Men jeg har hatt liten mage alle gangene, første gang var det ikke synlig før rundt uke 25...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentli beinranragel til vanli med mine 50 kg og 175 høy,

og jeg måtte begynne med mammabukser tidlig rundt 7- 10 uker.

Dette er mitt tredje svangerskap men det er tvillinger så er større av den grunn også. Er nå i uke 18 og har lakt på meg 11- 12 kg.

 

Ble stor ganske fort og nå har jeg stor mage til å ikke være lenfre på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så nervøs av sånne tråder jeg. Jeg er 20+3 og her er det nesten ikke mage. Buksene er trange osv, men noen bulende gravidmage er det ihvertfall ikke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Alt er normalt :-)

 

Jeg fikk mage tidlig synes jeg selv...men tror saken var den at jeg fikk mage "langt nede"...slik at de vanlige buksene ble vonde veldig raskt. Begynte med mamma-bukser i uk 13...og så kom den vel sakte med sikkert etter det.

 

Jeg tror det kommer veldig an på hvor mye mage/flesk en har fra før av...jeg har alltid hatt noe mage, så hos meg synes jeg det viste raskere..men hos tynne jenter virker det som det tar lenger tid!? Men det er bare en følelse jeg har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...